
Paljonko virityksillä saatu kiihtyvyyttä?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
täsä yks näkemys aiheen tiimoilta
http://www.racelogic.co.uk/?show=Tracti ... w_it_Works
http://www.racelogic.co.uk/?show=Tracti ... w_it_Works
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Jeps, kiitoksia vaan kaikille eri lukemista! Nyt on oma Maptun Steg 1 ollut viikon kiinni tonnarissa ja Kummelin sanoin: "KYLÄ LÄHTEE!!"
Lähtihän se 200hv jo ennestäänkin, mutta nyt suorastaan hyökkää kun kunnolla painaa!
Nyt ymmärrän miksei moni ollut innostunut tuosta 0-100 kiihdytyksestä. Yritän nimittäin itsekin sitä oikeastaan välttää ja käyttää tehoja vasta kakkoselta eteenpäin, mielummin 60-80 lähtien, ettei auto rasitu liikaa.
Jos 20:sta pitää kaasua syvällä johonkin reiluun sataseen, niin toimii kyllä, mutta tuntuu että sisälle tulee loppuvaiheessa vähän "lämmön tuoksua", joten en uskalla montaa kertaa rääkätä.
Suoritusarvoissa mennään varmasti jossain 7s hujakoilla tai allekin. On jätetty GTI golffit ja Typeärrät.

Nyt ymmärrän miksei moni ollut innostunut tuosta 0-100 kiihdytyksestä. Yritän nimittäin itsekin sitä oikeastaan välttää ja käyttää tehoja vasta kakkoselta eteenpäin, mielummin 60-80 lähtien, ettei auto rasitu liikaa.
Jos 20:sta pitää kaasua syvällä johonkin reiluun sataseen, niin toimii kyllä, mutta tuntuu että sisälle tulee loppuvaiheessa vähän "lämmön tuoksua", joten en uskalla montaa kertaa rääkätä.
Suoritusarvoissa mennään varmasti jossain 7s hujakoilla tai allekin. On jätetty GTI golffit ja Typeärrät.
Teenelonen nyt on ihan lussu, ei bensaa sellasiin viitsi edes turhia kulutellaTonppa kirjoitti:Jumankeka. Ei ollenkaan huonosti.Ootko T4 volleja koettanu kepitellä?
Mitäköhän tuomonen stage1 tarkottas 165heposen tomaattitonnarin kohalla suoritusarvoina..

Jos sinulla on 2.0t, niin eka stekki tuo aeron tehot (225hv) ja jos 2.3t, niin samat kuin minulla (245hv). Pienemmällä turbolla lähdet nopeammin liikkeelle, isompi T ottaa kiinni sitten kun kakkosella pääsee yli 2000rpm. Aero ei automaatilla vielä mikään tajuton ohjus ole, mutta 245 todellakin jo hyökkää eteenpäin. Voin lämpimästi suositella, tulee olemaan paras hankinta autoosi eikä edes älyttömiä maksa.
Suoritusarvoissa Aero manuaali olisi tuossa ekan sivun linkissä 6,7s ja verraten samalla sivulla oleviin muihin arvoihin uskaltaisi heittää automaatille jotain 7,4-7,5s. Vaikkei 245:ssa hevosia olekaan kuin 20 enemmän on se ainakin omani kiihtyvyyttä täytynyt nostaa jonnekin 7s hujakoille, koska GTI Golf FSI 200hv koneella (7,2s) jäi hyvin taakse ja TypeRä jossa myös 200hv (6,9s) pysyi rinnalla sataseen asti. Hondahan on kauhea kierroskone joten siitä kyllä kuulee milloin lusikka on pohjassa.
Täytyy tuo joskus paremmin sekkarilla mitata. Tuntuu kuitenkin niin raa-alta polkasta iso jöllikkä paikaltaan lentoon

Manuaalivaihteistolla varustettujen autojen yhteydessä tullaan lisäksi siihen, kuinka moni edes osaa kiihdyttää auton maksimaalisen tuloksen? Täydelliset vaihdot, oikeat kierrosluvut jne jne. Ei ole mikään helppo juttu.Aleksi kirjoitti:Oon Paden kanssa samaa mieltä et ei nää etuvetojen 0-100km/h kiihdytykset oo mitää kovin järkeviä varsinkaan voimansiirron kannalta, saatika että saatais jotai päätähuimaavia suoritusarvoja..
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lisäksi on syytä pitää mielessä, että pelkkä aika ei kerro kumpi matkallisesti on edellä, jos verrataan kahden auton tuloksia keskenään.Mertmi kirjoitti:Manuaalivaihteistolla varustettujen autojen yhteydessä tullaan lisäksi siihen, kuinka moni edes osaa kiihdyttää auton maksimaalisen tuloksen? Täydelliset vaihdot, oikeat kierrosluvut jne jne. Ei ole mikään helppo juttu.Aleksi kirjoitti:Oon Paden kanssa samaa mieltä et ei nää etuvetojen 0-100km/h kiihdytykset oo mitää kovin järkeviä varsinkaan voimansiirron kannalta, saatika että saatais jotai päätähuimaavia suoritusarvoja..
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Tossa yks veto "aika vakiolla" (ei muista mikä "setti" oli kiinni...)
Onnetontahaa toi etu-tuupparilla on
http://mypage.1g.fi/0-100.avi
Onnetontahaa toi etu-tuupparilla on

http://mypage.1g.fi/0-100.avi
Tosta jollei heti tajuis et fillarit sutasee, kerkeis kuvitella et ohhoh menipäs nopeesti sataseen93t sport kirjoitti:Tossa yks veto "aika vakiolla" (ei muista mikä "setti" oli kiinni...)
Onnetontahaa toi etu-tuupparilla on![]()
http://mypage.1g.fi/0-100.avi

Fillarin sutaaminen ei vaikuta mitään, jos kts kierroksia vs nopeus huomaat ettei ne mene synkassa jos/kun 1: llä sutaa.saapasi kirjoitti:
Tosta jollei heti tajuis et fillarit sutasee, kerkeis kuvitella et ohhoh menipäs nopeesti sataseen
Niin ja 2: lla ei sutaa.
Eli ihan se noin nopee menee, tai hitaasti, miten sen ottaa.
Muistaakseni paras saatu aika on 6,18 sek.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Joo, ei paljon sutimiset vaikuta nopeusmittarin näyttöön kun Saab9-3:ssa mittaa takarenkaaltasaapasi kirjoitti:Tosta jollei heti tajuis et fillarit sutasee, kerkeis kuvitella et ohhoh menipäs nopeesti sataseen93t sport kirjoitti:Tossa yks veto "aika vakiolla" (ei muista mikä "setti" oli kiinni...)
Onnetontahaa toi etu-tuupparilla on![]()
http://mypage.1g.fi/0-100.avi

Tonnareissa toi mitataan askista ja silloin sutiminen vaikuttaa neulan näyttöön. Tosin on niitä tonnareitakin joista mitataan takarenkaalta

9000 2.3 TA + stg1 ja 195/65-15 meni kiihtyvyysmittarin mukaan 0-60 mph 6,96 sekunnissa. Joten 0-100 aika jonkin matkaa yli 7 sekunnin. Sutiminen on ongelma ja 1-2 vaihteilla ei suuremmasta tehosta olisi juurikaan hyötyä. Sitten 3-4 saisi olla vaikka 50-100 lisäkaakkia.
t. Mika

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
mikan kirjoitti:9000 2.3 TA + stg1 ja 195/65-15 meni kiihtyvyysmittarin mukaan 0-60 mph 6,96 sekunnissa. Joten 0-100 aika jonkin matkaa yli 7 sekunnin. Sutiminen on ongelma ja 1-2 vaihteilla ei suuremmasta tehosta olisi juurikaan hyötyä. Sitten 3-4 saisi olla vaikka 50-100 lisäkaakkia.![]()
t. Mika

No ehkä hiukan narahtaa kun 2 vaihtaa.
Märällä tai kostealla kelillä ei sitten oo mitään pitoo jos monoa tarjoo kaupunkinopeuksissa.

Alla 205 misukat.