J-ani kirjoitti:Soitto Oululaiselle katsastusasemalle tuotti seuraavanlaisen tuloksen. Maksimissaan 120hv turbotettuna. Katsastukseen mukaan dyno lappu tehoista. Jarruihin ja mihinkään muuhun ei tarvitse tehdä mitään. Katsastuskustannukset -> muutoskatsastus maksu.
Mikäs tuohon olisi otollisin tekniikka vaihtaa (-> tehojen rajoitus helpointa ja vähimmät muutoksen tekniikkan APC:llä vai ilman)
Jos tämä nyt lähtisi toteutumaan niin myyntiin tulee viri kansi + peltisarja.
Mertmin ehdottamat petroolin männät,PIENET paineet,luokkaa 0.1.Iso välijäähy(ei jää suljetulla radalla siitä kiinni ) Säädettävä moottorin ohjaus(helppo saada ''alitehoiseksi'') ja kanneksi sitten 16v tai 8v,riippuu mitä haluat ja kuinka pitkälle mennään.
Tais mennä jauhot suuhun kaikille jotka sanoivat ettei noppaan turboa saa,kun keskustelu ei kovin kiivasta ole Pikapikaa ensimmäinen turbonoppa leimaan niin loppuu ihmettely
Ajatuksena oli ihan tämmönen bolt-on asennus eli plaanaamaton kansi + turbo + turbon ruisku vehkeet ja se on siinä. Puristukset jää vakioiksi ja paineethan tulee olemaan pienet joten ei luultavasti ongelmaa nakutuksen suhteen? Palotiloja vois ehkä vähän pyöristellä.
J-ani kirjoitti:Ajatuksena oli ihan tämmönen bolt-on asennus eli plaanaamaton kansi + turbo + turbon ruisku vehkeet ja se on siinä. Puristukset jää vakioiksi ja paineethan tulee olemaan pienet joten ei luultavasti ongelmaa nakutuksen suhteen? Palotiloja vois ehkä vähän pyöristellä.
Tossahan on se ongelma, että saatat saada tehoja liikaa noin korkeilla puristuksilla. Voi käydä niin jopa, ettei voi ahtaa ollenkaan, kun menee jo yli 120heppaa... Kun muuttaisi koneen matalapuristeiseksi, niin se on niin lahna matalilla ahdoilla, että varmasti pysähtyy tehot siihen 120heppaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
f-19 kirjoitti:Sytytyksen säätö auttaa hienosti tehojen laskuun. 18ast -> 1ast, tehot tippuivat 50kW, ahtopaineet kuitenkin 1bar+.
Jep, ja pakosatsi/turbiinikotelo punahehkussa rauhallisessa maantieajossakin.. ja valkohehkussa dynorullilla, sulaneen turbiinisiiven kera..
Mites olis ihan raakasti ilmanoton kuristus ilman muita säätelyitä? Vääntö/tehokäyrä nousisi hurjana keskikierroksia kohti, lähtien laskemaan tasaisesti kierrosten noustessa.. vai?
Entäs jos jättää hukkaportin kokonaan auki. Silloinhan se ei ahtaisi mutta tehot pysyisivät kurissa varmasti. Minusta katsastus ei tähän ota kantaa sama ahtaako vaiko ei??
J-ani kirjoitti:Entäs jos jättää hukkaportin kokonaan auki. Silloinhan se ei ahtaisi mutta tehot pysyisivät kurissa varmasti. Minusta katsastus ei tähän ota kantaa sama ahtaako vaiko ei??
Tällöin dynotuksen tulisi tapahtua tarkoituksella pienellä vaihteella, että saataisiin mittaus nopeasti ohi. Se nimittäin ahtaa kuitenkin vähän hukkaportti täysin aukikin, jahka ahdin kerkeää isommalla vaihteella pitkässä vedossa herätä(hukkaportti täysin auki herääminen tosin hidasta).
f-19 kirjoitti:Sytytyksen säätö auttaa hienosti tehojen laskuun. 18ast -> 1ast, tehot tippuivat 50kW, ahtopaineet kuitenkin 1bar+.
Jep, ja pakosatsi/turbiinikotelo punahehkussa rauhallisessa maantieajossakin.. ja valkohehkussa dynorullilla, sulaneen turbiinisiiven kera..
Mites olis ihan raakasti ilmanoton kuristus ilman muita säätelyitä? Vääntö/tehokäyrä nousisi hurjana keskikierroksia kohti, lähtien laskemaan tasaisesti kierrosten noustessa.. vai?
Kuka ***vetti sitä käskee ajamaan maantiellä typerillä ennakoilla?
Olkoon vaikka mustikan värinen pakosarja mutta jollain tapaa ne teholaput on saatava. Kaksi vetoa penkissä ei rikkonut mitään.
Ennakoiden kanssa saataisiin jotenkin järkevän näköinen tehokäyrä "järjellisillä" ahdoilla ettei tarvitse selittää konttorilla että miksi se ahdettu kone pysyy koko ajan alipaineilla.
Joskus kuulin huhua että tehonlaskeminen kuristamalla olisi kiellettyä?
Voi tsiisus, tai otat dynossa ahtojentunnistuksen irti ja kirjotat halutun maksiahdon kuulakärkikynällä siihen teholappuun, jolloin ei tarvi kikkailla mitään painat kaasua sillai sopivasti penkissä..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa