Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti
Ite ku ostin motonetistä kytkimen tonnariin, ni soitin etukäteen ja sanoin että laittakaa sassi varaukseen ja sassi sieltä tuli... Tosin liian pienellä levylläZebe kirjoitti:Se sama paketti oli ainakin viimeksi QH:n paskaa.Coltti kirjoitti:Motonetistä saa samaa pakettia 116e:lla ^_^.

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Oman tietämykseni mukaan se ei kyllä ole pelkkä pakkaaja ja emme ole tosiaan ainoita kellä on huonoja kokemuksia ko. kytkimestä todellakaan.joopa joo kirjoitti:Se sama paketti oli ainakin viimeksi QH:n paskaa,Tietämykseni perusteella QH on vain pakkaaja sisällä voi olla mitä,itse asiassa kenen vain valmistajan.
Nyt on tonnari taas baanalla, höystettynä uudella sachsilla.. Toivotaan että nyt kestää!
Ongelmia tosiaankin riitti kun oli kivan aikaa seissut ja lämpötilanvaihteluita kärsinyt. Ensimäisenä ajotietokone alkoi temppuilla, luuli mm. olevansa automaattivaihteinen, ruutuun ilmestyi PRND321 ja bensamittari lopetti toimintansa. Seuraavana ajoon lähtiessä sytytti check engine- valon ja sammahti tielle.. startti ja uusiksi menoon = pelaa normaalisti.
Kohta otettiin eka polkaisu, sen jälkeen syttyi taas check engine ja poltti myös putkessa näiden yhteydessä... virranjakajan kannestahan löytyi valkoiset, hapettuneet elektrodit. Eli varmaan se ekaksi vaihtoon ja kokeilua että loppuisiko tuo helv... pätkiminen.
Ongelmia tosiaankin riitti kun oli kivan aikaa seissut ja lämpötilanvaihteluita kärsinyt. Ensimäisenä ajotietokone alkoi temppuilla, luuli mm. olevansa automaattivaihteinen, ruutuun ilmestyi PRND321 ja bensamittari lopetti toimintansa. Seuraavana ajoon lähtiessä sytytti check engine- valon ja sammahti tielle.. startti ja uusiksi menoon = pelaa normaalisti.
Kohta otettiin eka polkaisu, sen jälkeen syttyi taas check engine ja poltti myös putkessa näiden yhteydessä... virranjakajan kannestahan löytyi valkoiset, hapettuneet elektrodit. Eli varmaan se ekaksi vaihtoon ja kokeilua että loppuisiko tuo helv... pätkiminen.
Nyt on sitten PLX:n laajakaista seosmittari kiinni, Boschin LSU 4.2 lambdalla ja PLX:n ohjausyksiköllä.
Hankalin homma mittarin asennuksessa oli lambdan saaminen paikalleen.
Nimittäin downpipen tekijä tiettävästi ei tuntenut laitetta nimeltä porakone ja lambdan mutteri oli hitsattu soikean reiän päälle.
Ja ohessa sitten sisäkuvaa mittarin asennuksesta:

Downpipen lambdasovituksesta kiitokset Coltille!
Hankalin homma mittarin asennuksessa oli lambdan saaminen paikalleen.

Nimittäin downpipen tekijä tiettävästi ei tuntenut laitetta nimeltä porakone ja lambdan mutteri oli hitsattu soikean reiän päälle.
Ja ohessa sitten sisäkuvaa mittarin asennuksesta:

Downpipen lambdasovituksesta kiitokset Coltille!

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti
Päätimpä nyt pitkän hiljaiselon päivitellä tätä taas... kyseinen auto on palvellut kaveria käyttöpirssinä ja kokoonpano on pysynyt muuttumattomana. Tosin ensi kesäksi on tulossa lisää hauskaa ja katsastus olisi kuun lopussa, joten siihen on pientä laittamista edessä. Ensi viikonloppuna alkaisi touhuta enimmät osat kiinni, uusi vesipumppu ja moniurahihna mukaanlukien.
Alustaan tuli Bilstein Sport- iskunvaimentimet ja H & R:n -40 milliä madaltavat jouset, tosin tällähetkellä vain edessä koska takaa oli pultit yllättäen niin älyttömän tiukassa, että into loppui kesken. Jos nuo koittaisi saada vaihdettua lähiaikoina, kelikään ei vielä ole kovin kylmä. Oman ja yleisen turvallisuuden takia myös jarruihin on hommattu valmiiksi päivitysosat, eli Black Diamondin rei'itetyt jarrulevyt ja EBC:n Greenstuff palat joka nurkkaan. Jospa se alkaisi noilla pysähtyäkin.
Moottoripuolelle päivityksenä on Japsolta ostettu portattu B202 kansi venturiseeteillä yms. Tämä tulee kiinni sitten kun on aikaa ja nuo muut hommat tehty ensiksi. Myös alakerran uudelleen laakeroimisesta on puheltu, muttei mitään vielä suunniteltu...
Alustaan tuli Bilstein Sport- iskunvaimentimet ja H & R:n -40 milliä madaltavat jouset, tosin tällähetkellä vain edessä koska takaa oli pultit yllättäen niin älyttömän tiukassa, että into loppui kesken. Jos nuo koittaisi saada vaihdettua lähiaikoina, kelikään ei vielä ole kovin kylmä. Oman ja yleisen turvallisuuden takia myös jarruihin on hommattu valmiiksi päivitysosat, eli Black Diamondin rei'itetyt jarrulevyt ja EBC:n Greenstuff palat joka nurkkaan. Jospa se alkaisi noilla pysähtyäkin.
Moottoripuolelle päivityksenä on Japsolta ostettu portattu B202 kansi venturiseeteillä yms. Tämä tulee kiinni sitten kun on aikaa ja nuo muut hommat tehty ensiksi. Myös alakerran uudelleen laakeroimisesta on puheltu, muttei mitään vielä suunniteltu...
Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti
elekää kiusakko vanhusta... ei se tonnarin virittäminen kuitenkaa kannata 

Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 
