Nostetaan aihetta, koska itselläni tupliksessa (99 GL '83) sitä vikaa, että lämpimänä, eli esim eilen reilun 10km kaupunkipyrityksen jälkeen, kuskin puolen rengasta jarruttaa ihan tosissaan. Jo muutama päivä aiemmin havaitsin saman, että puoltaa, syö tehoa ja kuskin puolen pyörän kapseli oli lämmin, mutta muutaman minuutin jäähdyttelyn jälkeen pyöri taas normaalisti ja rullasi kevyesti.nalleolut kirjoitti:tämä tarina päättyy onnellisesti uusi laakeri on asennettu. asentaja kehui kuinka helposti mutterit ja pultit lähti irti. hakiessani autoa asentaja sanoi että 30e maksaa työ. tähän päättyi etupyörän vollotus ja navan lämpeäminen.
Onko vika siis mahdollisesti...
a) jarrusatulassa,
b) jarrupääsylinterissä (tai siis sen tiivisteissä),
c) laakerissa vai
d) jossain muualla?
Satkussa, kun aikoinaan hakureissulla jarrut laahasi samaan tapaan, niin pidin vain vauhtia ja 60km jälkeen rupes rullaa jo normaalisti. Silloin en epäillyt laakeria (ja pääsylinterin tiivisteetkin vaihdoin nyt vasta lähes 1,5v ja 15tkm myöhemmin). Sen koommin laahaamis-vaivaa ei siinä esiintynyt.