Tyny kirjoitti:Juuri tulin testilenkiltä kun tuli ruuvailtua tuollane joku 21mm takavakaaja alle.
Sanoisin, että ihan jees. Kurvissa puskeminen vähentynyt jopa kiihdyttäessä.
Ennen perä tuntui aivan "madolta" joku seuraa kovin jäljessä perässä, nyt tulee paljon paremmin mukana.
Voin suositella myös, on oikeastaan parhaimpia alustanparannuksia.
Ja lisäksi todella helppo asennus, itselle laitettiin tuo tanko öljynvaihdon yhteydessä.
patse kirjoitti:Olettekos laittaneet tuota takakallistuksenvakaajaa vakioalustaiseen kolkkiin? Minkälainen tuntuma/käytös siinä voisi olla?
Mikäs tuo 19mm paksu malli on (vakio)?
Tätä samaa olen miettinyt. Ajattelin kuitenkin kokeilla ja tilasin elkpartsilta
tuon tangon. Jännittää vähän, että tuleeko käytöksestä miten äkkinäinen
kun on pehmee alusta ja sitten jäykkä vakaaja, joka nappaa kiinni.
Tuli sitten tilattua jenkeistä, olis Riku saanut laittaa myyntiin hitusen aikaisemmin...
On muuten näin suvislikseillä mukavia noi kurvit, kurvinopeudet kasvaneet kivasti.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tuli sitten tilattua jenkeistä, olis Riku saanut laittaa myyntiin hitusen aikaisemmin...
On muuten näin suvislikseillä mukavia noi kurvit, kurvinopeudet kasvaneet kivasti.
No ihmeen nopesti noita alkaa sitten löytyä kun kysyntää tulee
Se verran varoituksen sanaa ko tuotteesta, silläkin riskillä että itseäni toistan, tuo ei sitten anna hirviästi ajovirheitä anteeksi. Eli mallia hiekatie ja annat motootin jarruttaa alamäessä niin voi se peräsin pyrkiä edelle. Loskakelistä nyt puhumattakaan. Koettu ja kokeiltu on nyt riittämiin. Eli ko tuotteen kanssa voi mutkia ajaa reippaammin mutta ne pitää oikeasti "ajaa" ei rullata. Muuten voi ylläriä tulla matkaan. Mutta ko tuotetta suosittelen kaikille
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Juu näinhän se menee. Tänään taas tuli todettua että loppuu kuskilta ensiksi usko kuin autosta alusta. OK, onhan tuossa alustassa muutakin kuin vain tuo takavakaaja (noh, kaikki muu).
Vetäsin tuon rampin tuusulan motarilta pohjoiseen kolmoskehälle aika haipakkaa. Ajelin kaikessa rauhassa motaria pohjoiseen ja eiköhän juuri kun menin liittymään joku beeemari tuli nuolemaan takapuskuria. Se ramppihan kiertää pitkään ja tiukkenevasti, alun jälkeen levenee kaksikaistaiseksi joista se vasen päättyy n.300m päästä. Pysyin oikealla kaistalla (joka siis jatkuu) ja vauhti oli n. 100kmh (kohtuullisen hyvvää haipakkaa siihen kurviin, suositus 60kmh). Heti kun vasen kaista alkoi, biimeri ampasi sille ja aikoi ohittaa. Sen verran olin varautunut että oli kolmonen pesässä. Kun pääsi kohdalle niin lämä pohjaan, ahdot tappiin ja menoksi. Kun kurvi alkoi tiukkenemaan aloin hölläämään (ok, rajoittajakin tuli vastaan), kolkki kulki kuin raitella. Mä vaan ihmettelin mihin asti tällä oikeen päästään, ei mitään murtamista, ei mitään vinkumista, ei mitään muuta kuin puhdasta linjaa. Kaista alkoi päättymään, jarruttelin vauhdin sopivaksi kehälle ja biimeri tulee noin reilun sadan metrin päässä. Vilkutteli jostain kummansyystä valoja...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tomaatissa lähtee perä rinnalle jo vakiovakaajallakin jos "rullaa" mutkat läpi, ja tuo tapahtuu täysin odottamatta jos ei autoaan tunne No on ollu tuo vakaaja tallilla jo pitkään, mut ei oo tullu asennettuu
se93tbo kirjoitti:Tomaatissa lähtee perä rinnalle jo vakiovakaajallakin jos "rullaa" mutkat läpi, ja tuo tapahtuu täysin odottamatta jos ei autoaan tunne No on ollu tuo vakaaja tallilla jo pitkään, mut ei oo tullu asennettuu
Tuota selitätkö hieman tätä? Meinaan faijan entisellä tomaatilla (vakiolla) ajaneena niin ei moista ollut hirviästi huomatavissa kuin sen normin "tomaatin verran". Ihan vaan "jos"seuraava sattuu oleman tomaatti niin olis hauska tietää noita perus onkelmia.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Itse ainakin laitoin PCS:lle viestiä että ostan vakaajan. Katsotaan mitä klamppi ja vakaaja saavat aikaan tuohon aeron alustaan.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
se93tbo kirjoitti:Tomaatissa lähtee perä rinnalle jo vakiovakaajallakin jos "rullaa" mutkat läpi, ja tuo tapahtuu täysin odottamatta jos ei autoaan tunne No on ollu tuo vakaaja tallilla jo pitkään, mut ei oo tullu asennettuu
Tuota selitätkö hieman tätä? Meinaan faijan entisellä tomaatilla (vakiolla) ajaneena niin ei moista ollut hirviästi huomatavissa kuin sen normin "tomaatin verran". Ihan vaan "jos"seuraava sattuu oleman tomaatti niin olis hauska tietää noita perus onkelmia.
2kpl aut. 9-3:ta omistaneena tunnen ton auton käyttäytymisen mielestäni aikasta hyvin.
Kesällä ei ole ongelmaa, mutta talvella saa olla varovainen.
Vapaalla laskiessa perä on mutkissa kohtalaisen herkkä irtoamaan. Saman efektin saa aikaisex myös manuaalilla mutta manuaalia "ajetaan" kuitenkin hieman "eri"lailla.
Hieman nopeammassa ajossa kun tuo tapahtuu, niin on muutamankerran oikeasti ollu "jännäkakka" pöksyssä. Enkä tarkoita nyt mitään kaahailua , vaikka moni sitä jo heti lukiessaan ajatteli
no niin nyt on sitte vakaaja laitettu alle ja ei voi kun kehua tuli just sellanen ku halusinki...eli voi oikeesti tuuppaa mutkaan ja perseen saa irti just sillon ku haluaa...tuli vedettyä eilen kunnon ramppirallia ja sain aikasiks pariin otteeseen aika tappi sladit...hieno juttu tossa vakaajassa on et eipä tuu juurikaan enää sitä kuuluisaa vastaheittoa...eli ihan oikeesti hyvä hankinta, suosittelen...!!!
900 2.3T -95RE85, BMW 335da -07 NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.