Clampin asennus
Re: Clampin asennus
Juu huomasit siis samat hommat kuin mitä minäkin. Eli aika hankala paikka ekalla kerralla ja puslan istumaan saamisessa on työ. Kyllä se aika hyvin lopulta meni mutta tosiaan ei aivan yhteen mene päät takapuolella ja näyttää hiukkasen pullottaavan ylhäältä päin katottuna. Ihan hyvin se sinne kuitenkin kiristyy ja pysyy. Ja tuntuu toimivan, ei narinoita eikä muitakaan murheita.
Pienen harjoituksen jälkeen tuli kokeiltua tuota puslien irrotusta kun tarkistin että istuu niin hyvin kuin voi, yhden räikän voimin levähdyspaikalla noin 30min homma irrotus ja kiinnitys molemmille puslille. Kyllä sieltä pyöränkotelosta pääsee oikein hienosti siihen toiseen alempaan pulttiin kiinni. Pyörä vaan linkkuun niin sopivalla asennolla käsi yltää hyvin käyttämään räikkää kun toimii suosiolla käsikopelolla eikä yritä työntää päätä sinne. Hommaa helpottaa kun työntää hylsyn sopivan jatkovarren kanssa paikoilleen yläkautta ja sitten räikän kanssa pyöränkotelon kautta loput. Niihin toisiin pääsee moottorin puolelta hyvin vääntämään kun löytää oikeat välit. Bilteman 3/4" räikkä tuntui olevan juuri sopivan kokoinen.
Pienen harjoituksen jälkeen tuli kokeiltua tuota puslien irrotusta kun tarkistin että istuu niin hyvin kuin voi, yhden räikän voimin levähdyspaikalla noin 30min homma irrotus ja kiinnitys molemmille puslille. Kyllä sieltä pyöränkotelosta pääsee oikein hienosti siihen toiseen alempaan pulttiin kiinni. Pyörä vaan linkkuun niin sopivalla asennolla käsi yltää hyvin käyttämään räikkää kun toimii suosiolla käsikopelolla eikä yritä työntää päätä sinne. Hommaa helpottaa kun työntää hylsyn sopivan jatkovarren kanssa paikoilleen yläkautta ja sitten räikän kanssa pyöränkotelon kautta loput. Niihin toisiin pääsee moottorin puolelta hyvin vääntämään kun löytää oikeat välit. Bilteman 3/4" räikkä tuntui olevan juuri sopivan kokoinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Clampin asennus
Joo...
Tuon kuskin puolen puslan vaihto oli paskamaisin homma mitä olen Saappiini tehnyt. Raidetankotunnelin sekä sulakeboksin välistä ronkkimalla sen sai vihdoinkin ulos, sylinteriä piti hiukan kammeta rintapellistä jotta puslan sai pois. Itse en meinannut myöskään sitä toista alamutteria löytää.... Uuden sai kyllä rasvan kanssa paikalleen ja kädet verille. Uuden asennuksessa ja paketin kasaamisessa auttaa kyllä raidetangon irroitus jolloin tanko antaa hiukan periksi.
Auto jäi silti pukeille kun raidetangonpää ei suostu enää menemään kunnolla paikalleen koska vanha harakirinylokki oli hitsannut kiinni ja pilasi kierteet.
Motonetin raidetangonpäistä myös löytyy samaan syssyyn huomauttamista:
Touko-kesäkuussa vaihtamastani RTP:stä oli nyt jo kumi halki ja nyt kun vertaa Länkkäristä hakemaani orkkikseen niin tuo motonetmallin kumi ei myöskään tule riittävän alas tappiin, ja näyttää siltä että ettei siellä kovastikaan sitä rasvaa sisällä ole. RTP Länkkäristä haettuna mutterin kera oli jotain 35e klubialennuksilla, eli ei maksa omaisuuksia.
Tuon kuskin puolen puslan vaihto oli paskamaisin homma mitä olen Saappiini tehnyt. Raidetankotunnelin sekä sulakeboksin välistä ronkkimalla sen sai vihdoinkin ulos, sylinteriä piti hiukan kammeta rintapellistä jotta puslan sai pois. Itse en meinannut myöskään sitä toista alamutteria löytää.... Uuden sai kyllä rasvan kanssa paikalleen ja kädet verille. Uuden asennuksessa ja paketin kasaamisessa auttaa kyllä raidetangon irroitus jolloin tanko antaa hiukan periksi.
Auto jäi silti pukeille kun raidetangonpää ei suostu enää menemään kunnolla paikalleen koska vanha harakirinylokki oli hitsannut kiinni ja pilasi kierteet.
Motonetin raidetangonpäistä myös löytyy samaan syssyyn huomauttamista:
Touko-kesäkuussa vaihtamastani RTP:stä oli nyt jo kumi halki ja nyt kun vertaa Länkkäristä hakemaani orkkikseen niin tuo motonetmallin kumi ei myöskään tule riittävän alas tappiin, ja näyttää siltä että ettei siellä kovastikaan sitä rasvaa sisällä ole. RTP Länkkäristä haettuna mutterin kera oli jotain 35e klubialennuksilla, eli ei maksa omaisuuksia.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: Clampin asennus
Laitoin sitten minäkin uretaanipuslat. Ihan hyvin meni asennushommat, kunnes olin kiristämässä vasemmanpuoleista puslaa, niin alapuolelta se sisempi pinnapultti katkesi.
Mitenhän ne alemmat pultit on kiinni siinä rintapellissä?
Jos ne on jengoilla, niin voisi yrittää migillä hitsata mutterin siihen pultin tynkään. Ahdasta siinä on työskennellä, mutta en kyllä konetta ala irrottamaan yhden pultin takia.
Jos pultit on esim. hitsipisteillä kiinni, niin sitten menee hankalaksi. Vai voiskohan pultinkantoihin päästä käsiksi ohjaamon puolelta?
Mitenhän ne alemmat pultit on kiinni siinä rintapellissä?
Jos ne on jengoilla, niin voisi yrittää migillä hitsata mutterin siihen pultin tynkään. Ahdasta siinä on työskennellä, mutta en kyllä konetta ala irrottamaan yhden pultin takia.
Jos pultit on esim. hitsipisteillä kiinni, niin sitten menee hankalaksi. Vai voiskohan pultinkantoihin päästä käsiksi ohjaamon puolelta?
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Clampin asennus
Sen verran lähellä apukuskin reunaahan tuo on, että hanskalokeron irrottamalla saattaisi jotakin näkyä sisäpuolelta.
Tässä vaiheessa voisin antaa vinkin ihan huutomerkin kera: Varo että et katkaise niitä pinnapultteja!
Tässä vaiheessa voisin antaa vinkin ihan huutomerkin kera: Varo että et katkaise niitä pinnapultteja!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Clampin asennus
Taisi katketa kuskin puolelta. Juu varovainen kannattaa olla, katkeavat kuulemma helposti.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Clampin asennus
Joo, kuskin puolelta katkesi.
Pakko on ollut ajaa tuolla, vaikka se ei kovin terveellistä varmaan ole. Mutta onhan se ohjausvaihde kuitenkin vielä neljällä pultilla kiinni.
Eikö kukaan ole vaihtanut pultteja itse?? Vinkkejä kaivattaisiin!
On muuten todella herkästi katkeavia ne pultit. Ei tuntunut kunnolla vielä kiristyvän, kun jo napsahti. Ja sitten napsahti kyllä asentajallakin.. hermot.
Pakko on ollut ajaa tuolla, vaikka se ei kovin terveellistä varmaan ole. Mutta onhan se ohjausvaihde kuitenkin vielä neljällä pultilla kiinni.
Eikö kukaan ole vaihtanut pultteja itse?? Vinkkejä kaivattaisiin!
On muuten todella herkästi katkeavia ne pultit. Ei tuntunut kunnolla vielä kiristyvän, kun jo napsahti. Ja sitten napsahti kyllä asentajallakin.. hermot.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Clampin asennus
Niinpä niin.. Onko molemmat alapuoliset pinnapultit M8 kokoa? Pitäskö laittaa 10.9 lujat.. ja tartteeko koko ohjausvaihde irroittaa että mahtuu työskentelee pinnapulttien vaihdon? Onneksi katkesi niin että jäi pieni nysä johon voi mutterin hitsata. Ahdasta tuolla on..peinu kirjoitti:Tässä vaiheessa voisin antaa vinkin ihan huutomerkin kera: Varo että et katkaise niitä pinnapultteja!
nimim. toinen pinnapultti meni poikki, toista en edes uskaltanut koittaa..
Re: Clampin asennus
Sen verran vielä että ton ropaaminen lähti siitä käyntiin että ohjaus puolsi oikealle ja lähdin tarkastamaan ohjausvaihteen kiinnityspisteet.. Kaikki muut alustan osat kun on uusia ja kiinnitykset tarkastettu. Lisäksi paikallaan rattia kääntäessä ohjaus naksuu ja resonoi kunnolla tohon clampin tukitankoon. ilmeisesti kuskin puoli oli huonosti kiinni, ohjausvaihde paskana tai rintapelti revennyt-> clampin syy?
Re: Clampin asennus
Selvyys tuli tähänkin, eivät ole pinnapultteja. Pultit menevät rintapellin läpi ja niissä on kolikonmuotoinen kanta.. Ovat piilossa kotelossa, eli kuskin jalkatilasta pitää hieman leikata peltiä oikeasta kohdasta, sitten raspiroopella kolikkokanta veks ja mahdollisimman pienellä akkukoneella reikä läpi ja uusi pultti tilalle. Ei niitä herkuimpia hommia.peinu kirjoitti:Sen verran lähellä apukuskin reunaahan tuo on, että hanskalokeron irrottamalla saattaisi jotakin näkyä sisäpuolelta.
Tässä vaiheessa voisin antaa vinkin ihan huutomerkin kera: Varo että et katkaise niitä pinnapultteja!
Re: Clampin asennus
Tossa speedpartsin clampissa oli reikäväli liian pieni. Jouduin avartamaan ylemmänpultin reikää noin reilun millin kapeammaksipäin. Sitten meni paikalleen kohtuullisen kivuttomasti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Clampin asennus
Oho. Itseppä en omaani asentaessa tuota huomannut, mutta sain sen kuitenkin pultattua kiinni viilaamaalla alempaa reikää aavistuksen (kun näki jäljistä miten mutteri kanittaa. Kiristyikö sulla se Speedpartsin clamppi loppuun asti? Itselläni jäi alapuolelle noin millin rako, pitää ehkä käyttää vielä irti tuo.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Clampin asennus
Tasasin raon ylös ja alas suunnilleen tasan. Ehkä vajaa milli molempiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Clampin asennus
Tuli eilen asennettua tuo PFS:n clamppi. On kyllä hintansa arvonen osa (varsinki jos ostaa käytettynä kiitti vaan foorumilaiselle!) Nyt paljon jämäkämpi ohjaus ja ei vetele enää häiritsevästi.
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero