900 Turbo 4D '92

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Ehdottomasti aerot sanon ma :wink:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Borbetit...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Borbetit alle. Superaeroja on jo nähty niin monessa satkussa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja aero »

Borbetit alle, Aerot pilkkahinnalla allekirjoittaneelle :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Pitää kokeilla molempia ja tuumailla. 2,5 aeron vannetta on nyt kiillotettu ja vapuksi olis tarkotus saada ne alle. Borbetit vois olla valmiina kesäkuuhun mennessä.

Toissapäivänä sain vaihdettua vasemman etuiskarin mutta oikeaa en, ei irronnut ennen kuin Coltti näytti sille rälläkkää. Kiitos siitä. Ic:n irrotin kanssa, kun ei muutoskatsastus (joka on muuten huomenna) ässäksi sen kanssa oikein luonaa.

Huomenna voi vähän jännittää.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mitkä renkaat meinaat laittaa nuihin Aero-vanteisiin?
Mulla on tossa T16 tällä hetkellä Super-aerot 205/55/16 renkailla ja tuppaa vähän raapimaan. Ehkä 205/50/16 natsaisi paremmin :)
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Pojalla on 195-55-16 kesäisinä, eikä juurikaan ota kiinni. Sama koko superaeroissa raapii tosi helposti talvisissa. Kesäiset vanteet on hieman sorvissa kiinnityslaipastaan kavennettu.
# 419 Vesa Pohjalainen
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Aerot sain valmiiksi eilen ja laitoin alle. Renkaina on 205/50 eikä raavi. Taakse tarvii vaihtaa jouset, madallusjouset siellä on liian lintat ja auto keulii.

Muttapa mutta, kävin leimalla ja nyt on LEIMA 900. Aina se on niin mukava fiilis. Katsastusmies oli erittäin mukava, suurkiitokset katsastuksen sujuvuudesta hänelle. Saatat ehkä tätäkin projektithreadia lukea.

Jos sunnuntaina kelit sallii niin tiedossa hillitöntä vahausta, puunausta ja valokuvausta.
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Vahat unohtu kotiin joten oli tyytyminen pelkkiin pesuhommiin toistaiseksi. Konepellistä irrotin saab-tekstit, nyt on kliinimpi ja parempi. Takaluukun merkeillekin on jotain suunnitelmia olemassa. Kylkilistat piti laittaa paikoilleen mutta ruuvit oli hukassa. Pari kuvaa:

Kuva

Kuva
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Löyty ne kylkilistojen ruuvitkin:

Kuva

Kuva
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Ompas nätti nuilla Aeroilla.
Itse laittaisin ehkä kromimaskin ja kirkkaat vilkut, mutta....Mielipiteitä :)
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
jka
"Aero"
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:32
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja jka »

Oma mielipide on että jätät oranssit vilkut ja koitat saada etupäätä vielä hiukan alemmas, näyttäisi perä vähän roikkuvan
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Porkkanavilkut jää, kromimaskia saatan joskus kokeilla. Paras olisi että keulaa saisi sentin alas mutta helpompi toimenpide on nostaa perää joten teen niin.
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Näitä osia saa tarjota, privalla tavoittaa:

- Nahkaratti
- Nahkanuppi (ostettu)
- Jenkkivalot
- Turbon mittaristo 92-93
- Maskiin kuuluva turbo-lätkä (ostettu)
- Takalasinritilä
- Punaiset kangamatot

Ahtopainemittarin asensin A-pilariin, siististä asennuksesta huolimatta tuli vähän turhan race-henkinen. Siirrän mittarin din-paikkaan kunhan ostan ensin pari mittaria vielä lisää. Luultavasti tämä kesä menee yhdellä mittarilla. Kuvia luvassa myöhemmin.
Viimeksi muokannut Simo_V, Su Tammi 15, 2023 11:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

-
Viimeksi muokannut Simo_V, Su Tammi 15, 2023 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin