Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nyt saa laittaa aika vahvat Saab-lasit päähän, että näkee tässä edes jonkinlaista mahdollisuutta jatkosta.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ainoa kortti tässä lienee se Mahindra & jokumuu, eli nämä globaalit autoalan toimijat. Kellään NEVSin ulkopuolella ei vain taida olla mitään tietoa siitä, missä vaiheessa ja miten neuvottelut etenevät. Jos ei sieltä piakkoin natsaa, niin tarun tämä luku on luettu ja voidaan siirtyä uuteen ketjuun "Saabin tulevaisuus IV: onko sitä?"
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toistan varmaan itseäni...
Toivottavasti seuraava(?) luku on olisi tiedossa ilman tätä sähköautoihannointia. Tämä NEVS-pelleily on vienyt Saabilta viimeisetkin asiakkaat. Tuo EV-proto oli kertakaikkisesti pettymys 2 vuoden odotuksen jälkeen. Tämä tosin on oma mielipide. Homma ryssittiin jo siinä kun selvisi että nykyinen kolkki ei täytä edes turvallisuuskriteereitä eikä sitä voi myydä kuin vuodessa xx-määrän. Sitten tuli GM-moottori vaikka lupailtiin ettei niitä enään nähdä. Epäilen että tämä oli viimeinen sivu tässä kirjassa. Saab-lasit silmille ->
Oonko käsittänyt omiani mutta Mahindra olisi kiinnostunut Saabista? Vai NEVS:sistä?
Toivottavasti seuraava(?) luku on olisi tiedossa ilman tätä sähköautoihannointia. Tämä NEVS-pelleily on vienyt Saabilta viimeisetkin asiakkaat. Tuo EV-proto oli kertakaikkisesti pettymys 2 vuoden odotuksen jälkeen. Tämä tosin on oma mielipide. Homma ryssittiin jo siinä kun selvisi että nykyinen kolkki ei täytä edes turvallisuuskriteereitä eikä sitä voi myydä kuin vuodessa xx-määrän. Sitten tuli GM-moottori vaikka lupailtiin ettei niitä enään nähdä. Epäilen että tämä oli viimeinen sivu tässä kirjassa. Saab-lasit silmille ->
Oonko käsittänyt omiani mutta Mahindra olisi kiinnostunut Saabista? Vai NEVS:sistä?
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Aika sähellystä NEVSiltä. Eivät osaa tehdä saneeraushakemusta oikein, ja ovat varmaan jättäneet huomioimatta että huononkin hakemuksen seurauksena lähtee sitten yksi firman suurimmista sijoituksista, eli brändin käyttö.
Nyt alkaa olla sellainen olo että korttitalo on lähteny sortumaan ja sitä ei enää pelasteta. Josko joku joskus onnistuu niistä korteista vielä jotain tekemään, jää nähtäväksi.
Nyt alkaa olla sellainen olo että korttitalo on lähteny sortumaan ja sitä ei enää pelasteta. Josko joku joskus onnistuu niistä korteista vielä jotain tekemään, jää nähtäväksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Aika luokaton hakemus on ollut. http://www.reuters.com/article/2014/08/ ... OX20140828
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Vähän kyllä näyttää, että jos uuden tai vähän käytetyn Saabin haluaa ostaa, tulee mallinimi olemaan 9-3:n sijasta 39.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Uutta yritystä > http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3393487- ... nstruktion
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ja menihän se läpi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saneeraushakemuksista on myös saatu lisätietoja siitä, miten NEVS on tähän tilaan ajautunut. (http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3391425- ... evs-i-kris)
TTELA:n mukaan saneeraushakemuksesta ilmenee, että bensamoottorisen 9-3:n valmistamisen aloittaminen oli vähemmistöosakkaan Qingdaon kaupungin vaatimus, eikä siis olisi kuulunut NEVSin alkuperäisiin suunnitelmiin. Alihankkijaverkoston rakentaminen ja tuotteen muokkaaminen tuotettavaan ja myytävään kuntoon oli sitten kallista, joten rahaa on palanut.
Qingdao on rahoittanut yhtiötä yhdessä erässä 650 miljoonalla kruunulla, ja rahan tulo loppui jo syksyllä 2013. Tämän jälkeen K-J Jiangin yhtiö on rahoittanut NEVSiä, yksin tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 500 miljoonalla kruunulla. Rahan saaminen irti K-J:n muiden yhtiöiden taseista on vaikeutunut ja johtanut nykyiseen rahoituskriisiin. Eli kiinalaiset vaativat paljon mutta pettivät rahoitussopimuksen.
Uudessa saneeraushakemuksessa on kerrottu, että yhtiön pääomistaja (K-J) on lainannut nyt NEVSille kaksi miljoonaa kruunua ja sillä summalla yhdistettynä palkkaturvaan pitäisi NEVS pysyä pystyssä vielä noin kuukauden. Ja tässä ajassa yhteistyöneuvottelut pitäisi saada päätökseen.
Yhteistyöneuvotteluista on kerrottu sen verran, että ne keskittyvät kahteen asiaan: tarkoituksena on perustaa yhteistyökumppanin kautta Phoenix-teknologiayhtiö, jonne Phoenix-teknologia myydään arviolta 400 miljoonalla kruunulla, jolla saataisiin NEVSin nykyiset velat kuitattua. Toinen osa on saada yhteistyökumppaniksi NEVSiin autoalan toimija, joka haluaisi päästä käsiksi premium-brändiin ja Kiinan markkinoille. Tästä kuviosta odotetaan paljon suurempaa summaa kuin teknologiamyynnistä.
Jos nämä tiedot pitävät paikkaansa ja ovat oikein tulkittuja, niin ilmeisesti visio tulevaisuudesta on seuraava:
NEVS olisi jatkossa jonkin suuren autokonsernin osa, joka myy sähköautoja Saab-tuotemerkillä, ainakin alkuun lähinnä Kiinan markkinoille. Eli esimerkiksi Saabista tulisi Mahindra-konsernini premium-merkki, joka keskittyy sähköautoihin.
Ajoneuvoteknologia (Phoenix) olisi NEVSin ja jonkin toisen suuren autovalmistajan yhteiskehitelmä, eli joku muu autovalmistaja valmistaa ja myy Phoenixiin perustuvia autoja. Akku- ja sähköautoteknologia voisi edelleen olla NEVSissä, tämä toinen valmistaja tehköön omat voimalinjansa. Tai sitten sähköautoteknologiakin olisi jaettua.
Nämä on vielä huhupuheiden perusteella lauottuja spekulaatioita, mutta vähän tällaiselta tuo NEVSin kriisisuunnitelma kuulostaa. Mikään ei tietenkään toteudu, jos yhteisymmärrykseen ei päästä. Itse jos istuisin nyt siellä neuvottelupöydän vastapuolella, puristaisin teknologian ja muut aika halvalla omaan talliin. Ostajat tietävät että myyjällä on vain tämä oljenkorsi, ja sen teknologian voi ostaa myöhemmin sieltä konkurssipesästäkin.
TTELA:n mukaan saneeraushakemuksesta ilmenee, että bensamoottorisen 9-3:n valmistamisen aloittaminen oli vähemmistöosakkaan Qingdaon kaupungin vaatimus, eikä siis olisi kuulunut NEVSin alkuperäisiin suunnitelmiin. Alihankkijaverkoston rakentaminen ja tuotteen muokkaaminen tuotettavaan ja myytävään kuntoon oli sitten kallista, joten rahaa on palanut.
Qingdao on rahoittanut yhtiötä yhdessä erässä 650 miljoonalla kruunulla, ja rahan tulo loppui jo syksyllä 2013. Tämän jälkeen K-J Jiangin yhtiö on rahoittanut NEVSiä, yksin tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 500 miljoonalla kruunulla. Rahan saaminen irti K-J:n muiden yhtiöiden taseista on vaikeutunut ja johtanut nykyiseen rahoituskriisiin. Eli kiinalaiset vaativat paljon mutta pettivät rahoitussopimuksen.
Uudessa saneeraushakemuksessa on kerrottu, että yhtiön pääomistaja (K-J) on lainannut nyt NEVSille kaksi miljoonaa kruunua ja sillä summalla yhdistettynä palkkaturvaan pitäisi NEVS pysyä pystyssä vielä noin kuukauden. Ja tässä ajassa yhteistyöneuvottelut pitäisi saada päätökseen.
Yhteistyöneuvotteluista on kerrottu sen verran, että ne keskittyvät kahteen asiaan: tarkoituksena on perustaa yhteistyökumppanin kautta Phoenix-teknologiayhtiö, jonne Phoenix-teknologia myydään arviolta 400 miljoonalla kruunulla, jolla saataisiin NEVSin nykyiset velat kuitattua. Toinen osa on saada yhteistyökumppaniksi NEVSiin autoalan toimija, joka haluaisi päästä käsiksi premium-brändiin ja Kiinan markkinoille. Tästä kuviosta odotetaan paljon suurempaa summaa kuin teknologiamyynnistä.
Jos nämä tiedot pitävät paikkaansa ja ovat oikein tulkittuja, niin ilmeisesti visio tulevaisuudesta on seuraava:
NEVS olisi jatkossa jonkin suuren autokonsernin osa, joka myy sähköautoja Saab-tuotemerkillä, ainakin alkuun lähinnä Kiinan markkinoille. Eli esimerkiksi Saabista tulisi Mahindra-konsernini premium-merkki, joka keskittyy sähköautoihin.
Ajoneuvoteknologia (Phoenix) olisi NEVSin ja jonkin toisen suuren autovalmistajan yhteiskehitelmä, eli joku muu autovalmistaja valmistaa ja myy Phoenixiin perustuvia autoja. Akku- ja sähköautoteknologia voisi edelleen olla NEVSissä, tämä toinen valmistaja tehköön omat voimalinjansa. Tai sitten sähköautoteknologiakin olisi jaettua.
Nämä on vielä huhupuheiden perusteella lauottuja spekulaatioita, mutta vähän tällaiselta tuo NEVSin kriisisuunnitelma kuulostaa. Mikään ei tietenkään toteudu, jos yhteisymmärrykseen ei päästä. Itse jos istuisin nyt siellä neuvottelupöydän vastapuolella, puristaisin teknologian ja muut aika halvalla omaan talliin. Ostajat tietävät että myyjällä on vain tämä oljenkorsi, ja sen teknologian voi ostaa myöhemmin sieltä konkurssipesästäkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Katellaan nyt mihin tämä johtaa:
Försvarskoncernen har dragit tillbaka rättigheten för Nevs att använda produktmärket Saab.
****************************************************************
Puolustuskonserni on vetänyt takaisin Nevs'in oikeuden käyttää tuotemerkkiä Saab.
********************************************************************
Det är Saab AB som igår på morgonen drog tillbaka rättigheterna för biltillverkaren. Detta som en följd av försöket till företagsrekonstruktion. När avtalet mellan Försvars-Saab och Nevs slöts för två år sedan ingick vissa villkor, bekräftar Sebastian Carlsson, presschef på Saab AB. Ett av dem är att man vi en begäran som den Nevs gjort kan säga upp avtalet.
***********************************************************************
Se oli Saab AB joka eilen aamulla veti autonvalmistajan merkkioikeudet takaisin. Tämä seurauksena Nevs'in aikeista hakeutua yrityssaneeraukseen.
Kun sopimus Puolustus-Saab'in ja Nevs'in välillä kirjoitettiin kaksivuotta sitten liittyi siihen joitakin ehtoja, täydentää Sebastian Carlsson Saabin lehtitiedoitus päällikkö.
Eräs ehto oli juuri tämä nimen oikeuksien irtisanominen.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3393188- ... saabnamnet
Försvarskoncernen har dragit tillbaka rättigheten för Nevs att använda produktmärket Saab.
****************************************************************
Puolustuskonserni on vetänyt takaisin Nevs'in oikeuden käyttää tuotemerkkiä Saab.
********************************************************************
Det är Saab AB som igår på morgonen drog tillbaka rättigheterna för biltillverkaren. Detta som en följd av försöket till företagsrekonstruktion. När avtalet mellan Försvars-Saab och Nevs slöts för två år sedan ingick vissa villkor, bekräftar Sebastian Carlsson, presschef på Saab AB. Ett av dem är att man vi en begäran som den Nevs gjort kan säga upp avtalet.
***********************************************************************
Se oli Saab AB joka eilen aamulla veti autonvalmistajan merkkioikeudet takaisin. Tämä seurauksena Nevs'in aikeista hakeutua yrityssaneeraukseen.
Kun sopimus Puolustus-Saab'in ja Nevs'in välillä kirjoitettiin kaksivuotta sitten liittyi siihen joitakin ehtoja, täydentää Sebastian Carlsson Saabin lehtitiedoitus päällikkö.
Eräs ehto oli juuri tämä nimen oikeuksien irtisanominen.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3393188- ... saabnamnet
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Höh, miten se voi olla näin vaikeaa yhtä automerkkiä pyörittää. Itekkö tässä pitää lähteä näyttämään miten homma saadaan toimimaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Alkaako olemaan taputeltu.. Vaikeatahan tuo ei ole mutta pitäisi hinnoitella oikein ne myytävät autot.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
De senaste officiella nyheterna:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3413639- ... nya-agare-
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3413639- ... nya-agare-