Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
Jees, no se on hyvä jos joitakin muitakin se miellyttää kun vain itteämoonlight-tuning kirjoitti:Onko sulla kuvia autosta, siinnä oli aika kiva maski, meinasin jos tuunaisin omankin maskin ?Suabisti kirjoitti:Jees, no sehän meni sitten hyvinJoo, mä olin mustalla T16. Meni kans vähän ohi ne kekkerit, kun neljältä vasta pääsin liikenteeseen ja ne oli silloon jo melkeen ohi

Mulla siinä maskissa ei ole tosin muutakuin ne uloimmat kehykset ja verkko. Eli voi jopa aavistuksen paremmin saada ilmaakin

Tuolta mulla jokunen uudempi ja vanahempi kuva löytyy->
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=2329
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Itse asiassa verkko huonontaa ilmansaantia. Huonompi virtaus, syntyy epäsuotuisia ilmapyörteitä. Toisaalta kun sinulta puuttuu toi keskirima, niin voi olla että virtaus maskin läpi on melko sama kuin vakiomaskissa, ehkä vähän huonompi.Suabisti kirjoitti: Mulla siinä maskissa ei ole tosin muutakuin ne uloimmat kehykset ja verkko. Eli voi jopa aavistuksen paremmin saada ilmaakin![]()
Tuolta mulla jokunen uudempi ja vanahempi kuva löytyy->
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=2329
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Minkkiverkkoa kehiin, minkkiverkkoa
Tuota olen monesti ihmetellyt miksi sitä "tuning verkkoa" laitellaan sillä varjolla että ilmanvirtaus olisi parempi, kun se sitä todellakaan ei ole. Voihan se jonkun silmään näyttää jopa hienolta.
Ilma "puristuu" siinä reikien kohdilla jääden paljolti pyörimään paikalleen, eikä jatka samalla nopeudella, vapaasti verkon lävitse. Riippuu tietysti verkosta, mutta se pilipalijokapojan tuningsettiverkko ei ilmanoton suhteen toimi. Mieluummin siis vaikka sitä minkkiverkkoa, vai mitä se on mitä puutarhoissakin käytetään

Tuota olen monesti ihmetellyt miksi sitä "tuning verkkoa" laitellaan sillä varjolla että ilmanvirtaus olisi parempi, kun se sitä todellakaan ei ole. Voihan se jonkun silmään näyttää jopa hienolta.
Ilma "puristuu" siinä reikien kohdilla jääden paljolti pyörimään paikalleen, eikä jatka samalla nopeudella, vapaasti verkon lävitse. Riippuu tietysti verkosta, mutta se pilipalijokapojan tuningsettiverkko ei ilmanoton suhteen toimi. Mieluummin siis vaikka sitä minkkiverkkoa, vai mitä se on mitä puutarhoissakin käytetään

-
- "Viggen"
- Viesti:
Tarkotinkin tota jarrulevyä että se pääsee liikkumaan laakerivälyksen kanssa ja ottaa kiinni jarrukilpeen..himmee kirjoitti:Ei se laakeri siellä mihkään liiku kun on "holkin" kanssa kasassa/puristuksessa. Kyllä nuo laakerit pitää aika mökää, kun loppuja ovat.
Eli ihan perus 9000tbo suuttimilla mennään, ja bensanpaineet niinkin alhaalla kun 2,7-4 tilanteesta riippuenColtti kirjoitti:Mitkäs suuttimet sulla on tossa ja paljonko bensanpaine?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viesti:

Tossa vielä ihmetellään Saabaksen konehuonetta ennen kun ehdin ostamaan sen tussin..

Uusia sponsoreita, itse kun itseään sponsoroi firman missä on töissä kautta niin saa mitä haluaa

Sitten ehdin ostamaan sen tussin

Ei tarvitse mitään erillistä speksilappua kun kaikki tarvittava lukee konepellissä

Vieläkin olen sitä mieltä että toi on tosi tyly toi takapää..

Kyllä se vaan on omalla rujolla tavallaan erilainen ilmestys tuolla kromivanteitten joukossa

Kerää myös kauniimman sukupuolen huomiota tollanen luja katuraaseri, tosin usein vaan huumorimielessä..

Välillä oli porukkaa ihan tungokseksi asti auton ympärillä..

Mulla ei muuten yhtään niin kiiltävää osaa autossa kun ton vieressä näkyvän Calibran konehuoneessa oli..silti tuntu että jostain syystä jengi parveili enemmän Saabin konehuoneessa kun Calibran..

Oli toki välillä hiljastakin..

Mutta kokoajan pyöri joku auton ympärillä..

Kuvia otettiin lähinna tosta konepellista ja pakoputkiratkaisuista, eniten kyselyja tuli tosta pakoputkesta..

Ja oikeesti, tyttöjäkin kiinnosti

Tossa syy miksi meikäläinen ei ana notkunut auton vieressä...

Nossuttaa
Nossuttaa
-
- "Hölösuu"
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viesti:
Joo ei ne enää mustakaan niin tyhmiltä näytä kun aluksi..mut ehkä vähän vielä..Jortsu kirjoitti:Minusta nuo vanteet mattamustina sopivat tuohon kuin nenä päähän![]()
Härski vekotin
Suppari kirjoitti:Vaatimaton kaveri.

Nossuttaa
Nossuttaa
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Vielä ois arvattavana useamman kymmentä henkilöäTurbo16 kirjoitti:Joko toi saabbipaitainen nuorukainen tai pyllistävä neiti? Ei herneitäMoney For Nothing kirjoitti:Jahas, olit mutkin onnistunut saamaan kuviin![]()

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
terve moonlight-teinituning
hajosko farkku bimmeri moonlight-tuningilla mites sillai eikö mopo kestä heh heh??paskan möivät!!! on sun turbo saab sairaan nopee!
heh heh!!!!!!!!!!!! mites muijas kans menee???