Jopas tuppaa vituttamaan

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Myrkky kirjoitti:
Esim. 2. Ammattiautoilijoita ei tutkata, muut kyllä.
Ei pidä paikkaansa ainakaan täällä Turuuuusss.
Itse sain sakot joskus muinoin taksin ratissa diesel-Mersulla, jossa ei ollut edes turboa (saavutus sinänsä). Viidenkympin alueella 64km/h ja rikesakko kouraan.
Koska oli talviaika, niin pyysin, että antakaa vaikka lumipesut tuossa hangessa, mutta toinen poliisi totesi naama vakavana, että "se on kuule poika myöhäistä valittaa, kun sinne takapenkille pääsit" :)

Ja ketähän, jos eivät takseja, ne poliisit mahtavat tutka kädessä kytätä arkiyönä kolmen aikaan jossain mäen notkossa :roll:

Se on totta, että kortin kuivumassa olemisen aika ehkä on ammattiautoilijalla lyhyempi, koska leivän saanti on aika pitkälti kortista kiinni.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
mike
"Hölösuu"

Voi sentään

Viesti Kirjoittaja mike »

Myrkky kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
Myrkky kirjoitti: Esim. 2. Ammattiautoilijoita ei tutkata, muut kyllä.
Minulta vietiin kortti tutkaamatta ja poliisisedällä oli vieläpä vapaapäivä.
Jos poliisilla ei ollut paikan päällä todistajaa(sukulainen ei kelpaa, koska ei kelpaa toisinkaanpäin!), niin voit pistää tuon ihan omaan piikkiisi(myönsit/et kieltänyt). Yksin olevaa virkaintoista poliisia voit pistää huoletta vaikka kupoliin, kun kiistät kaiken niin sillä selvä.. poliisi vapaalla=kuka tahaansa. Tästä on käyty oikeuttakin ja päädytty samaan lopputulokseen, kovasti uhkailtiin, että viedään ylempiin oikeusasteisiin, mutta eipähän viety.. ja oikeudenkäynti oli maksuton työttömälle.

Mitäpä minä ketään moralisoimaan, mutta kenenkään kupoliin vetäminen tai edes sellaisen vaihtoehdon miettiminen ei mielestäni kuulu ainakaan kenenkään fiksun ihmisen toimintamalleihin. Ei ainakaan siis Saabisteille sopivaa touhua :(

Kiistäjiähän tässä maassa riittää kansanedustajiin asti.
Myrkky
luonnevammamouho

Re: Voi sentään

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

mike kirjoitti: Mitäpä minä ketään moralisoimaan, mutta kenenkään kupoliin vetäminen tai edes sellaisen vaihtoehdon miettiminen ei mielestäni kuulu ainakaan kenenkään fiksun ihmisen toimintamalleihin. Ei ainakaan siis Saabisteille sopivaa touhua :(

Kiistäjiähän tässä maassa riittää kansanedustajiin asti.
Eipä minua kukaan ole fiksuksi väittänytkään, en edes itse, mutta niin kauan kun minun tiedossa on itse nähtyä/koettua viimevuosilta.. kuten esim. erään paikallisen rikospoliisin(P.M.) pojan alaikäisenä kortitta ajelu ojaan autolla josta sattuneesta syystä ei tullut poliisiasiaa, niin katson oikeudekseni hieman oikoa sääntöjen kanssa.. kansalaiset ovat katsos samanarvoisia.. vai..?

Tarkoitin tällä lähinnä sitä, että jollei ole itse törttöilty kohtuuttomassa määrin ja joku virkaintoinen p*skaläjä rupeaa keuhkoamaan, niin sitä joutaa vaikka hieman kouluttaakkin jos on liian virkaintoinen siviilissäkin.

Tietty jos tällainen kaikkea muuta kuin fiksu saabisti ei joukkoon sovi, niin ylläpito pistäköön pihalle.. tapana kun ei ole ollut kaunistella asioita edes kohteliaisuuden vuoksi, kuten monilla tuntuu olevan tapana.. nimiä mainitsematta tai ketään tarkoittamatta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho

Re: Voi sentään

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

9-5T kirjoitti: esimerkki oli hyvä ja puhuit asiaa mutta joskus on parempi tyytyä kohtuu ratkaisuun. Ihmisiä me Saabistitkin vain olemme.
Näinhän se on.. viisas pääsee vähemmällä.. mulla vaan ei sisu aina anna periksi ja sitten otetaan kaikki se tuleva niskaan.. :wink:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin