Saabin aliarvostus
Ei kai nyt kukaan auton perusteella ole mitään mieltä sen omistajasta?
Ainakaan mulle ei ole kukaan tullut koskaan kertomaan mitään negatiivisiä kommentteja sen perusteella, mikä auto on sattunut olemaan alla.
Positiivisia kommentteja tuli eniten aina kun alla oli 96 Saabi tai turbo CX sitikka. Ainakin nuo edellinen OG900 turbo ja nykyinen 9000 Aero on juuri hyviä autoja liikenteessä eli ovat juuri sitä harmaata massaa, mikä ei aiheuta muissa autoilijoissa ylimääräistä provosoitumista.
Kaikki eivät kyllä oikein ymmärrä, miksi pitää vanhaa Saabia kun samalla hinnalla saisi jo huomattavasti modernimman ja luotettavamman kulkupelin, mutta kaikkia ei kiinnosta kohtuu tehokas moottori ja huippuhyvä varustetaso kohtuu hinnalla vaan halpa ylläpito ja auton ikä ratkaisevat auton valinnan
-TT
Ainakaan mulle ei ole kukaan tullut koskaan kertomaan mitään negatiivisiä kommentteja sen perusteella, mikä auto on sattunut olemaan alla.
Positiivisia kommentteja tuli eniten aina kun alla oli 96 Saabi tai turbo CX sitikka. Ainakin nuo edellinen OG900 turbo ja nykyinen 9000 Aero on juuri hyviä autoja liikenteessä eli ovat juuri sitä harmaata massaa, mikä ei aiheuta muissa autoilijoissa ylimääräistä provosoitumista.
Kaikki eivät kyllä oikein ymmärrä, miksi pitää vanhaa Saabia kun samalla hinnalla saisi jo huomattavasti modernimman ja luotettavamman kulkupelin, mutta kaikkia ei kiinnosta kohtuu tehokas moottori ja huippuhyvä varustetaso kohtuu hinnalla vaan halpa ylläpito ja auton ikä ratkaisevat auton valinnan
-TT
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
- Paikkakunta: Porvoo
hmmm, mitä autoa ostaisit 3000 eurolla? olisi kiva tietää mikä kiesi olis alla...TT kirjoitti:Ei kai nyt kukaan auton perusteella ole mitään mieltä sen omistajasta?
Ainakaan mulle ei ole kukaan tullut koskaan kertomaan mitään negatiivisiä kommentteja sen perusteella, mikä auto on sattunut olemaan alla.
Positiivisia kommentteja tuli eniten aina kun alla oli 96 Saabi tai turbo CX sitikka. Ainakin nuo edellinen OG900 turbo ja nykyinen 9000 Aero on juuri hyviä autoja liikenteessä eli ovat juuri sitä harmaata massaa, mikä ei aiheuta muissa autoilijoissa ylimääräistä provosoitumista.
Kaikki eivät kyllä oikein ymmärrä, miksi pitää vanhaa Saabia kun samalla hinnalla saisi jo huomattavasti modernimman ja luotettavamman kulkupelin, mutta kaikkia ei kiinnosta kohtuu tehokas moottori ja huippuhyvä varustetaso kohtuu hinnalla vaan halpa ylläpito ja auton ikä ratkaisevat auton valinnan
-TT
en tarkoittanut ainoastaan mitä autoa ajaa vaan myös esim. mitä vaatteita pitää (trendejä) yms...
ja en todellakaan sanonut että ei saabistit olisi jotenkin huonompia ihmisiä...

...mutta nyt taitaa jutut mennä aiheen ulkopuolelle
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
kyl se niin vaan on että ku ennen itel oli vajaan 3tonnin vw golf 1.8i jossa ei edes ohjaustehostinta ollu niin kyllä suhtautuminen oli itse kuskiinkin erilaista kuin nyt kun on vajaan 3tonnin tonnari vaikka on kaikilla herkuilla ja ite hiukan pistäny lisääkin, ja syy on puhtaasti saabin maine. jos ajat saabilla et oo terve
BMW 525iA Touring Executive
En tiedä millaisten ihmisten kanssa itse olen ollut tekemisissä, (normaalien?), mutta kyllä auton perusteella vaan tehdään niin pitkälle meneviä johtopäätöksiä ettei mitään rajaa...TT kirjoitti:Ei kai nyt kukaan auton perusteella ole mitään mieltä sen omistajasta?

VAG-konsernin pojat ainakin tuttavapiiristäni kaikkein herkimmin ovat Saabia mollaamassa. Ihme kyllä toinen ruotsalaismerkki ei saa aikaan samanlaista purkausta?!
Aina on saanut selitellä miksi ajaa Saabilla ja kinata bensankulutuksista ja varaosien hinnoista.
Jännä asia muuten miten auto on monille tutuille niin arka paikka. Voi haukkua tyttöystävää, sukulaisia tai vaikka koiraa, mutta haukuppa autoa!!! Sitten alkaa huutoäänestys. Myönnän että itsekin sorrun joskus tähän...

#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
[18:05:09] <Mäksä> http://www.pottsork.nu/stcs/Herman_Saab8v.wmv komeesti palaa kumi
[18:12:41] <Jimie> wtf kuinka pitkä toi pätkä oikeen on ku joku 30mb ladannu eikä oo loppunu
[18:21:55] <Jimie> ¨jassoo ihan hienoa sutimista mutta ruma auto
[18:22:08] <Jimie> mielipide ei fakta
tota mieltä 16v sälli
[18:12:41] <Jimie> wtf kuinka pitkä toi pätkä oikeen on ku joku 30mb ladannu eikä oo loppunu
[18:21:55] <Jimie> ¨jassoo ihan hienoa sutimista mutta ruma auto
[18:22:08] <Jimie> mielipide ei fakta
tota mieltä 16v sälli
BMW 525iA Touring Executive
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
hinta??
Kävikö joku palstalainen ostamassa saabin tänään hyvinkäältä,oli liikkeessä saab 9-3 vm -00 aj oli alta 200tkm en muista tarkkaan.
Velipoika oli huomannu lehestä ja soitti attä onko hinta kohallaan pyynti oli 8900e,kehoitin meneen äkkiä kattoon mutta oli jo myyty.
Eli kyllä autot kaupaksi menee kun hinta on oikea,mutta tiedä nyt tästä sen enenpää,myyjä oli sanonut että oli ollut ehjä auto??.
Velipoika oli huomannu lehestä ja soitti attä onko hinta kohallaan pyynti oli 8900e,kehoitin meneen äkkiä kattoon mutta oli jo myyty.
Eli kyllä autot kaupaksi menee kun hinta on oikea,mutta tiedä nyt tästä sen enenpää,myyjä oli sanonut että oli ollut ehjä auto??.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Kuulostaa varsin realistiselta hinnalta mielestäni.
Taitaa tuo brändin tunnettavuus olla Suomessa Saabille enemmän taakka kuin hyötyarvo. Olisi parempi tulla täysin tyhjästä, kuten Daewoo teki.
Jos joku lähtee auton ostoon harkiten pelkästään todistettavia asioita ilman ennakkoluuloja, voi hän hyvinkin päätyä vertailussaan Saabiin riippuen miten paino-arvottaa asioita. Tälläisiä ihmisiä on vain erittäin vähän, harva ottaa edes vertailuun saati koeajoon.
Saabin mainonta Suomessa lähtee virheellisesti siitä liikkeelle, että tietyt asiat autosta olisivat itsestään selvyyksiä kaikille. Pelkkä näkyvyys ei riitä, pitäisi olla informaatiivista sisältöäkin.
Mutta ehkä siinä on vähän ylpeyttä, ettei itsestään selvyyksiä haluta edes kertoa. Myöskään mitään yksityiskohtaa ei ikinä korosteta. Tästä johtuen esim. turvallisuus on täysin unohtunut juttu.
Mainonta on myöskin liian herrasmiesmäistä, auton valinta on maskuliinen juttu ja siihen liittyy kilpailuvietti. Hyökkäävyys tiettyjä merkkejä vastaan sopisi sellaiseen ilmapiiriin mainiosti. Ihminen haluaa aina valita puolensa, kun näkee taistelun.
Saa nähdä tuoko Combi mitään muutoksen tuulia esim. TV-mainontaan, veikkaan että nähdään perinteinen erämääpätkä hiekan pöllytessä, tai kiiltokuvaperhe pakkaamassa autoa kalliin talon pihalla.
Taitaa tuo brändin tunnettavuus olla Suomessa Saabille enemmän taakka kuin hyötyarvo. Olisi parempi tulla täysin tyhjästä, kuten Daewoo teki.
Jos joku lähtee auton ostoon harkiten pelkästään todistettavia asioita ilman ennakkoluuloja, voi hän hyvinkin päätyä vertailussaan Saabiin riippuen miten paino-arvottaa asioita. Tälläisiä ihmisiä on vain erittäin vähän, harva ottaa edes vertailuun saati koeajoon.
Saabin mainonta Suomessa lähtee virheellisesti siitä liikkeelle, että tietyt asiat autosta olisivat itsestään selvyyksiä kaikille. Pelkkä näkyvyys ei riitä, pitäisi olla informaatiivista sisältöäkin.
Mutta ehkä siinä on vähän ylpeyttä, ettei itsestään selvyyksiä haluta edes kertoa. Myöskään mitään yksityiskohtaa ei ikinä korosteta. Tästä johtuen esim. turvallisuus on täysin unohtunut juttu.
Mainonta on myöskin liian herrasmiesmäistä, auton valinta on maskuliinen juttu ja siihen liittyy kilpailuvietti. Hyökkäävyys tiettyjä merkkejä vastaan sopisi sellaiseen ilmapiiriin mainiosti. Ihminen haluaa aina valita puolensa, kun näkee taistelun.
Saa nähdä tuoko Combi mitään muutoksen tuulia esim. TV-mainontaan, veikkaan että nähdään perinteinen erämääpätkä hiekan pöllytessä, tai kiiltokuvaperhe pakkaamassa autoa kalliin talon pihalla.
saabi on ollut niin kauan kuin muistan ikäänkuis citikka... eihän kukaan ole lähteny kattelemaan vain jotain autoa ja tullut kotiin saabilla...
saaabi on kuulemma ruma, kallis, ja kuluttaa paljon...
niin no... saabi on ruma... ööö no katotaanpa nyt vaikka sitä dx-corollaa tai e30 bmw:tä... ei jumalauta...
saabi on kallis.... niin no saahan samalla rahalla just sen dx:än... tai sitte bmv:n takapenkin... niin siis 1.6 litrasesta
saabi kuluttaa paljon... niin ja mikään muu 1300 kiloinen ja 2 litrainenhan ei kuluta 10:tä litraa?? esim uus v70... OHO
saabeiss on paljon vikoja... niin no taas... mikään muu auto ei ole koskaan rikki, kun omistajalta kysytään... jostain syystä saabisti myöntää heti että kone on vaihdettu toissavuonna... mersujen moottoreilla ajetaan ikuisesti?? harvassa ne dieselimersut on joihin ei 500tkm:n kohdalla ole vaihdettu konetta.. mutta eihän se ole mikään vika kun edellinen sen on vaihtanu??
oikeesti suurin syy siihen ettei saabia voi ostaa on siinä ettei haluta leimautua. saabilla ajava on automaattisesti saabisti. no jostakin se täytyy johtua, että kun ostaa ensimmäisen saabinsa niin tulee saabistiksi. ei voi kieltää, etteikö se olisi vaarallista.. sairaus iskee melkein joka kerta. auto jossa on voimaa, sitä on helppo ja mukava ajaa, penkit kuin sohvat, ja hinta kuin ladalla... taistele nyt sitte sairautta vastaan...
saaabi on kuulemma ruma, kallis, ja kuluttaa paljon...
niin no... saabi on ruma... ööö no katotaanpa nyt vaikka sitä dx-corollaa tai e30 bmw:tä... ei jumalauta...
saabi on kallis.... niin no saahan samalla rahalla just sen dx:än... tai sitte bmv:n takapenkin... niin siis 1.6 litrasesta
saabi kuluttaa paljon... niin ja mikään muu 1300 kiloinen ja 2 litrainenhan ei kuluta 10:tä litraa?? esim uus v70... OHO
saabeiss on paljon vikoja... niin no taas... mikään muu auto ei ole koskaan rikki, kun omistajalta kysytään... jostain syystä saabisti myöntää heti että kone on vaihdettu toissavuonna... mersujen moottoreilla ajetaan ikuisesti?? harvassa ne dieselimersut on joihin ei 500tkm:n kohdalla ole vaihdettu konetta.. mutta eihän se ole mikään vika kun edellinen sen on vaihtanu??
oikeesti suurin syy siihen ettei saabia voi ostaa on siinä ettei haluta leimautua. saabilla ajava on automaattisesti saabisti. no jostakin se täytyy johtua, että kun ostaa ensimmäisen saabinsa niin tulee saabistiksi. ei voi kieltää, etteikö se olisi vaarallista.. sairaus iskee melkein joka kerta. auto jossa on voimaa, sitä on helppo ja mukava ajaa, penkit kuin sohvat, ja hinta kuin ladalla... taistele nyt sitte sairautta vastaan...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
- Paikkakunta: Porvoo
öööhhh, mistä toi tuli ett saabit vetää 10 litraa satasell??? en tiedä yhtään 2 litrasta saabia toka vetäis enemmän kuin 9 litraa ja silloin ainoastaa talvikeleissä. eli jos sun ajamas saabi vetää 10 litraa niin se on kyllä itestäs kiinni, kannattais mennä autokouluun oppimaan taloudellista ajoa... saabi juo n. 7 litrasta 9 litraan jos "osaa ajaa".turkkaki kirjoitti: saabi kuluttaa paljon... niin ja mikään muu 1300 kiloinen ja 2 litrainenhan ei kuluta 10:tä litraa?? esim uus v70... OHO
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Hyi hyi, tulipas tulikiven katkuista tekstiä. Eipä mullakaan mennyt ikinä satkulla kuin kaupungissa se 8,5 litraa, mutta enpä mene silti niille urputtamaan joilla enemmän kuluuchristian80 kirjoitti: öööhhh, mistä toi tuli ett saabit vetää 10 litraa satasell??? en tiedä yhtään 2 litrasta saabia toka vetäis enemmän kuin 9 litraa ja silloin ainoastaa talvikeleissä. eli jos sun ajamas saabi vetää 10 litraa niin se on kyllä itestäs kiinni, kannattais mennä autokouluun oppimaan taloudellista ajoa... saabi juo n. 7 litrasta 9 litraan jos "osaa ajaa".

"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
maantie 60% ja kaupunkiajoa 40% niin mun autol ei ainakaan toivoakaan päästä alle 10l...2.0 Turbo automaatti...ja uskoisin että johtunee tuosta automaatista toi kulutuschristian80 kirjoitti:öööhhh, mistä toi tuli ett saabit vetää 10 litraa satasell??? en tiedä yhtään 2 litrasta saabia toka vetäis enemmän kuin 9 litraa ja silloin ainoastaa talvikeleissä. eli jos sun ajamas saabi vetää 10 litraa niin se on kyllä itestäs kiinni, kannattais mennä autokouluun oppimaan taloudellista ajoa... saabi juo n. 7 litrasta 9 litraan jos "osaa ajaa".turkkaki kirjoitti: saabi kuluttaa paljon... niin ja mikään muu 1300 kiloinen ja 2 litrainenhan ei kuluta 10:tä litraa?? esim uus v70... OHO
edit: mun autolla on myös ajellut isäni joka ei parempaan kulutukseen pääse vaikka on aikoinaan ollut 6kertainen liikennekisojen suomenmestari jossa kulutus oli yks tärkein osa arviointia
BMW 525iA Touring Executive