Plasma on arempi kuvan palamiselle ruutuun mutta palaa se liikkumaton kuva lcd-ruutuunkin jos tarpeeksi pitkään poltetaan, jos meinaa jotain liikkeen esittelykonetta ostaa niin kannattaa tutkia tarkkaan ettei ole jotain kanava-logoa tms päässyt kiinnittymään. Plasmassa ruudun pinta on lasia, lcd:ssä muovia joten kyllä se plasma vähän pahemmin heijastelee, riippuu sitten olosuhteista onko siitä haittaa.jariha kirjoitti: Myyjät on mainostanu, että plasmassa kuva palaa ruutuun, joka lienee puppua. Kaveri taasen väitti, että plasmassa ikkunasta tullu valo heijastuu pahasti.
tikiteeveen omituisuuksia
9-5 2.3tA -00 527tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Muovipintaisia plasmojakin löytyy, jos sellaisen haluaa. Tosin hinnat ei ole alkaen 999€.Janza kirjoitti:Plasmassa ruudun pinta on lasia, lcd:ssä muovia joten kyllä se plasma vähän pahemmin heijastelee, riippuu sitten olosuhteista onko siitä haittaa.
Ja peinu totesi, ettei plasmalla saa FullHD:tä, kyllä saa mutta tässäkin tapauksessa seteleitä on ladottava reilunlaisesti tiskiin.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
No niin, tuli laitettua tuo Sonyn 40-tuumainen S-sarjalainen. Lähtöhinta 1699 euroa, josta kaveri pysty antamaan vähän alennusta. Nyt kun noita yleisurheilun GP-kisoja kattoo, niin kyllä se askel pikselöityy. Mutta onpahan tuo ainakin isompi kuin entinen. Kyllä se tästä...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Vuoden päivät kattelin tuollaista 32" Samsungia, nyt siirsin sen toisaalle ja vaihdoin projektoriin. Omaan käyttöön tuo tuntuu toimivan, ei ehkä kaikille sovi jokapäiväiseen käyttöön, mutta kun tulee muutenkin kaikki katottava ohjelma tallennettua ja katseltua silloin kun huvittaa.
BMW 320dA Coupe LCI
Toi avainlipulla myyty Finlux 100Hz putkella on sen verta kunnossa, että eiköhän sitä joudu ostaan seuraavan kerran töllön ku tulee HD-lähetykset
Itse ku en tykkää litteiden kuvasta. On jotenkin niin kurjaa kattoa kuvaa kalliista tv:stä ja kuiten kuvaputkella olevassa on mun mielestä parempi kuva.

Itse ku en tykkää litteiden kuvasta. On jotenkin niin kurjaa kattoa kuvaa kalliista tv:stä ja kuiten kuvaputkella olevassa on mun mielestä parempi kuva.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
vuosi sitten tuli ostettua fujitsu-siemensin plasma. Siihen ollut ihan tyytyväinen. Tosin äänet siinä oli tosi surkeat. Sen sai korjattua hommaamalla kotiteatterin. Tuossa fujitsussa silloin ainakin kuvan laatu hyvältä, moniin muihin verrattuna.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Hölösuu"
Niin, se paneelin resoluutio on vain yksi kuvaan vaikuttava asia vaikka sehän taitaa olla ainoa asia mitä mainoksiin laitetaan, ehkä paneelin nopeuden (millisekunneissa) lisäksi. Ja nykyisillä lähetyksillähän tuolla resoluutiolla on kaikista vähiten merkitystä muutenkaan. Paneeli on vain näyttölaite ja "äly" on siis muualla. Korkeammasta resoluutiosta voi olla jopa haittaa kuvanlaadulle jos huono tuuri sattuu. Lopullinen kuvan tarkkuuden laatu riippuu siitä miten hyvin laite osaa skaalata alemman resoluution kuvan paneelille sopivaksi.Mimmi kirjoitti:Perustelisitko väiteesi?Saappi Kuski kirjoitti:'Se joka ei näe eroja noiden välillä vaan toteaa että "samalta lijalta ne paneelit kuitenkin tulee" niin ei kyllä ymmärrä. samat erot niissä on kuin kuvaputkitöllöissäkin, kuva tehdään piireillä eikä paneelilla.
Minun käsityksen mukaan kuvan näyttämiseen tarvitaan paneeli ja paneelin pikseleiden lukumäärästä riippuu tarkkuus.
Varsinaiset kuvanlaatuun vaikuttavat asiat tehdään kuvankäsittelypiireillä, skaalaimilla ja mitä kaikkea muuta siellä onkaan. En minä mikään ammattilainen näissä asioissa ole mutta olen harrastanut kuvaa ja ääntä niin pitkään että ehkä jonkinlainen kriittinen silmä on kehittynyt noita vertaillessa.
Se miksi kehun Sonyn telkkareita vuodesta toiseen johtuu siitä että minusta niissä on ylivoimainen kuvan värien luonnollisuus ja kontrasti. Samaa kehutaan kyllä ihan virallisissa testeissäkin.
Kontrastia vertaan vierekkäin vaikka Samsungin ja panasonicin kanssa siten, että, kaikkiin sama testikuva. Sitten säätää värit sillä tavalla että kontrastia säätämällä musta kaikkiin niin syväksi että se näyttää hyvältä. Kun tuo on tehty niin verrataan miltä valkoinen näyttää samaan aikaan kun musta on säädetty. Sony näyttää kokemusteni mukaan ylivoimaisesti "puhtaimman" valkoisen. Muissa se menee lähemmäksi beigeä tai harmaata.
Viimeksi kun kävin vertailemassa niin katsoin vierekkän esim. Samsungin ja Sonyn FullHD koneita. Samsung olisi ollut 300€ halvempi, speksit aika lailla samat. Molemmista tehdasasetukset päälle ja 1080p lähetys päälle. Väritoiston luonnollisuutta testaan aina vertailemalla ihmisen ihonväriä. Sonyssa ihmisen iho oli oikean värinen, Samsungissa melkein vaaleanpunainen. Samat huomiot tuli tehtyä jo kuvaputkiaikoina melko usein. Tuotakaan ei huomaa ollenkaan jos katsoo sitä "myynti" kuvaa mikä noissa liikkeissä on usein päällä. Nehän tykkäävät pyörittää telkkareissa usein jotain disneyn piirrettyjä, ilmiselvästi siksi että niissä on niin kirkkaat värit. Ostajan pää yritetään saadaan sillä väriloistolla sekaisin.
Eli kyllä noista löytyy isojakin eroja vaikka paneelit tulee ilmeisesti kaikki samoista tehtaista, pitää ehkä vaan osata kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin ja käyttää jonkin verran aikaa niiden säätöjen kanssa puljaamiseen.
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
En minä tiedä kun minä valitsen laitteeni sen perusteella mitä omat silmät sanoo. Enkä herranjestas lue mitään yleistekniikan aikakauslehtiä kuin ehkä parturin tuolissa.Mimmi kirjoitti:Sinun käsityksesi mukaan "piireillä" tehdään kuva ja näytöllä ei ole sen kanssa mitään tekemistä![]()
Eri asia on se, JOS molemmisa käytetään täysin samaa näyttöä, silloin määräävänä asiana on "piirit".
Miksiköhän esim. TM suosittelee AINA kaikkien "kuvanparannuspiirien" poiskytkentää.
Jotta tästä keskustelusta olisi jotain hyötyä niin kerro ihmeessä totuus millä perusteella nämä laitteet pitää valita ja mikä on paras jos tiedät. Koko television hankkimista suunnitteleva foorumi odottaa totuutta vesi kielellä.
1. Onko niissä eroja?
2. Jos on niin mikä on paras ja millä perusteella?
3. Jos se paneeli on se pääasia niin miten erottaa huonon paneelin hyvästä?
9000CS 2,3
Käy kodinkonelikkeessä, pistä useaan koneeseen sama kuva ja katso.. koneet ovat joko philips/LG:n tai samsungin panelilla 99% todennäköisyydellä, mutta kuvissa on todentotta eroja. Osin tietty panelimalleista johtuvia, mutta samalla panelimallillakin toteutetuissa koneissa on pirun suuria eroja.. joissain koneissa esim. liikkuva kuva on täysin katselukelvotonta nykivää pikselimössöä, johtuen juurikin kuvankäsittelypiirien "rahkeiden loppumisesta"(liikkuvan kuvan skaalaaminen kysyy suorituskykyä elektroniikalta).Mimmi kirjoitti:Minä en tiedä, mutta haluaisin oppia, jolloin kaipaan vahvoille väitteille myös perusteluja.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
En minäkään tiedä mikä TV on "paras" ja millä perusteilla. Olen lueskellut jonkun verran teknisiä selostuksia miksi kannattaa hankkia se ja se TV ymmärtämättä puoliakaan teknisistä jutuista
Uskallan myöntää, että olenkin valinnut meidän talouden flättikset 50%:sti hinnan mukaan. Toiset 50% tulee siitä, miltä se kuva kaupassa on "hdmi-orrella" näyttänyt ja itse laitteen muotoilusta - helppoa kuin nakki ! Eikä ole tarvinnut katua
Äänien en odotakaan olevan hyvät tällaisissa flättiksissä. Lähtökohtaisesti jo halvempikin kotiteatterisarja parantaa TV:n ääniä melkoisesti. Kaikkihan riippuu siitä mitä tavoittelee. Meidän perheelle tällaiset jutut riittävät mainiosti ja jopa ylittävät odotukset. Väittäisin myös - niinkuin tässä ketjussa on aiemminkin jo mainittu - että vanhassa putkitöllössä oli parempi kuva, siis silmää paremmin miellyttävä. Makuasioita

Äänien en odotakaan olevan hyvät tällaisissa flättiksissä. Lähtökohtaisesti jo halvempikin kotiteatterisarja parantaa TV:n ääniä melkoisesti. Kaikkihan riippuu siitä mitä tavoittelee. Meidän perheelle tällaiset jutut riittävät mainiosti ja jopa ylittävät odotukset. Väittäisin myös - niinkuin tässä ketjussa on aiemminkin jo mainittu - että vanhassa putkitöllössä oli parempi kuva, siis silmää paremmin miellyttävä. Makuasioita

MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Niissä kuvien laaduissa on suuriakin eroja.
Tein juuri tuommoisen vertailun kun ostin plasman. Ja hinta/kuvan laatu omaan silmään vaikutti että päädyin fujitsuun. Huomasin silloin itse, että sonyssa oli kaikista epätarkin kuva, kuten myös putkitelkujen kohdalla. Joskus jo aikaasemmin huomasin tuon, kun kaveri vaihtoi jvc putkitelkun sonyyn ja sonyn kuva oli paljon epätarkempi. Ja siksi olenkin kummastellut kun kaikki sonya kehuivat
Vaikka omasta mielestä se ei mitenkään ollu parempi kuin muutkan merkit.
Ihan normi kotikäyttöön uskoisin kelpaavan minkä tahansa telkan. kuhan on vaan huoneeseen sopivan kokoinen, ja omalle rahapussille sopiva.
Olen ainakin ollut plasmaan erittäin tyytyväinen. Eikä ole tarvinut katua että vaihtoi putkitelkun siihen.
Tein juuri tuommoisen vertailun kun ostin plasman. Ja hinta/kuvan laatu omaan silmään vaikutti että päädyin fujitsuun. Huomasin silloin itse, että sonyssa oli kaikista epätarkin kuva, kuten myös putkitelkujen kohdalla. Joskus jo aikaasemmin huomasin tuon, kun kaveri vaihtoi jvc putkitelkun sonyyn ja sonyn kuva oli paljon epätarkempi. Ja siksi olenkin kummastellut kun kaikki sonya kehuivat

Ihan normi kotikäyttöön uskoisin kelpaavan minkä tahansa telkan. kuhan on vaan huoneeseen sopivan kokoinen, ja omalle rahapussille sopiva.
Olen ainakin ollut plasmaan erittäin tyytyväinen. Eikä ole tarvinut katua että vaihtoi putkitelkun siihen.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Hölösuu"
dvd:n kuvan saaminen hyväksi taulu tv.ssä ei ole itseasiassa kovinkaan paljoa helpompaa. Sehän ei edes ole kovin paljoa digi tv kuvaa parempi. Useimmille sen laatu riittää sellaisenaan mutta sitäkin voi halutessaan parantaa huomattavasti kun valitsee sellaisen dvd soittimen joka osaa skaalata laadukkaan lopputuloksen dvd levyn vaatimattomasta resoluutiosta. Ongelmahan on se että niitä pikseleitä pitää "taikoa" sinne tyhjästä, paneeli pitää täyttää oli niitä sitten alkuperäisessä lähteessä miten paljon tahansa
Itselläni on useampia dvd soittimia mutta Samsungin malli jossa on laadukas faroudjanin tekniikka, tuottaa huomattavasti paremman kuvan tuolle 1080i lcd tykille kuin muut. Se on suunniteltu sille resoluutiolle. Olen nähnyt huonompaa kuvaa 3000€ kalliimasta tykistä.
Harrastajien mukaan on tällä hekellä olemassa muutamia harvoja dvd soittimia jotka pystyvät tekemään myös full hd paneelille niin hyvän kuvan että se pääsee kuulemma hyvin lähelle teräväpiirto dvd:n kuvaa kun ei mene työntämään nokkaansa ruutuun kiinni.
Jos kirjoitin jossain kohtaa että paneeli ei vaikuta kuvanlaatuun ollenkaan niin perun puheeni.
Itselläni on useampia dvd soittimia mutta Samsungin malli jossa on laadukas faroudjanin tekniikka, tuottaa huomattavasti paremman kuvan tuolle 1080i lcd tykille kuin muut. Se on suunniteltu sille resoluutiolle. Olen nähnyt huonompaa kuvaa 3000€ kalliimasta tykistä.
Harrastajien mukaan on tällä hekellä olemassa muutamia harvoja dvd soittimia jotka pystyvät tekemään myös full hd paneelille niin hyvän kuvan että se pääsee kuulemma hyvin lähelle teräväpiirto dvd:n kuvaa kun ei mene työntämään nokkaansa ruutuun kiinni.
Jos kirjoitin jossain kohtaa että paneeli ei vaikuta kuvanlaatuun ollenkaan niin perun puheeni.

9000CS 2,3
Siis kyllähän paneelin lisäksi oheiselektroniikka vaikuttaa hyvin paljon kuvanlaatuun. Varsinkin nykyisellä digi-tv-kuvalla, mikä joudutaan skaalaamaan paneelille sopivaan muotoon. Jos lähde syöttää paneelin natiiviresoluutiota, asia on toinen, ja tällöin paneeli ja itse lähde vaikuttaa kuvaan enemmän. Tosiasiassa koko toistoketju signaalista toistimen ja kaapeleiden kautta näytölle vaikuttaa kuvanlaatuun.
Ainakin Sonyn ja Samsungin eräiden mallien välillä oli helppo todeta, että kuvat poikkeavat toisistaan (en sano kumpi oli parempi, koska se on makuasia), kun tiesin niissä olevan sama paneeli, mutta muu oli valmistajien omaa.
Ainakin Sonyn ja Samsungin eräiden mallien välillä oli helppo todeta, että kuvat poikkeavat toisistaan (en sano kumpi oli parempi, koska se on makuasia), kun tiesin niissä olevan sama paneeli, mutta muu oli valmistajien omaa.
BMW 320dA Coupe LCI
Moikka,Saappi Kuski kirjoitti:Harrastajien mukaan on tällä hekellä olemassa muutamia harvoja dvd soittimia jotka pystyvät tekemään myös full hd paneelille niin hyvän kuvan että se pääsee kuulemma hyvin lähelle teräväpiirto dvd:n kuvaa...
Asiaahan en ole perehtynyt, joten nyt on tilaisuus vaikuttaa. Laittaisitteko ihan malli/valmistajakohtaista tietoa, millaista DVD-soitinta tulisi etsiä? Soittimen hankinta on meille ajankohtainen vanhan soittimen mennessä lasten käyttöön. Viimeisimmät mitä olen kaupassa kuolannut ovat niin Harman Kardonin kuin myös Samsungin soittimetkin. Mallityyppejä en jaksa muistaa, mutta hdmi-liittimet noista ainakin löytyivät. Muutkin merkit käy. "Näyttöinä" ovat melkoisen tuoreet lcd:t Samsung 37" ja Acer 32". Eli voisitteko opastaa minut mahdollisimman laadukkaan kuvan ääreen?

MiTo QV -10
-
- "Hölösuu"
Helppoa vastausta ei tuohon(kaan) asiaan tietenkään ole.ZeiPii kirjoitti: Eli voisitteko opastaa minut mahdollisimman laadukkaan kuvan ääreen?

http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php ... 749a0b991b
voisi aloittaa aiheeseen perehtymisen.
9000CS 2,3