Tokihan tollaiselta keikalta nyt tuliaisia jo pitääkin ostaa
Sveitsistä tuotu auto Virossa
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Mr. J. Carlson, täällä on monta silmää auki odottaen kuvia Viron tuliaisista
!!!!
Tokihan tollaiselta keikalta nyt tuliaisia jo pitääkin ostaa
Tokihan tollaiselta keikalta nyt tuliaisia jo pitääkin ostaa
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Hyvä stoori. Se "epämääräinen teollisuusalue" on Raadi Lennuväli, eli Raadin lentokenttä, entinen venäläinen sotilaslentokenttä. Viikonloppuisin kentällä on autotori, jossa yksityisetkin tulevat myymään kulkuvälineitään.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Hyvä tarina tosiaan. Kuten tuossa yllä oli puhetta, niin mulla on samansuuntaisia suunnitelmia. Kuulemma tuo Tallinnassa ollut 9-5 Aero Wagon oli ollut yllättävän siistin näköinen kaikin puolin. Kilometrit vaikuttivat uskottavilta ainakin sisustuksen kunnon perusteella.
Tuossa autossa ei ollut huoltokirjaa eikä tietoa huohotuspäivityksestä, kannattaako noista olla huolissaan jos käy auton hyvin läpi ennen ostoa?
jcarlson et sattunut tuota Unoauton 9-5 Aero Wagonia katsomaan yhtään tarkemmin että olisiko siitä mihinkään?
Kuvia hankinnasta odotellessa...
Tuossa autossa ei ollut huoltokirjaa eikä tietoa huohotuspäivityksestä, kannattaako noista olla huolissaan jos käy auton hyvin läpi ennen ostoa?
jcarlson et sattunut tuota Unoauton 9-5 Aero Wagonia katsomaan yhtään tarkemmin että olisiko siitä mihinkään?
Kuvia hankinnasta odotellessa...
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Ei mielestäni tarvitse olla huolissaan. Päivän kunto ratkaisee.
Huohotuksen kuntoa voi hieman päätellä huohotinletkujen kunnosta ja karstaisuudesta, samoin öljytikusta. Myöskään kylmäkäynnistyksessä ei saa ulista/jurista eikä pölläyttää sinistä.
Unoautossa kävin istumassa siinä sedan automaatti aerossa, asialliselta vaikutti mutta sen enempää en osaa sanoa kun automaatti vei ostohalut eikä ollut aikaakaan. Wagonin ohi vain kävelin ja vilkaisin ohimennen, mieleen ei jäänyt mitään erikoista. Ihan siistiltä muistaakseni vaikutti kuitenkin.
Kuvia ei välttämättä vielä ihan pian tule, auto todella likainen ja pimeä tulee aikaisin.
Mutta ehkä tässä lähiviikkoina kuitenkin jos jaksan tehdä oman projektikertomuksen. Bensapumpunhan tuohon jo pikaisesti vaihdoin pyyhkijänsulkien ja softan ohella. Pumppu tosin ei ollut rikki mutta alkuperäisen 217tkm ajetun uuteen vaihtaminen tuo ainakin käyttövarmuutta ja mielenrauhaa toisaalta. Varsinainen vika löytyi softan päivityksen jälkeen eli ilmamassamittari näyttää väärin. Epäilen vv-filtterin sotkeneen sen öljyllä, puhdistan tänään ja katsotaan korjautuiko sillä. Ja vv-filsu saa lentää kuuseen kunhan saan jostain orkkis ilmapurkin. 
Unoautossa kävin istumassa siinä sedan automaatti aerossa, asialliselta vaikutti mutta sen enempää en osaa sanoa kun automaatti vei ostohalut eikä ollut aikaakaan. Wagonin ohi vain kävelin ja vilkaisin ohimennen, mieleen ei jäänyt mitään erikoista. Ihan siistiltä muistaakseni vaikutti kuitenkin.
Kuvia ei välttämättä vielä ihan pian tule, auto todella likainen ja pimeä tulee aikaisin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Näin mä itsekin olen ajatellut. Ton huohotuksen kunnon tiedän tärkeäksi ja osaan sen mielestäni tarkistaa. Käytetty auto nyt on joka tapauksessa omalla tavallaan aina riski, voihan siitä jotain hajota vaikka olisi kuinka hyvin tahansa pidetty. Ja sen oon ottanut huomioon.
Muakaan ei automaatti oikeastaan kiinnosta, mutta aika monet noista näyttää sellaisia olevan niin ehkä siihen pitää tyytyä. Mulla taas on ehdoton vaatimus farkku, kun tarviin myös korkeussuunnassa kontissa tilaa harrastusvarusteille...
Mä tässä oon miettinyt, että kannattaisko noita VM00 farkkuja mennä tosissaan katsomaan tonne Viroon, etenkin toi Tallinnassa oleva vaikuttaisi kiinnostavalta. Vaikka toi nyt onkin joillain autojobbareilla myynnissä, mutta eipähän ainakaan ole ajettu alustaa ihan loppuun Viron heikkokuntoisilla teillä. Toisena vaihtoehtona olisi etsiä Ruotsista VM02 tai uudempi, kun niissä olisi mun makuun huomattavasti mukavemmat penkit. Myös noiden uudempien alumiinikojelauta on enemmän mun makuun ja vanteet yms. Pyyntihinta on pari tonnia enemmän noissa uudemmissa ja verojakin tulee enemmän... Onkohan se sen arvoista?
Löytyykö Ruotsista parempikuntoisia autoja keskimäärin kuin tuollainen Sveitsistä Viroon tuotu? Ainakin voisi kuvitella vähemmän ruostetta olevan noissa Sveitsin tuonneissa?
Muakaan ei automaatti oikeastaan kiinnosta, mutta aika monet noista näyttää sellaisia olevan niin ehkä siihen pitää tyytyä. Mulla taas on ehdoton vaatimus farkku, kun tarviin myös korkeussuunnassa kontissa tilaa harrastusvarusteille...
Mä tässä oon miettinyt, että kannattaisko noita VM00 farkkuja mennä tosissaan katsomaan tonne Viroon, etenkin toi Tallinnassa oleva vaikuttaisi kiinnostavalta. Vaikka toi nyt onkin joillain autojobbareilla myynnissä, mutta eipähän ainakaan ole ajettu alustaa ihan loppuun Viron heikkokuntoisilla teillä. Toisena vaihtoehtona olisi etsiä Ruotsista VM02 tai uudempi, kun niissä olisi mun makuun huomattavasti mukavemmat penkit. Myös noiden uudempien alumiinikojelauta on enemmän mun makuun ja vanteet yms. Pyyntihinta on pari tonnia enemmän noissa uudemmissa ja verojakin tulee enemmän... Onkohan se sen arvoista?
Löytyykö Ruotsista parempikuntoisia autoja keskimäärin kuin tuollainen Sveitsistä Viroon tuotu? Ainakin voisi kuvitella vähemmän ruostetta olevan noissa Sveitsin tuonneissa?
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
9-5 ei kyllä pahemmin ruostu että en usko olevan siinä juurikaan eroa kun ruostetta saa etsiä noista ihan alkupään malleistakin hakemalla.
Siihen onko 02-> malli lisähinnan väärti en osaa ottaa kantaa, mutta jos sellaisen haluaa eli käytännössä on niistä varusteista/muutoksista valmis sen verran maksamaan niin miksipä ei. Lähinnähän erot on juuri nuo mitkä olet listannut. Omaan silmään ensimmäinen 9-5 on keulaltaan parhaimman näköinen joten otin mieluusti sellaisen joskin omaa valintaa saneli pitkälti myös hintaluokka.
Varmaan automaatissa ero on selkeämpi kun saa 5-vaihteisen 4-vaihteisen sijasta, manuaalissa erot on kosmeettisemmat.
Siihen onko 02-> malli lisähinnan väärti en osaa ottaa kantaa, mutta jos sellaisen haluaa eli käytännössä on niistä varusteista/muutoksista valmis sen verran maksamaan niin miksipä ei. Lähinnähän erot on juuri nuo mitkä olet listannut. Omaan silmään ensimmäinen 9-5 on keulaltaan parhaimman näköinen joten otin mieluusti sellaisen joskin omaa valintaa saneli pitkälti myös hintaluokka.
Varmaan automaatissa ero on selkeämpi kun saa 5-vaihteisen 4-vaihteisen sijasta, manuaalissa erot on kosmeettisemmat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Noin niinkun teoriassa saattaisi kiinnostaa, että mitenkäs menee Viron rekisterissä olevan auton Suomeen tuonti helpoiten/halviten? Kauppakirjojen sun muiden dokumenttien (rekisteriote yms) kanssa ARK:lle, jossa sitten Viron rekisteristä poisto, ja samalla hommataan jotkut siirtokilvet + vakuutus, ajetaan laivaan ja laitetaan kotosatamassa Suomen autoveroruletti käyntiin?
Missäs Tallinnassa on ARK?
Missäs Tallinnassa on ARK?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Estonia pst 1/3 II korrus ja Mäepealse tn 19V.J.S kirjoitti: Missäs Tallinnassa on ARK?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Ja sit kannattaa muistaa myös Sauen ARKin olemassaolo, jos Tallinnan toimisto on yllättäen kiinni....
Osoite on Uusaru5 A, Saue.
http://www.regio.ee/?op=body&id=24&mark ... ircle_anim
Osoite on Uusaru5 A, Saue.
http://www.regio.ee/?op=body&id=24&mark ... ircle_anim
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Kiitos tiedosta. Mahtaako olla siitä tietoa, että onko Tallinnan byroo yllättäen esim. huomenna (maanantaina) kiinni?Zomm kirjoitti:Ja sit kannattaa muistaa myös Sauen ARKin olemassaolo, jos Tallinnan toimisto on yllättäen kiinni....
Osoite on Uusaru5 A, Saue.
http://www.regio.ee/?op=body&id=24&mark ... ircle_anim
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Noin niinkuin teoriassahan homma menee näin:V.J.S kirjoitti:Noin niinkun teoriassa saattaisi kiinnostaa, että mitenkäs menee Viron rekisterissä olevan auton Suomeen tuonti helpoiten/halviten? Missäs Tallinnassa on ARK?
1. Tsekkaile passeli kulkupeli netistä ja hommaa itsesi pelipaikoille. Itse hyödynsin, siis teoriassa, LindaLineä menomatkalla (23 ja risat €, matka-aika 1,5h).
2. Tutkaile asiantuntijan elkein ykkösvaihtoehtoasi ja totea sen statukseksi kauniisti sanoen "ihan lupaava projekti", kun käyttöautoa juniorinkuskauskapasiteetilla mammalle olet hakemassa.
3. Siirry seuraavien vaihtoehtojen kimppuun, mitä epämääräisempi autohäkkimyymälä venäläisin myyjin varustettuna, sen parempi.
4. Löydä normikuntoinen Saab (ei siis olla yltiöoptimistisia ja etsitä hyväkuntoista
5. Hintasopuun päästyänne fyrkat tiskiin (Eurotkin käy), kauppakirja ja rekisteriote käpälään (alkuperäiset, myyjälle kopiot). Maksukuitti on yllä kuvatunlaisissa liikkeisä ihan yhtä tuntematon käsite kuin suomalaisille putkimiehillekin
6. Älä usko myyjää siinä, että tässä on kaikki dokkarit mitkä tarvitset eikä ARK:lle ole mitään asiaa, vaan käy ensin myyjän kilvillä ajellen Tallinnan keskustan ARK:lla heittämässä hukkareissu (no okei, ei se ihan hukkareissu ollut, keskustan tiskin ladyt oli melko edustavia
7. Suuntaa Mustamäen ARK:lle, irrota Viron kilvet ja ne mukanasi kävele konttorille. Pyydä "transiit kilpiä" Suomeen vientiä varten info-tiskiltä. Täti antaa vuoronumeron ja lapun joka täytellään.
8. Vuoroasi odotellessa käy palvelutiskien aulan takavasemmassa nurkassa (sisäänkäynniltäpäin katsoen
9. Maksukuitti kourassa omalla vuorollasi palvelutiskille, josta saa virkailijalta pienen paperinpyörittelyn jälkeen transiit kilvet ja Viron rek.otteen
10. Sitten koordinaateiksi n. 1,5m vasemmalle siitä 1830EEKin maksutiskiltä, jossa otetaan vakuutus (Kindlustus
11. Lätkäse transiit-kilvet paikoilleen ja kuin ihmeen kaupalla aja ilman isompia porsimisia satamaan, josta hankit biletin ensimmäiseen vapaaseen autolauttaan (Viking, Tallink tai Eckeröline, LindaLinellä ei ole autolauttoja). Ihastele lautalla umpijurristen känni-idioottien toilailuja ja tunne ylpeyttä suomalaisuudestasi. Osta mammalle suklaata tuliaisiksi.
12. Suomen päässä aja urpona puusilmänä ohi Länsiterminaalin Tullista. Huoma erheesi liian myöhään, jätä katiska lähimpään parkkiin ja kävele teoriassa kiellettyä kävelyreittiä takaisin tullikonttoriin ja laita veroarpa vetämään tai tee ainakin "käyttöönottoilmoitus".
Että noin siis saattaisi homma mennä jos niikseen tulee
P.S: Jos joku on TÄSTÄ kiinnostunut, niin voin laitta lisäinfoa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Jaaaa? Olipas hauska reissu, näin ulkopuolisen havannoijan näkökulmasta. Minkäslaisen Mustan auton männän palasten kuvia seuraavaksi katsellaan? 
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Nooh, siis tässähän suurimpana ostopäätökseen vaikuttavana tekijänä oli se, että voimapakettina ei todellakaan ollut mikään Saabin suunnitelema susi nelipyttyisenä kammottavasti ropeltava huohotusvammapotilas ekohippimatalakitkamännillä, saatika jokin isuzun, ooppelin tai mitä pahinta, fiatin maatalousmoottoripeinu kirjoitti:Jaaaa? Olipas hauska reissu, näin ulkopuolisen havannoijan näkökulmasta. Minkäslaisen Mustan auton männän palasten kuvia seuraavaksi katsellaan?
Sen sijaan pannuhuoneessa pöhisee erinomaisen nerokas, australialaista (Holden?) alkuperää oleva GM:n 3.0 litrainen V6 konsernimoottori, josta Saab on pilannut vain toisen sylinteriryhmän pakosarjan "asymmetrisellä" turbohifistelyillään
Juniorin kuskausta silmällä pitäen tietenkin suurempitavaratilainen versio ja jcarlsonin menestyksen innoittamana ostoksilla kävin luotettavalla Virolaisella autohäkkikauppiaalla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
En jaksanut lukea koko ketjua läpi ja pahoittelut siitä!
Miten on nyt sveitsistä tuodun auton tuonti suomeen kun ei ole viron rekisterissä?
Miten on nyt sveitsistä tuodun auton tuonti suomeen kun ei ole viron rekisterissä?
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Sveitsistä tuotu auto Virossa
Hommaat Virosta transit-kilvet ja vakuutuksen, jolloin autoa kohdellaan Suomessa samoin kuin normaalistikin Viroon rekisteröityä. Kustantaa jotain vähän reilut 100€ muutaman päivän vakuutuksella (ainakin reilu vuosi sitten Mustamäen ARK:lta).tonee kirjoitti:En jaksanut lukea koko ketjua läpi ja pahoittelut siitä!
Miten on nyt sveitsistä tuodun auton tuonti suomeen kun ei ole viron rekisterissä?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84