Onko sitä sähkölämppäriä tutkittu tarkemmin, vai mikä sen toiminnasaa tökkii?
Ja mikä saa luopumaan pehvanlämmittimestä?
Sähköautoilua (Kona 64kWh)
Re: Sähköautoilua (Kona 64kWh)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Sähköautoilua (Kona 64kWh)
Ei ole tutkittu. Akkua kun vaihdeltiin niin järjestelmä happohuuhdeltiin ja silloin alkoi tuuttaamaan lämpöä hyttiin ylipäätään kunnolla. Nyt vain polttiksen lämpö tulee kunnolla eli joko nelitieventtiili on jumissa tai sitten sähkölämppäri on tiensä päässä. Parkkilämmityksellä saa juuri ja juuri etuikkunat sulaksi kovimpia pakkasia lukuunottamatta, lehmän henkäystä tarjoilee. Tällä on pärjäilty eikä varsinaisesti kiinnosta selvitellä, kun tarinoiden mukaan tuon perusongelman ratkomiseen saa poltettua euroja enemmän kuin siihen bensaan

Liittyy tuohon sähköllä ajeluun ja lämmittämiseen ja lämmityksen toimintaan. Talvella jos haluaa polttiksen käyntiin lämmittämään niin pitää olla akussa latausvaraa, jotta voi pakottaa käyntiin chargella ja sehän vaatisi optimointia ja kikkailua ettei lataa akkua täyteen. Ja toisaalta myös se, että polttomoottori tykkää kun sitä käytetään, meillä kun siirtymä on aina vähintään 10km tai mieluummin 15km niin siinä ehtii jo sähköäkin käyttämään.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Sähköautoilua (Kona 64kWh)
Jaa niin joo, siinä orggis pehvanlämmittimessä tais olla se ulkolämpötilan huijausarvo sellainen että pelkästään sisälämpötilan pyyntiä nostamalla ei saa polttista käynnistymään?
Mulla oli (ja siis mutsilla, jolla auto on edelleen, on) talvisin DIY-pehvanlämmitin, joka huijaa ulkolämpötilaksi +10 astetta. Tällä saa polttiksen käyntiin kabiinia lämmittämään ihan vain nostamalla sisälämmön pyynnin riittävän ylös. Silloin ei tarvii Chargella käynnistää polttokonetta, missä tosiaan ongelmaksi tulee toi täyden ajoakun dilemma, kun auto ei ala chargettaa.
Mut toki se sähkölämmittimen heikko toiminta on silleen juurisyy tähänkin varmaan. Eli jos ei sähkölämpöä ole tarjolla, niin pakko se on ottaa polttomoottorista, jolloin koko pehvanlämmittimen idea katoaa.
Mulla oli (ja siis mutsilla, jolla auto on edelleen, on) talvisin DIY-pehvanlämmitin, joka huijaa ulkolämpötilaksi +10 astetta. Tällä saa polttiksen käyntiin kabiinia lämmittämään ihan vain nostamalla sisälämmön pyynnin riittävän ylös. Silloin ei tarvii Chargella käynnistää polttokonetta, missä tosiaan ongelmaksi tulee toi täyden ajoakun dilemma, kun auto ei ala chargettaa.
Mut toki se sähkölämmittimen heikko toiminta on silleen juurisyy tähänkin varmaan. Eli jos ei sähkölämpöä ole tarjolla, niin pakko se on ottaa polttomoottorista, jolloin koko pehvanlämmittimen idea katoaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K