Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Luulis että ainakin biopower mallissa on trionic.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Uusi Saab 9-5
Poy kirjoitti:Luulis että ainakin biopower mallissa on trionic.
Hyvä pointti, taitaa ainakin boschilaisissa löytyä vain vaparille etanolin tunnistavaa ECUa, tosin ei kait sellaisen kehittäminen mikään ihmeen suuri asia olisi.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Uusi Saab 9-5
Ei jumaliste, nyt kun lukee näitä vi bilägaren juttuja niin eiköhän näin viherpiiperrysaikaan tuossa auton koossa ole liioiteltu?
Tuolla oli pituusvertailua:
Audi A8: 505cm
Saab 9-5: 501 cm
Audi A6: 493cm
Suhteuttaa voi myös vanhaan femmaan, jota uusi on jopa 18cm pidempi.
Minkäs vehkeiden kanssa tässä nyt oikein kilpaillaan, isojen edustusautojen vai ylemmän keskiluokan? Luulisi tuollaisen pituuden lisäyksen olleen korvattavissa extrakeveydellä, jolloin autoa olisi saatu aavistus kevyemmäksi ja hiilidioksidipäästöjä pienemmäksi.
Pitää sanoa, että aivan käsittämätön veto markkinointimielessä tehdä ISO auto, jonka hinta on kuitenkin noin 10cm lyhyempää "isompaa premium-luokkaa" alempi. Tuon tietysti saattaisi pelastaa se hybridivaihtoehto.
Ketä vastaan tässä yritetään kilpailla, viedä yli 15cm lyhyemmän uusikoppaisen S80:n menettämää asiakaskuntaako?
Tuolla oli pituusvertailua:
Audi A8: 505cm
Saab 9-5: 501 cm
Audi A6: 493cm
Suhteuttaa voi myös vanhaan femmaan, jota uusi on jopa 18cm pidempi.
Minkäs vehkeiden kanssa tässä nyt oikein kilpaillaan, isojen edustusautojen vai ylemmän keskiluokan? Luulisi tuollaisen pituuden lisäyksen olleen korvattavissa extrakeveydellä, jolloin autoa olisi saatu aavistus kevyemmäksi ja hiilidioksidipäästöjä pienemmäksi.
Pitää sanoa, että aivan käsittämätön veto markkinointimielessä tehdä ISO auto, jonka hinta on kuitenkin noin 10cm lyhyempää "isompaa premium-luokkaa" alempi. Tuon tietysti saattaisi pelastaa se hybridivaihtoehto.
Ketä vastaan tässä yritetään kilpailla, viedä yli 15cm lyhyemmän uusikoppaisen S80:n menettämää asiakaskuntaako?
Viimeksi muokannut 2.3i-16, Ke Syys 02, 2009 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Uusi Saab 9-5
Ei ole liioiteltu, vaan on juuri oikein näyttää ettei kaikkialle lonkeroitaan ulottavan vihreän diktatuurin anneta määrätä kaikesta mitä kuvitella saattaa.
Auton pituudesta kun ei ole yhtään mitään haittaa, päinvastoin, eikä auton koolla ja ulkonäöllä tarvitse osoittaa pyytelevänsä anteeksi kuviteltuja syntejään maapallolta tai viherpimperoilta, tai omalta vaivatulta omaltatunnoltaan jos sellaisen syyllistämisen vastaanottomekanismin omistajaksi on ikävästi päätynyt tai propagoitu.
Yhtään autoa en ole vielä kohdannut joka ei tähän maailmaan mahtuisi.
Entäpäs käsijarru, sähkönappia kabiinissa juu mutta vieläköhän toisessa päässä lymyilee tuo maanmainio rumpu?
Auton pituudesta kun ei ole yhtään mitään haittaa, päinvastoin, eikä auton koolla ja ulkonäöllä tarvitse osoittaa pyytelevänsä anteeksi kuviteltuja syntejään maapallolta tai viherpimperoilta, tai omalta vaivatulta omaltatunnoltaan jos sellaisen syyllistämisen vastaanottomekanismin omistajaksi on ikävästi päätynyt tai propagoitu.
Yhtään autoa en ole vielä kohdannut joka ei tähän maailmaan mahtuisi.
Entäpäs käsijarru, sähkönappia kabiinissa juu mutta vieläköhän toisessa päässä lymyilee tuo maanmainio rumpu?
Re: Uusi Saab 9-5
Se vaan, että mikäli lyhyemmän auton ansiosta olisi saatu painoa pudotettua jonkin verran, olisi myös kulutus pienentynyt lähes vastaavalla määrällä. Miksi hakata päätä seinään, kun polttoaineen hinta tulee satavarmasti nousemaan uuden 9-5:n elinkaaren aikana ja femmanhintaisen auton ostajalla polttoainekulut tuntuvat vielä kukkarossa? Toki kohtuulliset arvot on saatu aikaan verrattuna esimerkiksi S80:n.Minuteman kirjoitti:Ei ole liioiteltu, vaan on juuri oikein näyttää ettei kaikkialle lonkeroitaan ulottavan vihreän diktatuurin anneta määrätä kaikesta mitä kuvitella saattaa.
Auton pituudesta kun ei ole yhtään mitään haittaa, päinvastoin
Polttoaineen kulutus olisi voitu priorisoida ylettömien ulkomittojen edelle. Kuten sanottua, hybridi pelastaa paljon, jos sellainen koskaan pääsee markkinoille asti.
Potentiaalista asiakaskuntaa asuu paljon myös kerros- ja rivitaloissa, joiden autopaikoilla ja varsinkin -talleissa on vanhankin femman kokoinen auto vittumainen käytettävä. Ennustan vain, että noissa ulkomitoissa on menty metsään ja pahasti, riippuu toki miten ketterä ja leveä tämä viisimetrinen laiva on. Toivon toki Saabin puolesta, että ennusteeni osoittautuu yhtä surkuhupaisaksi kuin Nordean tuore ennuste taantuman loppumisesta.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Uusi Saab 9-5
Noihin kulutuslukemiin ja niiden laskentatapoihin tulee vielä vaikuttamaan pohjoismaisen etanolituotannon käynnistyminen ja se, että opitaan laskemaan että mikä osa auton päästöistä on fossiiliperustaista hiilidioksidia ja mikä osa biomassasta peräisin eli kiertävää joka ei pitkällä juoksulla lisää eikä vähennä.
Saabilla on moottoritekniikkoineen kenkä ovenraossa lähitulevaisuuden polttoainepolitiikassa.
Saabilla on moottoritekniikkoineen kenkä ovenraossa lähitulevaisuuden polttoainepolitiikassa.
Re: Uusi Saab 9-5
Kaikkia ei voine miellyttää, itseä pituus ei haittaa. Voi olla parempikin ponnistaa isojen edustusautojen luokkaan sen sijaan että koettaisi kilpailla Scodan ja Toyotan kanssa pikkuautojen ostajista.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Uusi Saab 9-5
Etanoli on ihan hyvä tulokas polttoainepuolella, mikäli sitä tuotetaan ST1-tapaan, kysymysmerkki vain on miten pitkälle ja miten paljon jätteitä pystytään jalostamaan.Minuteman kirjoitti:Noihin kulutuslukemiin ja niiden laskentatapoihin tulee vielä vaikuttamaan pohjoismaisen etanolituotannon käynnistyminen ja se, että opitaan laskemaan että mikä osa auton päästöistä on fossiiliperustaista hiilidioksidia ja mikä osa biomassasta peräisin eli kiertävää joka ei pitkällä juoksulla lisää eikä vähennä.
Saabilla on moottoritekniikkoineen kenkä ovenraossa lähitulevaisuuden polttoainepolitiikassa.
Etanolin laivaamisessa Brasiliasta Ruotsin nykyisen/vanhan mallin mukaisesti ei ole juuri järkeä, kokonaispäästöt ovat samat kuin puhtaassa bensiinissä, joidenkin arvioiden mukaan jopa suuremmat.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Uusi Saab 9-5
Rafu kirjoitti:Kaikkia ei voine miellyttää, itseä pituus ei haittaa. Voi olla parempikin ponnistaa isojen edustusautojen luokkaan sen sijaan että koettaisi kilpailla Scodan ja Toyotan kanssa pikkuautojen ostajista.
Sitten olisi syytä pienentää tuotantokapasiteettia reilusti.
Toiseksi, olisiko Saab kilpailija esim. S-mersulle imagonsa puolesta? Ehkä, mikäli tuo koenigsegg saadaan hyödynnettyä kunnolla.
Kuulostaa sellainen yhdistelmä "jonkin verran" hassulta kuin 1.6T ja iso edustusauto. Uusi 9-5 on lähempänä Skoda Superbia kuin tuota edustusautoluokkaa. Itse asiassa uusi femma on kuin ~10t€ kalliimpi (ja tietty huomattavasti hienompi) versio Superbista sillä erolla, että Superbiin on saatavissa CS-tonnarimainen combikontti.
No, katsotaan tarkemmin sitten kun autosta on saatavissa tarkempia teknisiä tietoja kuten paino. Toinen lähde sanoo 1.6T:n painoksi vain 1545kg, toiset ungefär 2 ton. Pienempi lukema olisi noin isolle autolle jo melko maaginen saavutus.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Uusi Saab 9-5
Eilisessä tv-jutussa seuraavaa:2.3i-16 kirjoitti:Etanoli on ihan hyvä tulokas polttoainepuolella, mikäli sitä tuotetaan ST1-tapaan, kysymysmerkki vain on miten pitkälle ja miten paljon jätteitä pystytään jalostamaan.Minuteman kirjoitti:Noihin kulutuslukemiin ja niiden laskentatapoihin tulee vielä vaikuttamaan pohjoismaisen etanolituotannon käynnistyminen ja se, että opitaan laskemaan että mikä osa auton päästöistä on fossiiliperustaista hiilidioksidia ja mikä osa biomassasta peräisin eli kiertävää joka ei pitkällä juoksulla lisää eikä vähennä.
Saabilla on moottoritekniikkoineen kenkä ovenraossa lähitulevaisuuden polttoainepolitiikassa.
Etanolin laivaamisessa Brasiliasta Ruotsin nykyisen/vanhan mallin mukaisesti ei ole juuri järkeä, kokonaispäästöt ovat samat kuin puhtaassa bensiinissä, joidenkin arvioiden mukaan jopa suuremmat.
http://www.sbe.fi/SBe%20Oy.html
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
2.3i-16 kirjoitti:Etanoli on ihan hyvä tulokas polttoainepuolella, mikäli sitä tuotetaan ST1-tapaan, kysymysmerkki vain on miten pitkälle ja miten paljon jätteitä pystytään jalostamaan.Minuteman kirjoitti:Noihin kulutuslukemiin ja niiden laskentatapoihin tulee vielä vaikuttamaan pohjoismaisen etanolituotannon käynnistyminen ja se, että opitaan laskemaan että mikä osa auton päästöistä on fossiiliperustaista hiilidioksidia ja mikä osa biomassasta peräisin eli kiertävää joka ei pitkällä juoksulla lisää eikä vähennä.
Saabilla on moottoritekniikkoineen kenkä ovenraossa lähitulevaisuuden polttoainepolitiikassa.
Etanolin laivaamisessa Brasiliasta Ruotsin nykyisen/vanhan mallin mukaisesti ei ole juuri järkeä, kokonaispäästöt ovat samat kuin puhtaassa bensiinissä, joidenkin arvioiden mukaan jopa suuremmat.
Kysymys tulee olemaan metsästä ja siitä saatavasta biomassasta joten meillä on polttoainetta maa täynnä, miltei minne vain katsookin.
Eri asia on se että mitään tässä asiassa ei tapahdu ennenkuin Fortumille ja Nesteelle on satu saunottua monopoli tai kartelli.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uusi Saab 9-5
No entäs 1.6D ja iso edustusauto?2.3i-16 kirjoitti:Kuulostaa sellainen yhdistelmä "jonkin verran" hassulta kuin 1.6T ja iso edustusauto...
http://www.iltasanomat.fi/autot/1719449
Ekoilua parhaimmillaan, nuhapumput pelastaa maailman...

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Uusi Saab 9-5
Tuollaisella volvolla olen "päässyt" ajamaan ja kamalaahan se oli. Kaasussa piti pitää kahta asentoa samaan tapaan kuin puntossa 

Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Uusi Saab 9-5
Löytyi lisää kuvia mikäliekielisiltä sivuilta
Mulle oli ainakin uusia, tiedä sit oliko kenellekkään toiselle...
http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/ ... rovat=auto

Mulle oli ainakin uusia, tiedä sit oliko kenellekkään toiselle...
http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/ ... rovat=auto
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Re: Uusi Saab 9-5
Sillä erolla Superbiin että sokotan sivuprofiili on järkyttävä B-pilarista taaksepäin ja takavalot pilaavat perän täydellisesti. Saabissa puolestaan B-pilarista taaksepäin on hyvin tyylikäs sivuprofiili ja erittäin hienot takavalot kruunaavat perän.2.3i-16 kirjoitti: Kuulostaa sellainen yhdistelmä "jonkin verran" hassulta kuin 1.6T ja iso edustusauto. Uusi 9-5 on lähempänä Skoda Superbia kuin tuota edustusautoluokkaa. Itse asiassa uusi femma on kuin ~10t€ kalliimpi (ja tietty huomattavasti hienompi) versio Superbista sillä erolla, että Superbiin on saatavissa CS-tonnarimainen combikontti.
No, katsotaan tarkemmin sitten kun autosta on saatavissa tarkempia teknisiä tietoja kuten paino. Toinen lähde sanoo 1.6T:n painoksi vain 1545kg, toiset ungefär 2 ton. Pienempi lukema olisi noin isolle autolle jo melko maaginen saavutus.
Mitä auton mittoihin tulee, niin pakko kait sitä pituutta on venyttää jos aikoo noin linjakkaalla katolla saada taakse edes jonkunlaiset tilat.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että auton pitää olla leveä ja matala ollakseen tyylikäs.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334