Tämä juttu on julkaistu Saab-Auton lehtisessä syyskuussa 1990. Kuvista tai tekstistä ei ilmene, ovatko autot 1990 vai 1991 mallivuotta, mutta melkoisen myöhään tuo siirtyminen pystykeulasta viistokeulaan poliisilla näköjään tapahtui. Samassa yhteydessä vaihtui moottori 8-venttiilisestä 16-venttiiliseen ja väri tummemmasta vaaleampaan siniseen. Erona yleisessä myynnissä olleisiin 16-venttiilisiin näissä näyttää olevan kiiltävät listat ja kahvat sekä pikkukapseleilla varustetut 900c-henkiset vanteet.
(Ne ihan viimeisethän olivat sitten valkoisia, 2,1-koneella ja Trollhättanissa koottuja.)
Juha96 kirjoitti:Tämä juttu on julkaistu Saab-Auton lehtisessä syyskuussa 1990. Kuvista tai tekstistä ei ilmene, ovatko autot 1990 vai 1991 mallivuotta, mutta melkoisen myöhään tuo siirtyminen pystykeulasta viistokeulaan poliisilla näköjään tapahtui. Samassa yhteydessä vaihtui moottori 8-venttiilisestä 16-venttiiliseen ja väri tummemmasta vaaleampaan siniseen. Erona yleisessä myynnissä olleisiin 16-venttiilisiin näissä näyttää olevan kiiltävät listat ja kahvat sekä pikkukapseleilla varustetut 900c-henkiset vanteet.
Tuo mun vekotin on todennäköisesti yksi noista. Valmistenumeron loppuosa on ...L7027154. Viimeinen Ukin -90 lienee eräiden lähteiden mukaan ...L7029218. Poliisiauton käyttöönottopäiväksi on merkitty 9.12.1990. Eli aikas pitkään ovat kilvettöminä olleet poliisivarusteasennuksessa. Tuo pikkupölykapselivannetieto olikin minulle uutta. Kiitos vinkistä.
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Asiaa sivuten, moottoripyöräpuolelta joitakin vuosia sitten, pyörä oli poliisin virkaväreissä, ajoasu yhdennäköinen virka-asun kanssa ja pyörän kyljissä luki POLLARI. Siitä riemu repesi, ei tullut seuraamuksia kun kuljettajan sukunimi on Pollari...
Kyllähän se "POSLIINI" tai "POJAT" olisi muuten Hyvä vaan ne on jo käytetty . Pitää koittaa keksiä joku hyvä teksti...ja saattaishan siitä sanomista tulla jos kylkeen kirjoittas sen "POSLIINI".
Itse sain aikaan paniikkia ja joukko hysteriaa punaisella 99llä jossain parkki paikalla pari vuotta sitten, paikalle ajaessani jumalaton väki joukko syöksyy metsään piiloon! ???
Myöhemmin kuulin että luulivat kaljoissaan poliisin siviiliautoksi!!
vähän menee ot:ksi
mutta minulla on kelkkä poliisin väreissä(valkoinen kate ja sininen poikki raita) niin kyllä tänäänkin kaikki reitilla vastaan tulleet väistivät kiltisti reitin laitaan
Larvetti kirjoitti:Asiaa sivuten, moottoripyöräpuolelta joitakin vuosia sitten, pyörä oli poliisin virkaväreissä, ajoasu yhdennäköinen virka-asun kanssa ja pyörän kyljissä luki POLLARI. Siitä riemu repesi, ei tullut seuraamuksia kun kuljettajan sukunimi on Pollari...
Sen verran tarvii tähän tekstiin tarttua että olipa joskus samassa koulussa tytto nimeltä Sini Vuokko Pollari
Kuulemma otti miehensä sukunimen kun naimisiin meni
Meiltä tällainen POSLIINI-saab löytyy .. ei vielä ainakaan ole edes pysäyttäneet..Tosin auto on saab 90, ja mustavalkoinen että ihan täydellisestä kopiosta ei ole muutenkaan kyse.