Voiko olla, että auto on tehtaalta aikoinaan tilattu xenoneilla, ja kun automyyjä on näpytellyt ilmoitusta, hän on tämän tiedon ottanut auton mukana tulleista tilaus- tai luovutuspapereista?
Ei ole pelkoa että autoliikkeen myyjän mielenkiinto/ammattitaito riittäisi noin pitkälle. Ilmoitus äkkiä liikkeen sivuille ja nettiautoon, unohtamatta lähikuvia ratin napeista ja soittimesta. Muulla ulkoasulla ja huoltokirjalla ei ole sitten niin väliä.
Uskoisin että tuossa on vain oletettu että viirusaabit on aina xenoneilla. Liikkeet jaksaa kuitenkin kirjoittaa sen "varmista varusteiden paikkansapitävyys myyjältä" -litanian jolla voi livetä vastuusta. Jaksaa naurattaa kun ohjaustehostinkin pitää nykyään erikseen mainita varusteeksi, montako 2000+ luvun autoa on jossa sitä ei ole tehtaalta lähtiessä ollut?
Speedpartsin tolkenin mukaan tuo 9-5 lähtenyt tehtaalta haloilla.
Taida myyjät mitenkään tarkistella tietoja. Poika osti foordin johon oli kanssa merkitty xenonit, mutta ihan perus heijastin halot siellä oli ledilampuin.
Jaksaa naurattaa kun ohjaustehostinkin pitää nykyään erikseen mainita varusteeksi, montako 2000+ luvun autoa on jossa sitä ei ole tehtaalta lähtiessä ollut?
En niin ohjaustehostimesta tiedä onko jossain ihan pienissä autoissa ollut.
Sitä vastoin autoilmoituksissa varusteissa mainitaan edelleen käynnistyksen esto (ajonesto), joka on ollut pakollinen -98 eteenpäin Suomessa uusissa autoissa.
Off-topicia sinänsä, mutta ekana tehostamattomalla ohjauksella tulee mieleen Alfa Romeo 4C ja Volkswagen XL1. Lotukeltakin taitaa ainakin Exige olla vielä ilman, Europa S:stä en ole ihan varma.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla