NG 9-5:ttä ostamassa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Tähän voisi sen verran päivitellä, että nyt on uusi tyyppikilpi tullut Länsiautoon.
En tiedä tilasivatko vasta tänä maanantaina kun laitoin kopion rekisteriotteesta vai laittoivatko jo viikko sitten maanantaina eteenpäin, kun kävin asiasta kysymässä ennen auton ostoa.
Joka tapauksessa erittäin nopeaa toimintaa ja asiallista palvelua.
Ei siis kannattane sen takia jättää ostamatta, jos tyyppikilpi ei ole täydellinen, kunhan hyväksyntämerkinnät/CoC löytyy, niin kilven näköjään saa näköjään erittäin nopeasti.
Nyt vaan odottelemaan veropäätöstä turvallisin mielin.
Ja kuvia ei viitsi vielä laittaa ennen kuin on saanut pestyä. 1000km kuraisilla teillä on tehnyt tehtävänsä
En tiedä tilasivatko vasta tänä maanantaina kun laitoin kopion rekisteriotteesta vai laittoivatko jo viikko sitten maanantaina eteenpäin, kun kävin asiasta kysymässä ennen auton ostoa.
Joka tapauksessa erittäin nopeaa toimintaa ja asiallista palvelua.
Ei siis kannattane sen takia jättää ostamatta, jos tyyppikilpi ei ole täydellinen, kunhan hyväksyntämerkinnät/CoC löytyy, niin kilven näköjään saa näköjään erittäin nopeasti.
Nyt vaan odottelemaan veropäätöstä turvallisin mielin.
Ja kuvia ei viitsi vielä laittaa ennen kuin on saanut pestyä. 1000km kuraisilla teillä on tehnyt tehtävänsä
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Nopeasti tuli tarra. Erääseen Mondeoon kesti neljä kuukautta, Fiatiin yli kolme kuukautta ja esisarjan Mersuun pari kuukautta + lisähintaa tuli yli 300 €.
Tähän voisi eräällä Fingerporin hahmolla olla naseva kommentti pestyn näyttämisestä.Rommitommi kirjoitti:ennen kuin on saanut pestyä.
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Mainittu Glacier Silver -väri sopii kyllä uuteen femmaan mielestäni mainiosti, vaikka nämä on tietty makujuttuja. Ao. värillä varustettu XWD Aero tuli haettua pitkän etsiskelyn jälkeen eteläisestä Ruotsista "Wallanderin" maisemista jo pari kesää sitten, jotta sai pikkukilsoilla. Enpä ole ehtinyt tästä liiemmin tiedotella, mutta hieno ja mieleenpainuva reissu, jota voi vaikka kiikkustuolissa muistella sitten joskus.. Nyt kunnon "kelejä" odotellessa terveiset kaikille NG 95:n lukuisista ominaisuuksista nautiskeleville kuin myös niistä vielä haaveileville.
NG 9-5 Aero Aut. XWD eLSD & OG 9-5 Aero "bioPower"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Jaa semmosta ei edes keksi muotoa miten ei voisi kääntää kaksimieliseksi, mitä tässä enää uskaltaa sanoaRisto kirjoitti:Nopeasti tuli tarra. Erääseen Mondeoon kesti neljä kuukautta, Fiatiin yli kolme kuukautta ja esisarjan Mersuun pari kuukautta + lisähintaa tuli yli 300 €.Tähän voisi eräällä Fingerporin hahmolla olla naseva kommentti pestyn näyttämisestä.Rommitommi kirjoitti:ennen kuin on saanut pestyä.
Mutta tosiaan nopeasti saivat kilven tilattua, toimitusajan piti olla joitain viikkoja.
Ja pluukkol:n auto näyttää täysin samalta, samat vanteetkin
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Turha kai niitä kuvia sitten ottamaan...paitsi, että ei sulla mitään autoa ole jos ei ole kuviakaan
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Täällä on niin paskaset kelit etelässä nyt eli jos et heli pesun jälkeen räpsi kuvatuksia niin ei oo enää puhdas auto
Mä kävin tyttären kaa kuolaamassa nopeesti auton perää ja oli siellä tupla ulostulot ja Aeron logo. Lähempää en uskaltanu mennä kattelee etten olis tullu enempää kateelliseksi.
Mä kävin tyttären kaa kuolaamassa nopeesti auton perää ja oli siellä tupla ulostulot ja Aeron logo. Lähempää en uskaltanu mennä kattelee etten olis tullu enempää kateelliseksi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
No nyt on pari viikkoa menty Aerolla, ihan mukava pelihän toi kieltämättä on.
Mutta onhan tässäkin pientä laittoa, kuten nyt viisvuotiaaseen/125tkm ajettuun jo kuuluu:
1. Eli tulee toi "öljynpaine alhainen. Sammuta moottori" kun käynnistää yön jälkeen ja kun asteet on +3 tai kylmempää. Tässä se siis pysyy joitain sekuntteja päällä, ja ehtii aivan selvästi lukea tekstin ja odotella, aiemmissa TTID:ssä ja TID:ssä vain vilahti hyvin nopeasti. Lähtisikö öljypumpun o-rengasta vaihtelemaan vai mitäköhän keksisi?
2. 2000rpm kohdilla jossain resonoi, mielestäni vähän metallinen ääni kyseessä. Kuuluu kaikilla vaihteilla samalla kierrosluvulla.. Konepelti auki ei kyllä mielestäni kuulu moottoritilasta, tai sekoittuu sitten muihin ääniin, mutta kabiiniin kuulee selvästi. Lämpöpellit kokeilin moottorin etuosasta, ja tiukalla oli, josko sitten ois vaikkapa pakoputki huonosti kiinni jostain kohtaa. Jos jollain ollut vastavaaa, niin mielellään kuulisi ja villitkin ideat tervetulleita
3. Todella korkeataajuuksinen siritys/vinkina kuuluu jostain vasempaan korvaan kuskin paikalla istuessa, puhallin se ei ole. Ei mitään hajua mistä tämä tulee, mutta katoaa muiden äänien sekaan 20kmh nopeammissa vauhdeissa, sitten kun taas jumahtaa kehän aamuruuhkaan, niin ääni palailee.
4. Kulutus vähän ihmetyttää, tällä en alle 7.5l/100km tunnu pääsevän, kun taas edellisellä meni vähän reilu kuusi litraa hyvin tasaisesti vaikka miten ajoi..no ehkä se on noi lyhyemmät välit ja 200kg suurempi omapaino. En tosin vieläkään ymmärrä miksi tämä painaa 200kg enemmän
Mutta onhan tässäkin pientä laittoa, kuten nyt viisvuotiaaseen/125tkm ajettuun jo kuuluu:
1. Eli tulee toi "öljynpaine alhainen. Sammuta moottori" kun käynnistää yön jälkeen ja kun asteet on +3 tai kylmempää. Tässä se siis pysyy joitain sekuntteja päällä, ja ehtii aivan selvästi lukea tekstin ja odotella, aiemmissa TTID:ssä ja TID:ssä vain vilahti hyvin nopeasti. Lähtisikö öljypumpun o-rengasta vaihtelemaan vai mitäköhän keksisi?
2. 2000rpm kohdilla jossain resonoi, mielestäni vähän metallinen ääni kyseessä. Kuuluu kaikilla vaihteilla samalla kierrosluvulla.. Konepelti auki ei kyllä mielestäni kuulu moottoritilasta, tai sekoittuu sitten muihin ääniin, mutta kabiiniin kuulee selvästi. Lämpöpellit kokeilin moottorin etuosasta, ja tiukalla oli, josko sitten ois vaikkapa pakoputki huonosti kiinni jostain kohtaa. Jos jollain ollut vastavaaa, niin mielellään kuulisi ja villitkin ideat tervetulleita
3. Todella korkeataajuuksinen siritys/vinkina kuuluu jostain vasempaan korvaan kuskin paikalla istuessa, puhallin se ei ole. Ei mitään hajua mistä tämä tulee, mutta katoaa muiden äänien sekaan 20kmh nopeammissa vauhdeissa, sitten kun taas jumahtaa kehän aamuruuhkaan, niin ääni palailee.
4. Kulutus vähän ihmetyttää, tällä en alle 7.5l/100km tunnu pääsevän, kun taas edellisellä meni vähän reilu kuusi litraa hyvin tasaisesti vaikka miten ajoi..no ehkä se on noi lyhyemmät välit ja 200kg suurempi omapaino. En tosin vieläkään ymmärrä miksi tämä painaa 200kg enemmän
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Katsoppa pakoputken peräpäät... itsellä oli sama ja nuo ihanan näköiset pakoputken kromireunukset ulostuloissa itsellä resonoi. Laitettiin muutama popniitti lisää niiden kiinnitykseen niin loppui äänet. Omasta oli joskus varmaan vähän kolhittu toista kromiosaa ja ruuvit ei enää riittänyt kiristämään kunnolla.Rommitommi kirjoitti:
2. 2000rpm kohdilla jossain resonoi, mielestäni vähän metallinen ääni kyseessä. Kuuluu kaikilla vaihteilla samalla kierrosluvulla.. Konepelti auki ei kyllä mielestäni kuulu moottoritilasta, tai sekoittuu sitten muihin ääniin, mutta kabiiniin kuulee selvästi. Lämpöpellit kokeilin moottorin etuosasta, ja tiukalla oli, josko sitten ois vaikkapa pakoputki huonosti kiinni jostain kohtaa. Jos jollain ollut vastavaaa, niin mielellään kuulisi ja villitkin ideat tervetulleita
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
1. mulla on "aina" viileällä ollut. En tiedä pitäiskö öljynpainetta edes olla heti ekasta tahdista? jos tuohon lääke löytyy, niin hyvä. Ehkä enemmän ominaisuus kuin vika?
Viimeksi muokannut peinu, La Marras 28, 2015 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
peinu kirjoitti:1. mulla on "aina" viikeällä ollut. En tiedä pitäiskö öljynpainetta edes olla heti ekasta tahdista? jos tuohon lääke löytyy, niin hyvä. Ehkä enemmän ominaisuus kuin vika?
Ominaisuus tuo kyllä taitaa olla...mutta brittifoorumilla aika monet saivat 1.9 TTiD:n ilmoittelun lähtemään öljypumpun o-renkaan vaihdolla. Ilmeisesti tiiviste kovettuu ja päästää sen verran ilmaa, että öljyt tipahtaa yläkerrasta ja painetta ei ole heti käynnistyksessä..
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... &start=120
Mutta periaatteessahan toi varmaan voi olla mikä vaan tiiviste ja niitähän jokunen riittää tuossakin moottorissa, joten halvemmaksi taitaa tulla uusi kone kuin lähteä kaikkia vaihtelemaan, mutta ehkä tuon o-renkaan voisi kokeilla..
Ja kiitos valtterille pakoputkivinkistä, menee tarkistukseen heti huomenna!
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Kyllä toi käyntiääni ihan selvästi hiljenee samalla hetkellä kuin ilmoitus poistuu, tänä aamuna tuli kuunneltua ikkuna auki kun katoksessa iskin käymään. Eli varmaan aika kuivana käy pari ekaa sekunttia, pitänee vaihtaa toi o-rengas, myös tuolla facebookin ng9-5-ryhmässä tuntuu moni saaneen kuriin tuon renkaan vaihtamalla.
GM osanumero 55589549.
GM osanumero 55589549.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Meinasitko itse nöyrtyä auton alle vai levitätkö lompakkoa? Oikeastaan kumpikaan ei juuri kiinnostaisi just nyt.
Pistähän dataa tulemaan kummassakin tapauksessa.
Pistähän dataa tulemaan kummassakin tapauksessa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Haaveet romuttui ....edelleen etsitään..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3#p1105148
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3#p1105148
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Mitäs myyvä liike totes kun pistit faktat tiskiin?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Sähköpostia tulee..... ja myyjä väittää että minulla väärää tietoa.tturku kirjoitti:Mitäs myyvä liike totes kun pistit faktat tiskiin?
En väitäkkään että myyjä olisi mittarilukemaa / huoltokirjaa väärentänyt mutta uskon 100 % Saabin merkkiliikeeseen josta tiedot tuli.
Mittarilukema on ollut heinäkuun alussa 213411 km kun autoon on tehty 210 tkm huolto. Huollon hinta on ollut 955 €.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"