Ei paranna, pahentaa vaan. Uretaanipuslat voisi auttaa...lannoite kirjoitti:Pakko sanoa kans mielipide tähän 0g900/9-3 keskusteluun. Kyllähän og-satku ainakin turbona on paljon parempi ajettava kuin 9-3. Mulla oli aikoinaan 85-mallinen turbosatku ja se kulki ku juna. Tään 9-3:n suurin ongelma on vetely tien kallistuksen mukaan. Siis useimmiten oikealle. Ei kai tua oikein voi renkaistakaan kiinni olla ku mulla vetelee ainaki oli sitten alla kesä- tai talvinakit. Parantaiskohan alustasatsi asiaa?
GM myy Saabin
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Teksti-TV:ssä oli kirjoitus, jossa todettiin seuraavaa: GM suunnittelee 9-3 SS:n valmistuksen siirtämistä Opelin tehtaille Saksaan. Syynä säästöohjelma.
Ei helevetti, viimeinenkin kunnioitukseni GM:n johtoa kohtaan kaikkoaa, jos tuon tekevät. Mitähän tekee Saabin imagolle tuo: "Joo tässä on meidän uusin Premiumluokan Saab, tehdään sitä Ooppelin kanssa samalta linjalta Saksassa.
Varmaan sitten tekevät sitä uutta "Cadillacia" Ruotsissa.
"Kaikella kunnioituksella Herra Bruman mutta minähän en mitään pussikeittoja syö".
GM
Tämä viesti on kirjoitettu suuren tunnekuohun vallassa.
Ei helevetti, viimeinenkin kunnioitukseni GM:n johtoa kohtaan kaikkoaa, jos tuon tekevät. Mitähän tekee Saabin imagolle tuo: "Joo tässä on meidän uusin Premiumluokan Saab, tehdään sitä Ooppelin kanssa samalta linjalta Saksassa.

"Kaikella kunnioituksella Herra Bruman mutta minähän en mitään pussikeittoja syö".

Tämä viesti on kirjoitettu suuren tunnekuohun vallassa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Lisää spekulointia...
Näin suomalaislehdistö tulkitsee viestejä (en tiedä onko tää jo vanha tarina, mut poistetaan jos tää jo löytyy foorumista)
Eli AAMULEHDEN verkkosivuilta bongasin allaolevan...
Ilmiö: Saab pitkässä saattohoidossa
25.02. - 21:49
Huhuissa Saabin myynnistä ei ole enää mitään yllättävää. Samalla lailla merkin omistava General Motors on sekoillut muidenkin viime vuosien keskityshuumassa hankkimiensa automerkkien kanssa.
GM:n toiminnan taloudellista järkeä kuvaa hyvin muutaman vuoden takainen yhteistyösopimus Fiatin kanssa. Yhtiö pääsi irti itselleen täysin järjettömästä diilistä vasta pulitettuaan 1,5 miljardia dollaria italialaisvalmistajan jo valmiiksi pohjattomaan tappiokassaan.
Vielä tällä viikolla ilmestyneessä lehtihaastattelussa GM:n varapääjohtaja Bob Lutz vakuutti: ”Pidämme Saabin brändista ja haluamme säilyttää sen itsellämme”.
Vain pari päivää myöhemmin tuli Dagens Industrin uutinen, jonka mukaan korkeista kustannuksista ja riittämättömästä tuotannosta kärsivää Saabia kaupitellaan Renaultille, Nissanille ja jopa kiinalaiselle ostajalle. GM tietysti kiisti kaiken.
Näissä vaihtoehdoissa olisi ainakin sen verran hyvää, ettei Trollhättänin tehdasta ehkä suljettaisi. GM:n kanssa sekään ei ole varmaa.
* * *
Saab teki viime vuonna 153 miljoonan euron tappiot ja valmisti Trollhättanissa 128 000 autoa. Kannattavuuteen tarvittaisiin kaksinkertainen määrä valmiita tuotteita.
Niitä ei ole Saabille luvassa, koska GM keskittää todennäköisesti kaikkien keskikokoluokan korimalliensa valmistuksen Saksan Rüsselsheimiin. Sinne valuu myös ensi viikolla Genevessä ensiesiteltävä Saab 9-3 Sport Combi, joka tuo paljon kaivatun farmarilisän ruotsalaismerkin mallistoon.
Hätävaraksi ruotsalaisille on tarjottu Cadillacin (!) BLS-mallin kokoonpanoa, mutta tälläkään kepulikonstilla Trollhättanin tehdasta ei kauaa pidetä pystyssä.
Käytännössä koko merkki on siis vähintään jo saattohoidossa – mitä vain korostaa suunnittelu- ja muotoiluyhteistyö japanilaisen Subarun kanssa.
* * *
GM:llä on kummasti käänteinen Midaksen kosketus: mihin vain maailman suurin autonvalmistaja koskee, se uhkaa muuttua romuraudaksi. Tempoilevilla viesteillä ja lausunnoilla on pilattu paljon Saabin hyvästä nimestä. Sama voi käydä kohtalaisen maineen jo saaneelle korealaiselle Daewoolle, joka nyt tunnetaan Chevroletina.
Toivottavasti ruotsalaiset kokoavat voimansa ja pääomansa ja ostavat Saabin takaisin kotiin. Muuten sen taru itsenäisenä tai ainakin tapaan arvostettuna merkkinä on väistämättä ohi.
Vai kuka haluaa ajaa Kiinassa valmistetulla, Subarun alustalle tehdyllä ja GM:n koneistamalla Saabilla? Ja samaan aikaan Trollhättänissa lakaistaan pölyjä tyhjältä kokoonpanolinjalta.
Kari Pitkänen / Aamulehti
Näin suomalaislehdistö tulkitsee viestejä (en tiedä onko tää jo vanha tarina, mut poistetaan jos tää jo löytyy foorumista)
Eli AAMULEHDEN verkkosivuilta bongasin allaolevan...
Ilmiö: Saab pitkässä saattohoidossa
25.02. - 21:49
Huhuissa Saabin myynnistä ei ole enää mitään yllättävää. Samalla lailla merkin omistava General Motors on sekoillut muidenkin viime vuosien keskityshuumassa hankkimiensa automerkkien kanssa.
GM:n toiminnan taloudellista järkeä kuvaa hyvin muutaman vuoden takainen yhteistyösopimus Fiatin kanssa. Yhtiö pääsi irti itselleen täysin järjettömästä diilistä vasta pulitettuaan 1,5 miljardia dollaria italialaisvalmistajan jo valmiiksi pohjattomaan tappiokassaan.
Vielä tällä viikolla ilmestyneessä lehtihaastattelussa GM:n varapääjohtaja Bob Lutz vakuutti: ”Pidämme Saabin brändista ja haluamme säilyttää sen itsellämme”.
Vain pari päivää myöhemmin tuli Dagens Industrin uutinen, jonka mukaan korkeista kustannuksista ja riittämättömästä tuotannosta kärsivää Saabia kaupitellaan Renaultille, Nissanille ja jopa kiinalaiselle ostajalle. GM tietysti kiisti kaiken.
Näissä vaihtoehdoissa olisi ainakin sen verran hyvää, ettei Trollhättänin tehdasta ehkä suljettaisi. GM:n kanssa sekään ei ole varmaa.
* * *
Saab teki viime vuonna 153 miljoonan euron tappiot ja valmisti Trollhättanissa 128 000 autoa. Kannattavuuteen tarvittaisiin kaksinkertainen määrä valmiita tuotteita.
Niitä ei ole Saabille luvassa, koska GM keskittää todennäköisesti kaikkien keskikokoluokan korimalliensa valmistuksen Saksan Rüsselsheimiin. Sinne valuu myös ensi viikolla Genevessä ensiesiteltävä Saab 9-3 Sport Combi, joka tuo paljon kaivatun farmarilisän ruotsalaismerkin mallistoon.
Hätävaraksi ruotsalaisille on tarjottu Cadillacin (!) BLS-mallin kokoonpanoa, mutta tälläkään kepulikonstilla Trollhättanin tehdasta ei kauaa pidetä pystyssä.
Käytännössä koko merkki on siis vähintään jo saattohoidossa – mitä vain korostaa suunnittelu- ja muotoiluyhteistyö japanilaisen Subarun kanssa.
* * *
GM:llä on kummasti käänteinen Midaksen kosketus: mihin vain maailman suurin autonvalmistaja koskee, se uhkaa muuttua romuraudaksi. Tempoilevilla viesteillä ja lausunnoilla on pilattu paljon Saabin hyvästä nimestä. Sama voi käydä kohtalaisen maineen jo saaneelle korealaiselle Daewoolle, joka nyt tunnetaan Chevroletina.
Toivottavasti ruotsalaiset kokoavat voimansa ja pääomansa ja ostavat Saabin takaisin kotiin. Muuten sen taru itsenäisenä tai ainakin tapaan arvostettuna merkkinä on väistämättä ohi.
Vai kuka haluaa ajaa Kiinassa valmistetulla, Subarun alustalle tehdyllä ja GM:n koneistamalla Saabilla? Ja samaan aikaan Trollhättänissa lakaistaan pölyjä tyhjältä kokoonpanolinjalta.
Kari Pitkänen / Aamulehti
Ruotsista ei ole lähdössä mitään mallia pois ennen vuotta 2008-2009 kun nykyiset 9-5 ja 9-3 mallit tulevat tiensä päähän.
Silloin kaikki Epsilon 2 arkkitehtuurin autot keskitetään yhteen tehtaaseen Euroopassa.
Seuraava 9-5(jos sitä edes tehdään) valmistuu joko USA:ssa tai Australiassa.(ellei valuuttatilanteet muutu dramaattisesti)
Jos jotain positiivista hakee niin Saab saa valtavasti ilmaista julkisuutta kokoonsa nähden kun asioita vatvotaan koko ajan medioissa.
Silloin kaikki Epsilon 2 arkkitehtuurin autot keskitetään yhteen tehtaaseen Euroopassa.
Seuraava 9-5(jos sitä edes tehdään) valmistuu joko USA:ssa tai Australiassa.(ellei valuuttatilanteet muutu dramaattisesti)
Jos jotain positiivista hakee niin Saab saa valtavasti ilmaista julkisuutta kokoonsa nähden kun asioita vatvotaan koko ajan medioissa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, mutta tuo julkisuus ei ole välttämättä positiivista julkisuutta, mutta eihän se mitään. Eräs työkaveri nimittäin heitti kerran pokkana, että sama se, onko julkisuus positiivista tai negatiivista. Pääasia, että pysyy otsikoissa ja kirjoittajat pitävät huolen siitä, että nimi on kirjoitettu oikeinTuuSaR kirjoitti:Jos jotain positiivista hakee niin Saab saa valtavasti ilmaista julkisuutta kokoonsa nähden kun asioita vatvotaan koko ajan medioissa.

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007