9000t -87 ja väsähtänyt luonne

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pitkälohko ('93) 9000 Aeron loota taitaa olla ainoa suoraan sopiva pidemmillä välityksillä oleva.. Lyhytlohkon ('94->) lootat on myös pitkiä mutta ei sovi suoraan..

Nosta kierrostenrajoitinta? ;) Kyllä se sen 7000rpm kestää hyvinkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pakoputki
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne

Viesti Kirjoittaja Pakoputki »

jcarlson kirjoitti:Pitkälohko ('93) 9000 Aeron loota taitaa olla ainoa suoraan sopiva pidemmillä välityksillä oleva.. Lyhytlohkon ('94->) lootat on myös pitkiä mutta ei sovi suoraan..

Nosta kierrostenrajoitinta? ;) Kyllä se sen 7000rpm kestää hyvinkin.

Mitenköhän pitkälle se tuollaisella lootalla riittäisi?

Mitenkäs monimutkainen juttu on nostaa rajoitinta?
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

kuinka kovaa sillä sitten pitää päästä? Tommosella lyhytvälitteiselläkin lootalla olen todistetusti ajanut 278km/h...vaa kait sitä pitää viel kovempaa sitten päästä? Tuollainen pitkävälitteinen piisaa esim. 6500 rajottimella tuonne 305km/h luokkaan (onnea tarpeeks pitkän suoran etsimiseen).
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos autossa on LH-Jetronic 2.2 niin rajoittimen poisto tai nosto on varsin simppeli juttu, yhtä arvoa lastussa muuttaa vaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pakoputki
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne

Viesti Kirjoittaja Pakoputki »

Hane_81 kirjoitti:kuinka kovaa sillä sitten pitää päästä? Tommosella lyhytvälitteiselläkin lootalla olen todistetusti ajanut 278km/h...vaa kait sitä pitää viel kovempaa sitten päästä? Tuollainen pitkävälitteinen piisaa esim. 6500 rajottimella tuonne 305km/h luokkaan (onnea tarpeeks pitkän suoran etsimiseen).
No en muista tiedä, mutta itselläni ei ainakaan ole aikaisemmin ollut 80- luvulla rakennettua autoa joka kulkisi yli 300km/h...Ainakaan jonka hankinta hinta oli muistaakseni 400€.

Tässä siis tasan ainoa syy...

Onhan se täysin älytön ajatus ajatella edes ajavansa sellaista nopeutta missään yleisellä tiellä, mutta minulle pelkkä perjaate on ihan yhtä vahva käsitelmä. Eli vaikka en sillä itse koskaan tulisi ajamaan yli 140km/h niin tiedän kuitenkin kuskin penkilläni, että tarvittaessa auto saavuttaa yli 300km/h...

Että näin...
Viimeksi muokannut Pakoputki, Su Loka 05, 2008 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Pakoputki
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne

Viesti Kirjoittaja Pakoputki »

jcarlson kirjoitti:Jos autossa on LH-Jetronic 2.2 niin rajoittimen poisto tai nosto on varsin simppeli juttu, yhtä arvoa lastussa muuttaa vaan.
OK
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

no sittenpä ei auta muutakuin hommata se pitempi loota ja rundailla vähemmän taikka sitten jatkaa samalla laatikolla ja rundata reilummin. esim. 215/55/16 nakeilla 7300rpm piisaa ~301km/h. Essolta ainakin saa rispektiä kun auto kulkee yli 300km/h!!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Pakoputki
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9000t -87 ja väsähtänyt luonne

Viesti Kirjoittaja Pakoputki »

Tullut tässä vähän räpellettyä tätäkin vekotinta muitten ohella ja viimeisimpinä virityksiä on nyt laitettu Aquamist 50/50 vesimetanolilla, palotilat kaivettu puolipalloiksi, ahdot 2.1bar kovimmillaan, isompi öljynlauhdutin, todella matala purkkari männät (varmaan joku 6 puristus suhde) ja kaikenäköstä sälää sinne tänne.

Ensiviikolla ehkä penkkiin jos aikataulut antavat myöden. Sen jälkeen voikin sitten myydä vekottimen pois!
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Vastaa Viestiin