Gm Saab vs. Orgu Saab
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
kaipa se GM:ään on taivuttava itse kunkin, jos meinaa Saabismia jatkaa. Kuitenkin on todettava että asioiden kehitys ei aina todellakaan merkitse edistystä vaan joskus pikemminkin päinvastoin. Mihin näissä merkeissä on joutunut tutustumaan ovat GM- pohjaiset hintelät alustaratkaisut etenkin etupäässä koskien NG900, sekä se Perkeleen Puolivalmiste mitä valmistaja kehtaa käsijarruksi kehua.
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Eipä ole enää aikoihin tullut leikittyä "käkyllä", mutta että esim. NG900- käsijarrun saa pitämään edes katsastuksen ajan, vaatii jo mustaa magiaa tai jonkinsortin neekeriloitsuja. Mekaanisesti se on täysi susi, ja täytyy ihmetellä sitä että mikä h*lvetin talonmies Russelsheimissä vai missälie sen on vahingossa päässyt suunnittelemaan...9-5T kirjoitti:Tuo on surkea uusissa mutta eipä tule enää leikittyä sillä ajon aikana ja eiköhän se ole kuitenkin seisontajarru.
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Helppohan näitä GM Saabeja moittia on, mutta olisiko mikään muu maailman yritys ollut yhtä kärsivällinen Saabin suhteen? Tuskin.
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
No ei kait tästä tarvitse mitään uskonsotaa kehittää. Jos nyt sattuu toteamaan esimerkiksi tietyn käsijarrumallin olevan susi, mitä se kiistämättä on, niin ei kai se vielä parjaamisen tunnusmerkkejä täytä? Ei ainakaan omasta mielestäni.Mimmi kirjoitti:Yksikään "orgu Saab" ei ole pystynyt läheskään samaan turvallisuustasoon kuin parjaamanne "GM Saab".
Turvallisuustasosta puheenollen, olisi mielenkiintoista tietää että vieläköhän nykyään panostetaan esim. hirviturvallisuuteen samalla pieteetillä ja testeillä mihin ainakin mainostettiin panostettavan "OG-Aikoina"?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 19:42
- Paikkakunta: Varkaus
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
ovat olleet kärsivällisiä koska ovat tarkoituksella vieneet omaan suuntaansa , osan uusien mallien kuten opel ja fiat-moottorien suhteen, eli merkkiin ei ole panostettu oman'identiteetin' suhteen.tämä on minun veikkaukseni asian suhteen.KN/Lieto kirjoitti:Helppohan näitä GM Saabeja moittia on, mutta olisiko mikään muu maailman yritys ollut yhtä kärsivällinen Saabin suhteen? Tuskin.
Eikä ne nyt sitten ole huonoja kummatkaan,ei og eikä gm. ovat vain panostaneet eri asioihin.ja kehitystä tosissaan on ollut,suuntaan ja toiseen.
Saabismi on periytyvä sairaus.Ja hyvä että on!
Saab 900ng 2.0Turbo
Saab 900ng 2.0Turbo
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
On pari OPELia käynyt kakkosautona, ei antanut luotettavaa kuvaa, siksi pysyn aidossa, niin kauan kuin niitä vielä saa.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Eipä Saabilla ole kummoista historiaa omienkaan moottorien kehittelystä pohjalta asti, pieni tehdas kun on aina ollut. Esimerkkeinä 2-tahti (DKW), V4 (Ford), Triumph ja sen kehittelyinä B ja H-koneet. GM-aikana tulleet 9-5 ja OG9-3 B2X5-koneineen ovat ehkä eniten Saabin itse kehittämät moottorit (edelleen etäisesti sukua H-koneelle).Aarnikotka-Allu kirjoitti:ovat olleet kärsivällisiä koska ovat tarkoituksella vieneet omaan suuntaansa , osan uusien mallien kuten opel ja fiat-moottorien suhteen, eli merkkiin ei ole panostettu oman'identiteetin' suhteen.tämä on minun veikkaukseni asian suhteen.KN/Lieto kirjoitti:Helppohan näitä GM Saabeja moittia on, mutta olisiko mikään muu maailman yritys ollut yhtä kärsivällinen Saabin suhteen? Tuskin.
Eikä ne nyt sitten ole huonoja kummatkaan,ei og eikä gm. ovat vain panostaneet eri asioihin.ja kehitystä tosissaan on ollut,suuntaan ja toiseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Asennevammani GM-Saabeja kohtaan ei tunnu vieläkään parantuneen vaikka ajelenkin nykyään saman konsernin tuotteella
OG-kuume on ja pysyy aina. Katsotaan, mitä kevät tuo tullessaan - josko vaikka 99:n
OG-kuume on ja pysyy aina. Katsotaan, mitä kevät tuo tullessaan - josko vaikka 99:n
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
OG900 tietysti, varauksella NG 9-3 aero.
9000 = 2.3 turbot kulkee, muttei näissä kyllä mitään tyyliä ole
NG900/OG9-3 = Erittäin epäonnistunut paatti, korkeintaan teineille
9-5 = Hyvä auto, muttei sytytä
NG 9-3 = Loistava ajettava, varsinkin aerona. Ainoa Saab (OG900 turbon lisäksi), millä sietäisin ajella.
Omia mielipiteitäni vain...
9000 = 2.3 turbot kulkee, muttei näissä kyllä mitään tyyliä ole
NG900/OG9-3 = Erittäin epäonnistunut paatti, korkeintaan teineille
9-5 = Hyvä auto, muttei sytytä
NG 9-3 = Loistava ajettava, varsinkin aerona. Ainoa Saab (OG900 turbon lisäksi), millä sietäisin ajella.
Omia mielipiteitäni vain...
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Jaa,a. No voidaanhan tyyliksi laskea myös täydellinen tyylittömyys ja mauttomuus kuten muotimaailman huipullaKarjay kirjoitti:9000 = 2.3 turbot kulkee, muttei näissä kyllä mitään tyyliä ole
Tottapuhuen, eipä juuri tule tuolla kabiinissa mietittyä sitä että miltäköhän tämä meno nyt sattuu ulkopuolisten silmiin näyttämään, ja että onkohan tämä nyt tarpeeksi tyylikästä noinniinkuin auton puolesta. Saatikka että voisinkohan tehdä tai sijoittaa jotakin lisää näyttääkseni tyylikkäämmältä ulkopuolisten silmissä, etten minä vain vahingossakaan loukkaisi heidän tyylitajuansa / yleistä tyylimielipidettä.
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Itse asiassa ajattelin jo poistaa tuon oman viestini "turhan herjaavana", mutta nähtävästi saabisteilla on kykyä myös kommentoida sivistyneesti vähän vyön alle meneviin viesteihin, joten olkoon nyt siinä vaan.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Eiväthän nämä nyt niin vakavia asioita ole, ja toivottavasti eivät myöskään tule olemaan.
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Juu, ei ole kuolemanvakava asia, sietää kommentoidaKarjay kirjoitti:OG900 tietysti, varauksella NG 9-3 aero.
9000 = 2.3 turbot kulkee, muttei näissä kyllä mitään tyyliä ole
NG900/OG9-3 = Erittäin epäonnistunut paatti, korkeintaan teineille
9-5 = Hyvä auto, muttei sytytä
NG 9-3 = Loistava ajettava, varsinkin aerona. Ainoa Saab (OG900 turbon lisäksi), millä sietäisin ajella.
Omia mielipiteitäni vain...
OG900 on minulle se oikea Saab. Combi on tilava, yleensä tehokaskin, ajajan auto.
Suositus: Ylipainota ja aja.
9000 taas on maanteiden kuningas, paremmasta ei ole väliä. Mutkaradalla se on täysi lulla, mutta pidän siitä matkakulkineena. En vaihtaisi pois, ainakaan jos kuormauskyky ei tulisi vastaan. Kaksi koiraa mahtuu silti CSE:n konttiin! Viritetty 2-litrainenkin liikkuu mukavasti.
Suositus: Hanki nyt heti käyttöautoksi!
OG 9-3 taas jatkaa hienoja perinteitä jo muotoilunsa perusteella, huomaa varsinkin Aero ja Viggen. Se on oikea Saab!
Suositus: Hanki, jos et tarvitse farmariversiota.
9-5 Wagon on ainoa tilava Saab tähän mennessä, miksi?
9000 on varmaankin sisätiloiltaan suurempi, mutta wagonin takakontti on ylivertainen muihin Saabeihin nähden. Silti se on naurettavan pieni mm. V*lvoon verrattuna, melkein vihaksi pistää
Suositus: Ostaisin silti, ja ostankin!
NG 9-3 on naurettava pikkuauto, jonne edes kaltaiseni nysä ei mahdu lokoisasti istumaan takapenkille. Sedan ei valitettavasti tarjoa paljoakaan 900 combin monikäyttöominaisuuksista. 9-3 Sportswagon on myös harmillisen pieni ja muovinen.
Suositus: Upottaisin silmäkkeeseen.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Mitä meinaat ylipainottamisella? Jäikö minulta kenties jotakin kokematta OG- Satasen parissa silkkaa tietämättömyyttäni mahdollisista painopisteistä vaiko hähkö?Ässä kirjoitti:OG900 on minulle se oikea Saab. Combi on tilava, yleensä tehokaskin, ajajan auto.
Suositus: Ylipainota ja aja.
Re: Gm Saab vs. Orgu Saab
Heh, osta piha täyteen, halpaa kuin saippua.Minuteman kirjoitti: Mitä meinaat ylipainottamisella?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001