Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä Saab taisi saada uuden alun ehkä pidemmäksikin aikaa, mutta vaatii sen, ettei hutiloida ja toheloida.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Show jatkuu...
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6097910
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.37 ... uppgorelse
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6097910
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.37 ... uppgorelse
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Lontooksi:
Hakevat siis vakuudettomilta velkojilta yli 500000 kruunun velkojen leikkaamista puoleen, pienemmät velkojat saisivat saatavansa kokonaan. Jos tämä menee läpi, niin edellytykset neuvottelujen loppuunsaattamiseksi kahden autoalan suuren valmistajan kanssa ovat heidän mukaansa hyvät. Muussa tapauksessa edessä olisi pankrotti ja velkojat jäisivät pitkälti nuolemaan näppejään.NEVS kirjoitti:National Electric Vehicle Sweden AB, Nevs, provides unsecured creditors a composition proposal in order to exit the reorganisation. It creates the conditions for completion of ongoing negotiations with two major OEMs and the implementation of a new business plan together with partners and owners. Nevs’ owners and management has noted the difficulty of completing this type of complex negotiations during a reorganisation and the risk premium it implies. The current negotiations, together with two major OEMs, are mainly focused on two tracks that are complementing each other. One is to form a technical joint venture company in Trollhättan and the other is to introduce a new majority owner in Nevs, with the plan of making Saab cars a global premium product.
- The negotiations are progressing but we also see the complication of reaching an agreement when we are in a state of reorganisation. Our main owner has single-handedly financed the reorganisation and intends to get us out of it. In order for this to be possible financially, we need to reach a composition arrangement with the creditors, says Nevs CEO, Mattias Bergman.
The composition proposal includes a composition of 50 percent for unsecured creditors on claims over 500'000 SEK. Meaning that from a total of 573 creditors 469 will get their full claim paid, and 104 creditors will have their claims above 500’000 SEK reduced by 50 percent.
- Provided that Nevs’ composition proposal is accepted, it is my judgment that the prerequisites are favorable to also reach an agreement with a financially strong OEM, and thereby enabling a continued business potential for the creditors. With this said, it is my opinion that accepting the composition proposal is advantageous for the creditors. The alternative of a liquidation would likely result in a lower dividend several years later, says the Administrator, Attorney Lars Eric Gustafsson, Hamilton Law Firm.
All creditors are invited to an information meeting at Nevs in Trollhättan on 26 February.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Velkojat asetettu jälleen mielenkiintoiseen asemaan.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ja Nevs myös.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3789445- ... -for-nevs-
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3789445- ... -for-nevs-
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kaikkia ruotsin kielen sanoja en osaa kääntää. Tarkoittaako, että tiukkaa tekee?viggen kirjoitti:Ja Nevs myös.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3789445- ... -for-nevs-
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Näin lyhyesti. 573 velkojista, 469 saa täyden maksun, joten se tilanne vaikuttaa hyvältä.
Mutta Nevs ei saa irti pantia tehtaan kiinteistöstä, silloin ei tilanne nähtävästi mene eteenpäin?
Mutta Nevs ei saa irti pantia tehtaan kiinteistöstä, silloin ei tilanne nähtävästi mene eteenpäin?
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jees, tai siis näin: Samtal har förts men Saabs konkursförvaltare säger nej. De vill inte släppa panten på Nevs.viggen kirjoitti:Näin lyhyesti. 573 velkojista, 469 saa täyden maksun, joten se tilanne vaikuttaa hyvältä.
Mutta Nevs ei saa irti pantia tehtaan kiinteistöstä, silloin ei tilanne nähtävästi mene eteenpäin?
Keskusteluja on käyty, mutta Saabin konkurssin hoitaja sanoo ei. He eivät halua päästää panttia vapaaksi.
Luultavasti ajattelevat etteivät ole tienanneet vielä riittävästi saabin konkurssilla ja jos laskevat pantin niin ei olisi enää mistä nyhtää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Voi jiisus sentään. Kuten olen todennut, ihmisellä eli herralla tai työläisellä on kaksi tavoitettu: rahan tavoittelu ja ahneus, ja siihen nähden olemattomat työmäärät. Itse olen joutunut repimään omassa työssäni jopa yli 4000 tunnin työmäärää vuotta kohden ja jokainen tunti oli raskas. Siitä vaan tavoittelemaan samaa herrat ja työläiset. Ps. palkka ei ole iso itselläni.core2 kirjoitti:Jees, tai siis näin: Samtal har förts men Saabs konkursförvaltare säger nej. De vill inte släppa panten på Nevs.viggen kirjoitti:Näin lyhyesti. 573 velkojista, 469 saa täyden maksun, joten se tilanne vaikuttaa hyvältä.
Mutta Nevs ei saa irti pantia tehtaan kiinteistöstä, silloin ei tilanne nähtävästi mene eteenpäin?
Keskusteluja on käyty, mutta Saabin konkurssin hoitaja sanoo ei. He eivät halua päästää panttia vapaaksi.
Luultavasti ajattelevat etteivät ole tienanneet vielä riittävästi saabin konkurssilla ja jos laskevat pantin niin ei olisi enää mistä nyhtää.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Se mikä tuossa jäi jotenkin epäselväksi on, että mitä vastuita vastaan konkurssipesä niitä kiinteistön panttikirjoja oikein pitää? NEVSin ja konkurssipesän välillä on oltava panttaussopimus, jossa tämä määritellään ja jos sen mukaan pantti kuuluu edelleen pesälle, niin ei pesänhoitajilla oikein ole vaihtoehtoja muuta kuin pitää panttikirjat edelleen. Jos menisivät ne ennenaikaisesti luovuttamaan NEVSille ja konkurssipesälle aiheutuisi jonain päivänä tästä tappioita, olisivat pesänhoitajat korvausvelvollisia aiheuttamastaan vahingosta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Katsotaan jos tämä hiukan auttaisi:
En del av förklaringen: Nevs har redan pantsatt sina aktier i det fastighetsägande dotterbolaget Property, som alltså äger "Saab-fabriken: den industri- och kontorsfastighet på Stallbacka där Nevs nu bedriver sin verksamhet. Panten är till Saab-bolagens konkursförvaltare, och aktierna är värda 600 miljoner kronor.
***********************************************************************************************************************************************
Osa selvitys: Nevs on jo pantannut osakkeensa tässä kiinteistöt omistavassa sisaryhtiössään "Property", joka omistaa siis Saab-tehtaan: sen teollisuus ja konttorikiinteistöt joissa Nevs'illä on toimintaa.
Pantti on osoitettu Saabin konkurssia hoitavalle konkurssin hoitajalle, ja osakkeiden arvo on noin 600 miljoonaa kruunua.
Selvittääkö tämä sit mitään?
EDIT: Jos selvittäisin hiukan lisää miksi tämä pantti oikeastaan tehtiin.
Skälet till panten var för att säkerställa att Nevs höll sina löften och inte på annat sätt orsakade Saab-bolagen skada.
**********************************************************************************************************************************************
Syy tähän panttiin oli se, että varmennettaisiin Nevsin lupaukset ja etteivät he mitenkään voisi aiheuttaa/tuottaa mitään vahinkoa Saab-Yhtiölle.
En del av förklaringen: Nevs har redan pantsatt sina aktier i det fastighetsägande dotterbolaget Property, som alltså äger "Saab-fabriken: den industri- och kontorsfastighet på Stallbacka där Nevs nu bedriver sin verksamhet. Panten är till Saab-bolagens konkursförvaltare, och aktierna är värda 600 miljoner kronor.
***********************************************************************************************************************************************
Osa selvitys: Nevs on jo pantannut osakkeensa tässä kiinteistöt omistavassa sisaryhtiössään "Property", joka omistaa siis Saab-tehtaan: sen teollisuus ja konttorikiinteistöt joissa Nevs'illä on toimintaa.
Pantti on osoitettu Saabin konkurssia hoitavalle konkurssin hoitajalle, ja osakkeiden arvo on noin 600 miljoonaa kruunua.
Selvittääkö tämä sit mitään?
EDIT: Jos selvittäisin hiukan lisää miksi tämä pantti oikeastaan tehtiin.
Skälet till panten var för att säkerställa att Nevs höll sina löften och inte på annat sätt orsakade Saab-bolagen skada.
**********************************************************************************************************************************************
Syy tähän panttiin oli se, että varmennettaisiin Nevsin lupaukset ja etteivät he mitenkään voisi aiheuttaa/tuottaa mitään vahinkoa Saab-Yhtiölle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tämä on ihan selvää, eli NEVS on pantannut omistamansa kiinteistöyhtiön osakkeet (eli käytännössä toimitilansa), ja pantinhaltijana on Saab Automobilen konkurssipesä. Mutta syytä siihen, miksi pantti on konkurssipesällä ei selviä tuosta jutusta kunnolla. Siellä sanotaan:
Se, mistä "lupauksista" on kyse ja minkälaista vahinkoa NEVS voisi aiheuttaa Saab-yhtiöille (ja mitä nämä Saab-yhtiöt oikein ovat? Konkurssipesä? SAAB AB?), ei ole eritelty. Varmaan on kuitenkin että panttaussopimuksessa on eritelty tarkemmin mitä nämä lupaukset ovat ja minkä vahingonkorvauksien vakuudeksi kiinteistö on pantattu. Samoin panttauksen aika on luultavasti määritelty, koska ei NEVS ole voinut suostua panttaamaan kiinteistöään ikuisesti kaikenlaisten vahinkojen varalle.
Nämä ehdot sanelevat myös sen koska pantti voidaan vapauttaa, ei NEVSin tarve saada pantti itselleen, jotta voivat ottaa lisää velkaa.
Eli konkurssipesällä on tämä pantti hallussaan varmistuksena sille, että "NEVS pitää lupauksensa, eikä aiheuta muutenkaan vahinkoa Saab-yrityksille. Tähän asti NEVS on huolehtinut näistä velvoitteista, mutta silti konkurssipesä pitää kiinni panttauksesta."ttela kirjoitti:Skälet till panten var för att säkerställa att Nevs höll sina löften och inte på annat sätt orsakade Saab-bolagen skada. Och hittills har Nevs skött sig, enkelt uttryck, men trots det behåller konkursförvaltarna panten.
Se, mistä "lupauksista" on kyse ja minkälaista vahinkoa NEVS voisi aiheuttaa Saab-yhtiöille (ja mitä nämä Saab-yhtiöt oikein ovat? Konkurssipesä? SAAB AB?), ei ole eritelty. Varmaan on kuitenkin että panttaussopimuksessa on eritelty tarkemmin mitä nämä lupaukset ovat ja minkä vahingonkorvauksien vakuudeksi kiinteistö on pantattu. Samoin panttauksen aika on luultavasti määritelty, koska ei NEVS ole voinut suostua panttaamaan kiinteistöään ikuisesti kaikenlaisten vahinkojen varalle.
Nämä ehdot sanelevat myös sen koska pantti voidaan vapauttaa, ei NEVSin tarve saada pantti itselleen, jotta voivat ottaa lisää velkaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ja 2.3.2015 mennessä pitäisi jotain selvetä tämän asian ympärillä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä tämä on eritelty ja yleisesti kerrottu Mikä tai mitä Saab AB on.AZP kirjoitti:Eli konkurssipesällä on tämä pantti hallussaan varmistuksena sille, että "NEVS pitää lupauksensa, eikä aiheuta muutenkaan vahinkoa Saab-yrityksille. Tähän asti NEVS on huolehtinut näistä velvoitteista, mutta silti konkurssipesä pitää kiinni panttauksesta." (ja mitä nämä Saab-yhtiöt oikein ovat? Konkurssipesä? SAAB AB?), ei ole eritelty.
Luulisin jotta tässä vaiheessa kun pantti on konkurssipesällä ja itse konkurssia vetävillä, eli asianajajilla Hans L Bergqvist ja Anne-Marie Pouteaux, tämä tarkoittaa jotta Nevsin tämänhetkiset varat ovat isoksi osaksi lukittuna, tämä vaikeuttaa Nevs'iä hankkimasta ulkoisia lainoja koska takuut ovat olemattomat. Näin kertovat konkurssinvetäjät ttela'lle.
Yksi vahinko jonka Nevs on jo aiheuttanut Saab AB'lle ja josta sitä myös rankaistiin siten, että kiellettiin saab logon käyttö, tämän aiheutti se, että Nevs käyttäytyi lupauksien/sopimuksien vastaisesti siis lupaukset logon käyttämisestä sen omistajalle.
Joten sopimuksien rikkomuksia taitaa löytyä?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tuossa lehtijutussa mainitaan vain Saab-bolagen, eikä kerrota sen tarkemmin ketä sillä tarkoitetaan.core2 kirjoitti:Kyllä tämä on eritelty ja yleisesti kerrottu Mikä tai mitä Saab AB on.
Siis Nevsiä kiellettiin käyttämästä Saabin logoa, mutta Nevs käytti sitä kuitenkin, ja tästä hyvästä Nevsiä kiellettiin käyttämästä Saab-logoa?core2 kirjoitti: Yksi vahinko jonka Nevs on jo aiheuttanut Saab AB'lle ja josta sitä myös rankaistiin siten, että kiellettiin saab logon käyttö, tämän aiheutti se, että Nevs käyttäytyi lupauksien/sopimuksien vastaisesti siis lupaukset logon käyttämisestä sen omistajalle.
Joten sopimuksien rikkomuksia taitaa löytyä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K