NIrsoilu on ohi ja tuloksia on syntynyt. Pihassa seisoo tuollainen ja olen 22599 euroa köyhempi:
Löyty vihdoin se oikeasti siistikuntoinen yksilö, jossa varustelutaso kohtasi toiveet ja hintakin silleen kohtuullisella tasolla, vaikkei mikään Suomen halvin ollutkaan. Väri ei ole ihan mun suosikki, mutta vaimo sano ihan tykkäävänsä. Kai se on vähän tollanen naisellinen toi taivaansininen, ja se voi olla ihan ok mulle, kun en koe tarpeelliseksi korostaa omaa muhkeaa maskuliinisuuttani

126 km mittarissa ja tämän kuun lopulla auton käyttöönotosta on kulunut tasan viisi vuotta. Huoltokirjassa ajantasaiset marmoriset leimat viime vuoteen saakka, viimeinen huolto tehty 08/2019 ilman marmorilisiä. Ruotsista uitettu, niin kelpaa Saabistillekin

On se Ruotsista tuonti Hollannin sijaan sillä tavalla etu, että auton paperit ja ohjekirjat on kielellä jota osaan. Hollannistakin saa jotain selvää Saksan ja Ruotsin pohjalta, mutta aina kivampi näin.
Auto oli mulla yön yli koeajossa, eilen illalla sain 32 km mittariin ennen kuin polttokone käynnistyi ekan kerran, tänään onnistui 34 km, kuitenkin ihan normaaliajoa, ei mitään pihipihi ekoilua. Ja eilen illalla koeajolla oli lämmityslaite päällä, eikä silti kone käynnistynyt kertaakaan. Pakkasella ei kuitenkaan oltu, vaan joku 6-8 astetta plussaa.
Saabin hyvitys olisi lopulta ollut nettona 1500 euroa, eli 2000 € nimellinen hyvitys, mutta ilman vaihdokkia lähti Mitsun hinnasta vielä 500 euroa pois. Eli Saappi jäi vielä perheeseen ja hävitän sen itse sitten, tuohon Sakan nettohyvitykseen verrattuna siinä pitäisi kyllä päästä ihan tuntipalkoille. Pihalla ja tallissa on kuitenkin tilaa, niin ei ole sen puolesta kiire hävittää hävittäjää. Eli nyt rohkeasti tarjoamaan loppuunajetusta

Ei siis tullut Berlingoa ainakaan vielä tähän talouteen, vaikka olen siitä mussuttanut täällä(kin) yli kaksi vuotta. Toi mitsuhan on ihan täynnä kaikkea nonsenseä ja hintaakin oli viisivuotiaana enemmän kuin millä saa kaupasta uuden Berlingon. Mutta Sitikan ongelmana on mittaamattoman suuri arvonalenema, sekä polttomoottoritekniikan aiheuttamat vero- ja polttoainekulut, jotka uskoakseni tasaisivat kokonaiskustannukset tämän ajokin kanssa pidemmällä aikavälillä. Jos Linkoon saisi tuollaisen lataushybridivoimalinjan tai täyssähköisen, jolla ajaisi tosielämässä vähintään 300 km, niin Mitsu olisi voinut jäädä kauppaan. Mutta nyt mennään tällä.
Tämä ketju ei siis vielä sulkeudu, koska Saappi on vielä jäljellä. Pitäis kai jotain uutta projektivitjaa pykätä tolle Mitsulle, jos porukkaa kiinnostaa miten vääränmerkkinen töpseliauto rasittaa mieltä ja kukkaroa.