Hei täälläkin tarvittais apuja! Vaikea lähteä tilaamaan iskareita ja jousia kun Alustan Nrollakaan ei osata sanoa kummat siinä on alla ? Onko niissä jtn ns tunnusmerkkejä? Soitin Deltta-Autoon ja sieltä sanottiin että olis jotkut merkinnät oranssi tai keltainen Äsken koitin Autodoc:in kautta myös mutta sielläkään ei alustannumeron kautta osata löytää oikeita osia Harmmillista.. Olisin Kiitollinen jos joku teistä osais jeesiä minua tässä asiassa. (Hyvä asiakas,
Kiitos kysymyksestäsi.
Auton valmistenumeron perusteella (YS3FB41W981115919) ko. jousi (auton jousitus) 993 385 SACHS ei käy autoosi.
Ole hyvä ja ilmoita meille jousien sekä iskunvaimentimien värimerkinnät, niin etsimme autollesi sopivia osia.
Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.
Ystävällisin terveisin
autodoc.fi -tiimi) AutoDoc vastasi minulle nyt. Olisiko kenelläkään täällä mahdollista lähettää kuva alkuperäisistä sportti iskareista ja jousista?
Valmistenumerolla kun hakee, niin sun alustakoodi, jonka siis pitäisi löytyä siitä B-pilarin tarrasta kun kuskin oven avaa, on ilmeisesti: -11-4 - 3- -60-AA-BA-CA-DA
Eli merkinnästä näyttäisi puuttuvan etujousi ja etuiskari. Sen sijaan takajousi ja takaiskari on koodien mukaan vakioalustan osia:
Jousista ja iskareista pitäisi löytyä siis osanumerot ja värikoodit jostain sieltä mujun alta kun niitä putsaa. Siitä selviää sitten paremmin mitä siellä edessä on. Todennäköisimmin vakioalustan kamat sielläkin, eli kun kyse on MY2008 automaattivaihteisesta 1.9 TiDS:stä, todennäköisimmin nämä:
Article : Jousi
PartNo : 93190599
Usage : 2007-2009, 4D, 5D, Z19DTH, Z19DT, B284, A, CODE=44
Supplementary Description : vihreä/valkoinen Sarja sisältää 2 jousta
Order Quantity : 1
Toki kun alustakoodista puuttuu nuo etupään koodit, niin herää kysymys onko auto voinut kuitenkin lähteä tehtaalta jollain muilla osilla. Ja toki joku on voinut sinne asentaa jälkikäteen mitä vain.
Moi!
Mites nyt oikein nämä värikoodit jne menee. On nyt vähän ongelmia alustan uusien osien kanssa. Kurkkasin nyt massojen alta vanhat iskarit, niin värikoodit löytyivät punainen ja lila, noh koodin mukaan Autodoc antaa sport iskariksi nuo OEN 12773307. Olen ollut siinä käsityksessä, että autossani on vakioalusta. Ja jos sport alusta löytyy autosta, niin osaisikohan joku sanoa miten mahtaa toimia sportjousi ja vakioiskarit? Autokansion välissä olevassa rustauslistassa ei näy mitä alustaan on tehtaalta työnnetty..
Ps. Kävin vielä katsomassa koodin autosta
-11-4-2-60-AA-BA-CA-DA
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Tätä ketjua ja muitakin koittanut tavata, että mitkä iskarit ja jouset tulee laittaa 93x 2.0t alle?
Ileisesti ko. mallia saanut vain yhdellä iskari / jousi paketilla ja nyt olisi tarkoitus pistää alusta uusiin puihin. Mutta joka ikinen tarvike sivusta myy vähän eri versiota ja esim. tasonsäätö iskareita taakse ei tahdo löytyä mistään? Eli mitkä olisi hyväksi todetut iskarit ja jouset?
Tässä vielä alusta koodi jos sillä nyt merkitystä: - -X5-X5- - -AC-BC-CC-DB-
Tätä ketjua ja muitakin koittanut tavata, että mitkä iskarit ja jouset tulee laittaa 93x 2.0t alle?
Ileisesti ko. mallia saanut vain yhdellä iskari / jousi paketilla ja nyt olisi tarkoitus pistää alusta uusiin puihin. Mutta joka ikinen tarvike sivusta myy vähän eri versiota ja esim. tasonsäätö iskareita taakse ei tahdo löytyä mistään? Eli mitkä olisi hyväksi todetut iskarit ja jouset?
Tässä vielä alusta koodi jos sillä nyt merkitystä: - -X5-X5- - -AC-BC-CC-DB-
Muakin kiinnostaa aihe... huomasin renkaita vaihtaessani, että molemmat etujouset näky olevan alaosastaan poikki.
Mistähän näitä kannattaisi hankkia?
Vanha eujousi oli poikki, joten laitoin tähän uudet sporttimallin etujouset (lesjö 4077819).
Vanhat jouset oli vaihdettu jossain vaiheessa perusmallin vietereihin mittojen perusteella.
Keula jämäköityi, mutta nyt perä tuntuu löysältä. Ilmeisesti pitäisi takajousetkin vaihtaa, takapää kieltämättä ei oikein kanna kuormaa.
lesjön katalogista poimittuna takajousien tietoja:
42 778 17 Saab 12.25 139 295 I I ss
42 778 18 Saab 12.75 139 277 I I ss kuorma
42 778 22 Saab 13.00 141 318 I I sc
42 778 23 Saab 13.75 143 302 I I sc kuorma / cab
42 778 24 Saab 13.25 142 295 I I sc sport
42 778 25 Saab 13.00 141 284 I I ss sport
42 778 26 Saab 13.75 142 278 I I cab sport
Jos cabin jousia myydään sc kuormajousiksi, niin sopisiko samalla logiikalla cabin sporttijouset sc sporttialustan kuormajousiksi?
Olisi puoli milliä paksumpi lanka jousessa ja hitusen lyhyempi vieteri, jottei lähde perä korottumaan liikaa.
Navasta-kaareen mitat nyt:
etu 375
taka 350
Samalla kiinnostaa mitä tarvike-iskareita suosittelisitte? Edessä vielä alkuperäiset ja taakse edellisten toimesta uusittu kybit.