Saabin tulevaisuus II
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
http://www.saabsunited.com/2011/10/mull ... onger.html
"P4 West have exclusively spoken with CEO Victor Muller and he confirms what we have written before, that Saab’s administrator GUy Lofalk has worked with his own agenda.
-
According to Muller, Lofalk has been more focused on arranging a change in ownership, that chinese Youngman and Pang Da would buy 100% of Saab instead of the 50% the companies earlier had agreed upon, to get a continued reconstruction.
-
-His (Lofalk) agenda has been to force us to sell Saab to Geely, and when this was made public to media, Geely was forced to withdraw its interest because the NDRC had decided that Youngman was supposed to negotiate with Saab. It became an embarrassing situation for Geely who were not allowed to interfere.
-
Victor Muller is right now in the US negotiating with the american company North Street Capital."
"P4 West have exclusively spoken with CEO Victor Muller and he confirms what we have written before, that Saab’s administrator GUy Lofalk has worked with his own agenda.
-
According to Muller, Lofalk has been more focused on arranging a change in ownership, that chinese Youngman and Pang Da would buy 100% of Saab instead of the 50% the companies earlier had agreed upon, to get a continued reconstruction.
-
-His (Lofalk) agenda has been to force us to sell Saab to Geely, and when this was made public to media, Geely was forced to withdraw its interest because the NDRC had decided that Youngman was supposed to negotiate with Saab. It became an embarrassing situation for Geely who were not allowed to interfere.
-
Victor Muller is right now in the US negotiating with the american company North Street Capital."
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Lofalk taitaa sählätä tuota hommaa ihan kunnolla.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Tai Muller.
Näin ulkopuolisen silmin näyttää siltä, että Muller yrittää epätoivoisesti kerätä rahaa ihan mistä vain ja samalla syytää jos jonkinlaista perätöntä tiedotetta maailmalle.
Missä on se 100 MSEK, joka piti olla tilillä jo viime viikolla? Miksi nyt yht'äkkiä tarvitaan joku ulkopuolinen rahoittaja, kun vielä viime viikolla oltiin julkisestikin sitä mieltä ottä kinuksien sata miltsiä riittää kunnes loput rahat tulevat. Ja jos "loppuja rahoja" ei ole olemassakaan, ei noilla jenkkien pullonpalautusrahoilla makseta kuin Viktorin tämän vuoden bonarit.
Jos Lofalk on havainnut, että tällä hetkellä firma ei tuota kuin ihmeellisiä pörssitiedotteita ja rahaa ei yksinkertaisesti ole missään, niin hänellä ei ole muuta mahdollisuutta kuin hakea velkasaneerauksen keskeyttämistä. Niin paljoa Lofalk ei Saabbia rakasta, että viitsisi sen takia menettää asianajo-oikeutensa ja mahdollisesti vapautensa. Muller sen sijaan "unohtaa" tulla jenkeistä takaisin ja lähtee pystyttämään Brasiliaan uusia bisneksiä. Vaikka jotain kansanautoa, siellähän on varmaan suurin osa edellisen kansanauton suunnittelijoiden jälkeläisistä jo valmiina.
Näin ulkopuolisen silmin näyttää siltä, että Muller yrittää epätoivoisesti kerätä rahaa ihan mistä vain ja samalla syytää jos jonkinlaista perätöntä tiedotetta maailmalle.
Missä on se 100 MSEK, joka piti olla tilillä jo viime viikolla? Miksi nyt yht'äkkiä tarvitaan joku ulkopuolinen rahoittaja, kun vielä viime viikolla oltiin julkisestikin sitä mieltä ottä kinuksien sata miltsiä riittää kunnes loput rahat tulevat. Ja jos "loppuja rahoja" ei ole olemassakaan, ei noilla jenkkien pullonpalautusrahoilla makseta kuin Viktorin tämän vuoden bonarit.
Jos Lofalk on havainnut, että tällä hetkellä firma ei tuota kuin ihmeellisiä pörssitiedotteita ja rahaa ei yksinkertaisesti ole missään, niin hänellä ei ole muuta mahdollisuutta kuin hakea velkasaneerauksen keskeyttämistä. Niin paljoa Lofalk ei Saabbia rakasta, että viitsisi sen takia menettää asianajo-oikeutensa ja mahdollisesti vapautensa. Muller sen sijaan "unohtaa" tulla jenkeistä takaisin ja lähtee pystyttämään Brasiliaan uusia bisneksiä. Vaikka jotain kansanautoa, siellähän on varmaan suurin osa edellisen kansanauton suunnittelijoiden jälkeläisistä jo valmiina.
Re: Saabin tulevaisuus II
No mikäs se oli se viime viikkoinen kaapista tulo, kun kaikki oli niin persikkaista Lofalkin ja kinuskien kanssa? Ja kaikki Mullerin ja Lofalkin välirikosta kirjoittaneet (kuten DI) olivat täysin väärässä ja pahantahtoisia.Rattivaihde kirjoitti:P4 West have exclusively spoken with CEO Victor Muller and he confirms what we have written before, that Saab’s administrator GUy Lofalk has worked with his own agenda.
Ehkä mun medianlukutaito on vaan niin kuuskytäluvulta, mutta jotenkin on jäänyt se kuva, että ainoa jolla jutut muuttuu koko ajan on Muller.
Re: Saabin tulevaisuus II
Että silleen... Tuulilasista suomeksi:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kiin ... -itselleen
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kiin ... -itselleen
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus II
Kauan tää ei enää voi jatkua näin, asiat mutkistuu mutkistumistaan ja tehdas vaan seisoo...
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikäli oikein ymmärsin, niin taas tuli 10 päivää lisää löysässä hirressä roikkumista..
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1402190- ... onen-bryts
Eli tänään ei keskeytetä jälleenrakentamista. Aikaisintaan 31.10 voidaan se tehdä. Ensin keskusteltava velkojien kanssa jne. Jotain tuollaista.
Ruotsia paremmin osaavat korjaavat, mikäli ihan päin seiniä mun ymmärrys meni?
Mun mielestä voitaisiin vaihtaa molemmat jo, niin Lofalk kuin Mullerkin? Molemmat taitavat olla kiinnostuneempia omasta hyvinvoinnistaan kuin töidensä asianmukaisesta hoitamisesta.
Taitaa omien tilien saldon kasvattaminen olla noilla kahdella pääasia.
Toisaalta jos kiinalaiset tahtoo ostaa koko saabin, niin onko sekään nyt se kaikkein huonoin vaihtoehto? Edellyttäen tietysti, että laatu ei kärsi ja Trollikylä ei menetä tehdastaan ja työpaikkojaan..
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1402190- ... onen-bryts
Eli tänään ei keskeytetä jälleenrakentamista. Aikaisintaan 31.10 voidaan se tehdä. Ensin keskusteltava velkojien kanssa jne. Jotain tuollaista.
Ruotsia paremmin osaavat korjaavat, mikäli ihan päin seiniä mun ymmärrys meni?
Mun mielestä voitaisiin vaihtaa molemmat jo, niin Lofalk kuin Mullerkin? Molemmat taitavat olla kiinnostuneempia omasta hyvinvoinnistaan kuin töidensä asianmukaisesta hoitamisesta.
Taitaa omien tilien saldon kasvattaminen olla noilla kahdella pääasia.
Toisaalta jos kiinalaiset tahtoo ostaa koko saabin, niin onko sekään nyt se kaikkein huonoin vaihtoehto? Edellyttäen tietysti, että laatu ei kärsi ja Trollikylä ei menetä tehdastaan ja työpaikkojaan..
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässähän se suurin riski piileekin, että koko paska siirretään ulos Trollista ja sitä ei Muller eikä muut osakkaat plus saabin henkilökunta halua ja luultavasti tässä niin käy jos kiinalaiset ostavat koko konkkaronkan, ellei ainakin likimain puolet omistussuhteesta ole täällä ruotsissa tai ainakin euroopassa.rimpula kirjoitti: Toisaalta jos kiinalaiset tahtoo ostaa koko saabin, niin onko sekään nyt se kaikkein huonoin vaihtoehto? Edellyttäen tietysti, että laatu ei kärsi ja Trollikylä ei menetä tehdastaan ja työpaikkojaan..
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei muakaan naurata siinä vaiheessa, kun/jos Saab tosissaan nurin menee.Sininen Paroni kirjoitti:Jostain syystä mua ei naurata yhtään.Azanovix kirjoitti: Joko se loppu taas tuli?
Alkaa kuulostaa yhtä hauskalta kuin nämä maailmanlopun ennustukset.
Mutta laskepa huviksesi, kuinka monta kertaa tiedotusvälineet ovat jo kuopanneet Saabin. Sen jälkeen voit laskea, kuinka monta kertaa sama itkuvirsi on veisattu esim. tässä tai edeltävässä topicissa tai ylipäänsä tällä foorumilla. Ehkä sen jälkeen ymmärrät, mitä tarkoitin sillä maailmanlopunennustusvertauksella. Hymiö.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kannattaa huomioida se, että saneerauksen selvitysmies on ennenkaikkea velkojien edustaja, eikä yrityksen toimivan johdon/omistajan.Rafu kirjoitti:Lofalk taitaa sählätä tuota hommaa ihan kunnolla.
Yrityksen johto/omistaja haluaa luonnollisesti turvata oman asemansa ja omistuksensa, mutta velkasaneerauksessa se ei ole prioriteetti numero 1. Toki yrityksen terve pohja ja jatko palvelevat heitäkin, mutta tässä tapauksessa tilanne vaikuttaa siltä, että nykyjohto/omistuspohja ei takaa yrityksen elinkelpoisuutta, vaan omistus- ja rahoituspohjaa on laajennettava yrityksen edun kannalta.
Re: Saabin tulevaisuus II
Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessaAzanovix kirjoitti: Joko se loppu taas tuli?
Alkaa kuulostaa yhtä hauskalta kuin nämä maailmanlopun ennustukset.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja mun spinningin pitäis alkaa 18:10. Ehtiiköhän vielä pyytää rahat takaisin?Teme100 kirjoitti:Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessa
Re: Saabin tulevaisuus II
Sanotaanko näin, että selvitysmies Lofalk ei katso kenenkään etuja koska se ei kuulu hänelle tässä vaiheessa, yritän lyhyesti laittaa tähän mitä tällä touhulla joka on meneillään tarkoitetaan.Teme100 kirjoitti: Kannattaa huomioida se, että saneerauksen selvitysmies on ennenkaikkea velkojien edustaja, eikä yrityksen toimivan johdon/omistajan.
Yrityksen johto/omistaja haluaa luonnollisesti turvata oman asemansa ja omistuksensa, mutta velkasaneerauksessa se ei ole prioriteetti numero 1. Toki yrityksen terve pohja ja jatko palvelevat heitäkin, mutta tässä tapauksessa tilanne vaikuttaa siltä, että nykyjohto/omistuspohja ei takaa yrityksen elinkelpoisuutta, vaan omistus- ja rahoituspohjaa on laajennettava yrityksen edun kannalta.
Rekonstruktio ei suorastaan ole velkasaneerausta, vaan Lofalk'ille on annettu kolme kuukautta aikaa yrittää selvittää pystyykö saab mitenkään jopa pitkän ajantähtäimellä valmistamaan, myymään autoja sekä selviämään omilla jaloillaan tästä rekonstruktiosta eteenpäin. Jos tämä meneillään oleva elvytys nyt keskeytetään on saabilla vieläkin mahdollisuus valittaa asiasta oikeudelle, ja pyytää uutta rekonstruktööriä, eri asia on sitten suostuuko oikeus heidän pyyntöönsä.
Saabin porukalla on sellainen fiilis jotta kiinalaiset vain odottavat konkurssia ostaakseen saabin kokonaan tai sen minkä voivat, luulen ettei heillä ole paljoa tietoa tässä vaiheessa mistään sopimuksista esimerkiksi GM:n kanssa ja kuinka ne pätevät konkurssin jälkeen? Siis mitä klausuuleja niistä löytyy mahdollisen konkurssin varalta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mummot kerkiää just sopivasti kattoa illan kaunarit ja se on sitten todellinen "happy end"....for us all......eipähän tartte enää huomenna vatvoa tätäkään asiaa.MRe kirjoitti:Ja mun spinningin pitäis alkaa 18:10. Ehtiiköhän vielä pyytää rahat takaisin?Teme100 kirjoitti:Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessa
Re: Saabin tulevaisuus II
Parhaimmassa tapauksessa Kiinassa tehdään sitten kahta eri Saabia. Vanhalla kopalla ja vähän uudemmalla. Kaupan päälle kaikenlaista Kiina-extraa, värivaloja ja jänniä ääniä. Kumman valitset
Ja samalla hyvästit skandinaavisille juurille.
Ja samalla hyvästit skandinaavisille juurille.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14