Viimekädessä kulutus lasketaan jakamalla käytetty polttoainemäärä kuljetulla matkalla. Joten ihan hyvin se näennäinen ääretön hetkellinen kulutus sinne joukkoon mahtuu.kena kirjoitti:Millään algoritmillä et voi laskea kilometrikohtaista keskikulutusta, mikäli tyhjäkäynnin kulutus lasketaan tähän yhtälöön. Kilometrikohtainen keskikulutus paikallaan seistessä kun on kuitenkin sen ääretön litraa kilometriä kohti.
edit: siis muuttamatta sitä kulutukseksi tuntia kohden.
Käytännössä se algoritmi menee tuolla siten että lasketaan montako impulssia ruiskutusjärjestelmä antaa ja jaetaan se etäisyysimpulssien määrällä. Tätä sitten kerrotaan jollain sopivalla kertoimella jotta päästään oikeisiin yksiköihin. Jos kertyneiden etäisyysimpulssien määrä on nolla, sitten lopputulokseksi tulee ääretön mutta se vastaa tilannetta että paikallaan seisten nollaat EDU:n. Mutta ei se EDU siitä häkelly, se vain toteaa --,- kunnes se saa ilmeisesti kaksi etäisyysimpulssia jotta se voi laskea yhtään mitään.