Kesäloman tavoite: leimaa Saab! Ja mähän menin leimalle. Hommahan alko perinteisellä jarrujen herkistelyllä ja kun sitten käsijarrun nyppäs ekaa kertaa sitten viime leiman, niin siinähän sitten kävi niin, että vanne kuumana pääsin perille

Toinen hauskuus oli tasalaatuinen H7, eli toisen vaihdoin kotipihassa ja konttorille mennessä lälläslää se toinen sitte oli sammunu
No ei tuo näemmä polttimoihin kaatunu, vaan bumerangista tuli rehti hylsy. Käsijarrun linkku oli jääny jumiin, mutta ystävällinen inssi lainasi koputtelurautaansa, jolla sitte löin sen takasi nolla-asentoon.
Parin koelenkin jälkeen totesin, että on siinä muutaki vikaa kuin käsijarru.
Liukujen kolot kun hoonas puhtaaks, niin loppu jumitus. Käsijarru tokeni aseöljyruiskasulla, ja kun sen sai ei-jumittavaksi, palasi kahvaanki tunto. Eli tällä näkymää sen kummempia säätötarpeita...
Merkki- ja malliuskollisuudessa on sellainen bonus, että toisinaan varaosia on jo valmiiksi. Eli tavallaan korjaaminen on ilmaista. Tällä kertaa hyllystä löytyi laadukas, vähintään Meyly HD:n tasoinen Ridexin bumerangipari vuodelta miekka ja kirves. Ja niitä on siis kaksi, jos jo ensi kesänä pitää taas vaihtaa tää sama
Irrotus oli helppo. Pultit ei ollu yhtään jumissa, joka oli melkoinen yllätys. Ja avaimekki sopi aika kivutta.
Pakko silti huokasta, että jos sisempi olis ollu jumissa, niin melkonen työmaa olis ollu irrottamatta tankkia... Mutta en valita, kun pääsi helpolla.
Kumihan tosta oli rikki. Ja ihan GM:n tekele, ei tarvike.
Sit vaan uuden valelu paksulla vaseliinikerroksella (ensi kesää varten) ja kiristys kutakuinki oikeassa asennossa.
Rekisterikilven polttimo oli yllätys, kun ei tarvinnu raapia kontaktia mistään. Ei siis ollu ruostetta ja polttimo vaan oli palanu. Iskari jää nyt vikalistalle odottamaan uutta asennusintoa, mutta vaihdoin koneeseen öljyt. Äänestin jaloilla kuin GM:n purkin hintaa inflaatiokorjattiin. Toki litrahinnaltaan edelleen samaa kuin tämä, mutta tällä kertaa näin. Ostin tätä siis avoa varten jo aikasemmin, mutta kahtelen sitä sitte ens vuonna, jos jaksan...
Iskari vaihtunee syksyllä rengasjumpan yhteydessä. Muuten tässä ei ole mitään erikoista, jos noita ulkonäköpaineita ei lasketa. Kelpo kauppakassi. Katoin nettiautosta mitä nää farkut automaattina maksaa, niin oli taas melkonen yllätys. Melkein vois vaikka pistää huvikseen myyntiin. Tiä vaikka joku E85-kiimassa ostais
