Kuuluisiko nyt vaihtaa merkkiä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5T kirjoitti:Hirschin softa saatu syötettyä :D sitä oli pakko käydä kokeilemassa.
Miltäs tuntui? Eikös sinulla ole entisessä 9-5:ssa Saabin oma "virisofta"? Onko selvää eroa?
Sulake/relerasioista on jätetty tarrat pois joissa kerrotaan mikä on missä, toivottavasti auttaa GM:n nousua.
Kai ne edes käyttöohjekirjassa kerrotaan..?

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikös 9-5.ssä ollut samalainen paperinivaska liimattuna siihen luukun kanteen kuin ng900:ssakin? Aika outoa että se on jätetty pois, josko jostain vanhemmasta ottaisi tuon ja liimaisi paikoilleen?
Ihmeen pienen akun olivat laittaneet autoon.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

9-5T kirjoitti:Rattinapeissa ei ole valoa vaikka -06 taisi olla ainakin 9-3:ssa, miten 9-5:ssa?
http://www.saab.fi -kuvagallerian kuvien (esim. kuva 7) perusteella arvelisin, että 9-5:n rattinapeissa on valot.
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

9-5T kirjoitti:Rattinapeissa ei ole valoa vaikka -06 taisi olla ainakin 9-3:ssa, miten 9-5:ssa?
9-3:ssa on rattinapeissa valot. Siis M07 autossakin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Marko A kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Rattinapeissa ei ole valoa vaikka -06 taisi olla ainakin 9-3:ssa, miten 9-5:ssa?
9-3:ssa on rattinapeissa valot. Siis M07 autossakin.
Ja M04:issa myös.

Mitenkäs tuo 95:n rattikin näyttää aivan samalta 93:n perusnahkaratin kanssa? Varmaan niillä eri varaosanumerot kuitenkin on...

Ja mittaristokin on tutun näköinen 93:lla ajaneelle. Mielestäni aiemmin 95:issa se oli merkittävästi erilaisempi?

Taitaa olla GM:llä nyt pointtina käyttää kaikissa autoissaan samoja osia. Eihän siinä mitään niin kauan, kunhan ei ala Daewoon osia ilmestymään Saabbeihin.
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Bob kirjoitti:Taitaa olla GM:llä nyt pointtina käyttää kaikissa autoissaan samoja osia. Eihän siinä mitään niin kauan, kunhan ei ala Daewoon osia ilmestymään Saabbeihin.
Onpahan vaan tuo uusi 9-5:n sisäilme aika aneeminen entiseen verrattuna, IMO. Etten sanoisi köyhä. Jospa seuraava 9-5-versio on identtinen 9-3:n kanssa perässä olevaa mallimerkintää ja hintalappua lukuunottamatta?
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

9-5T kirjoitti:Iso plussa löytyi, penkin lämppärit automaattiseksi.
Miten noiden automatiikka on rakennettu? Ohjaako ACC lämppäreitä penkeissä vai seuraako ulkolämpötilaa jotenkin....?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

9-5T kirjoitti:Iso plussa löytyi, penkin lämppärit automaattiseksi.
Sammuu automaattisesti X minuutin jälkeen? Vai jotain hienompaa ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

JKen kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Iso plussa löytyi, penkin lämppärit automaattiseksi.
Sammuu automaattisesti X minuutin jälkeen? Vai jotain hienompaa ...
SS:ssa ACC:sta voi valita lämppärit automaattisesti päälle meneviksi kun istuu kylmälle penkille, lämmittimen tehon voi myös valita portaittain 1 - 3.
Esimerkiksi omassani on talvella valittuna automaattisesti päälle, teholla 2. Penkki lämpiää vain jos siinä istuu joku.
Kun penkki/penkit on lämmin, termostaatti kytkee lämppärin/rit pois päältä.
Kesällä valitsen manuaali toiminnon, ettei lämppäri turhaan mene päälle.
Takalasin lämppärin voi myös laittaa automaattisesti päälle meneväksi.

Älyttömän hyvä sydeemi ja toimii kun junan vessa. :lol:
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

SportSedan kirjoitti:Penkki lämpiää vain jos siinä istuu joku.
Eli turvavyön muistutuksesta vedetty signaali istuinlämppärille :D
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eli ihan niinkuin OG900 80-luvulla. :lol:
Sittemminhän kalliimpiin malleihin, mm. tonnariin ja uudempiin tuli käsisäätöinen penkinlämmitin, nyt näemmä palataan taas vanhoihin aikoihin (tosin yhdistettynä säätöön)...
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo, eihän siinä olekkaan, turvavyön valokin palaa riippumatta siitä istutaanko kuskinpenkillä vai ei.
Aika totaalisen tarpeetonhan moinen tunnistin on, vai monellako autolla ajetaan niin ettei kuskin penkillä istu kukaan?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

jcarlson kirjoitti:Joo, eihän siinä olekkaan, turvavyön valokin palaa riippumatta siitä istutaanko kuskinpenkillä vai ei.
Aika totaalisen tarpeetonhan moinen tunnistin on, vai monellako autolla ajetaan niin ettei kuskin penkillä istu kukaan?
KITT nyt tulee hakematta mieleen ;-)
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Noo.. olihan nämä tunnistin hienoudet jo -77 mallin 96L:ssä. Penkki lämpes ja lopetti automaattisesti ja tunnistin kertoi jos penkillä istui virrat päällä ilman vyötä. Saappi on ollut edelläkävijä näissäkin asioissa. :D
Ja lämppäristäkin meni etupenkkien välistä ***vän paksuinen letku takajalkatilaan ja puhisi lämmintä ilmaa takamatkustajien jaloille koko huimalla tehollaan. Etuikkunat ei vaan pysyneet sulana millään mutta mitäs me pienistä.. :wink:
9000CS 2,3
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jcarlson kirjoitti:Sittemminhän kalliimpiin malleihin, mm. tonnariin ja uudempiin tuli käsisäätöinen penkinlämmitin
Tonnarin penkinlämmitinhän on automaattinen, kuten vanhojen 96/99/900:nkin. Lisänä vaan käsivalintainen kolmiasentoinen lämpötilansäätö + poiskytkentämahdollisuus. Kuskin penkissä ei ole istumistunnistusta, vänkärin penkissä on.

Penkin sähkövastukset siis lämmittävät kun penkin lämpöanturin lämpötila on alle valitun tavoitelämpötilan, lämmitys katkeaa kun lämpötila saavutetaan, ja alkaa uudestaan, jos anturin lämpötila laskee alle säätimessä olevan hystereesiarvon.

Onko nuo 9-5-07:n penkinlämmittimet siis sellaiset, että toimivat kuten tonnarissa esim. asetettuun kakkoslämpötilaan, mutta tietyn ajan kuluttua lämmitys katkeaa pysyvästi k.o. ajokerran osalta, eikä mene itsekseen uudelleen päälle, vaikka penkin lämpötila taas laskisikin? Vai mikä ero tässä on?

Minä ainakin pystyn ongelmitta pitämään penkinlämmittimen säätimen ykkösasennossa koko talven ja kesällä sitten laitan nollille. Ainakin teoriassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin