jcarlson kirjoitti:Sittemminhän kalliimpiin malleihin, mm. tonnariin ja uudempiin tuli käsisäätöinen penkinlämmitin
Tonnarin penkinlämmitinhän on automaattinen, kuten vanhojen 96/99/900:nkin. Lisänä vaan käsivalintainen kolmiasentoinen lämpötilansäätö + poiskytkentämahdollisuus. Kuskin penkissä ei ole istumistunnistusta, vänkärin penkissä on.
Penkin sähkövastukset siis lämmittävät kun penkin lämpöanturin lämpötila on alle valitun tavoitelämpötilan, lämmitys katkeaa kun lämpötila saavutetaan, ja alkaa uudestaan, jos anturin lämpötila laskee alle säätimessä olevan hystereesiarvon.
Onko nuo 9-5-07:n penkinlämmittimet siis sellaiset, että toimivat kuten tonnarissa esim. asetettuun kakkoslämpötilaan, mutta tietyn ajan kuluttua lämmitys katkeaa pysyvästi k.o. ajokerran osalta, eikä mene itsekseen uudelleen päälle, vaikka penkin lämpötila taas laskisikin? Vai mikä ero tässä on?
Minä ainakin pystyn ongelmitta pitämään penkinlämmittimen säätimen ykkösasennossa koko talven ja kesällä sitten laitan nollille. Ainakin teoriassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00