wesku kirjoitti:Katsastusten suhteen yleensä mielestäni eri laitteilla ajettu kilometrimäärä voitaisiin suhteuttaa jotenkin. Jos nyt moottoripyöriä aletaan katsastaa olisiko sopiva väli vaikka kolme vuotta ?
Autojen kanssa homma taitaa mennäkin päinvastoin, ihmetyttää miksi uusien autojen katsastusvapaita vuosia on niin paljon että katsastamatta pystyy laillisesti ajelemaan helposti toistasataatuhatta, miksei jopa yli 200000 km. Harvalla moottoripyörällä ajetaan koko käyttöaikana samaa km-määrää kuin autolla ennen ensimmäistä katsastusta.
Kyllä kuule monet ajavat pyörillään hyvinkin paljon.
Hulluimmat vetää talvetkin enduroilla..
Toisaalta ei kai monikaan yksityisautoilija vetäse 200tkm ennen ensimmäistä katsastusta?
Sanoisin että aika harvassa ovat..
Ja jos vetääkin niin auto on tuskin ostettu omaksi,joten ei ole väliä paljonko huollot maksavat tai onko takuu loppunut.Kunnossa sen on oltava jos on tuore peli ja ammatissaan tarvitsee.
Ammattilaiset yleensä sitten pitävät kalustonsa kunnossa kuten esim.taksit.
Jos joku on varmaa niin taksiautoilija itkee huollossa niin kauan että auto myös tulee kuntoon.
Ne takuut nääs.