Kippipenkin kallistussäätö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
manupekka
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 19:18

Kippipenkin kallistussäätö

Viesti Kirjoittaja manupekka »

Kaipaisin vinkkejä kuljettajan penkin kallistusmekanismin avaamiseen/purkamiseen. eli ongelmana on se että selkänoja ei pysy pystyssä vaan kaatuu taakse. kippimekanismi toimii normaalisti. ilmeisesti jokin ratas tai sen vastakappale on kulunut ja hyppii yli. onko tuo korjattavissa vai pitääkö penkki vaihtaa?

ilmankos ostaessani yksi talvirenkaista oli sopivasti takapenkin jalkatilassa kuskin selän takana.. :D
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Kippipenkin kallistussäätö

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

melkeimpä veikkaisin että penkin vaihto on se helpoin lääke..
mikä väri ja vuosikerta penkissä ja millä kuosilla?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
manupekka
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 19:18

Re: Kippipenkin kallistussäätö

Viesti Kirjoittaja manupekka »

saab on vuosimallia 88. kuosi on sellasta merensinistä plyyshiä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kippipenkin kallistussäätö

Viesti Kirjoittaja jus »

Kallistuksensäätöruuvi on 88-autossa penkin runkoon pulteilla kiinnitetty osa joka on melko helppo vaihtaa. Kaksi pulttia istuinosaan ja kaksi pulttia selkänojaan. Kaksiovisessa erilainen kuin neliovisessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin