ahtoilman absoluuttisen paineen anturi?
ahtoilman absoluuttisen paineen anturi?
Tuollaisen vian testeri ilmoitti..kadottaako kyseinen anturi tehot autosta?Ensin ce-valo ilmoitti viallista by-passia.sen vaihdettuani ajoin 5km tehot ja valo syttyi uudestaan ja ilmoitti mainitsemassani anturissa olevan ongelmia?Metro-auto tilaa anturin ruotsista hintaan 200euroa.Turhaan ei viitsisi tilata,koska by-passkin vaihdettin ilmeisesti turhaan!..onko muilla kokemuksia samaisesta ongelmasta?Onko anturille mahdollisesti joku muukin nimi?
Re: ahtoilman absoluuttisen paineen anturi?
Tarkistettiinko myös bypassin letkut ja sitä ohjaavan magneettiventtiilin toiminta?
No, toivottavasti myös varmistivat että se anturi on ihan oikeasti rikki.. Harvoin hajoaa. MAP-anturi ahtoputkessa lienee kyseessä, niitä on yksi ennen kaasuläppää ihan bypass-venttiiliin vieressä ja toinen on suoraan imusarjassa.
Bypassin ropeltamisen jälkeen ko. vikakoodin synty vähän vaan mietityttää ettei olisi tullut sorkittua sen anturin johtoja, liitintä tai mahdollista letkua jos on vanhemman tyypin anturi joka ei ruuvaudu suoraan ahtoputkeen vaan on väliletkulla siinä kannen päässä.
No, toivottavasti myös varmistivat että se anturi on ihan oikeasti rikki.. Harvoin hajoaa. MAP-anturi ahtoputkessa lienee kyseessä, niitä on yksi ennen kaasuläppää ihan bypass-venttiiliin vieressä ja toinen on suoraan imusarjassa.
Bypassin ropeltamisen jälkeen ko. vikakoodin synty vähän vaan mietityttää ettei olisi tullut sorkittua sen anturin johtoja, liitintä tai mahdollista letkua jos on vanhemman tyypin anturi joka ei ruuvaudu suoraan ahtoputkeen vaan on väliletkulla siinä kannen päässä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: ahtoilman absoluuttisen paineen anturi?
bypassin letkut on tarkastettu ja yksi vaihdettukin(ohut joka menee pyyhkimien alle).Magneettiventtiiliä ei ole tarkastettu.Testerin mukaan ja antureita irroittamalla selvisi,että juuri ennen kaasuläppää oleva anturi on kyseessä,eli siihen tuskin on tullut sörkittyä vahingossa.Anturin osanumerohaulla(9197930) löytyi yksi anturi 9-5 saabista purkaamolta Imusarjan paineanturi nimellä, joka tietenkin oli hukkunut!Eli MAP-anturi nimelläkö tätä nyt kannattaisi ruveta metsästämään?ja mitenkä tuon magneettiventtiilin toiminnan voisi tarkastaa?
Re: ahtoilman absoluuttisen paineen anturi?
Magneettiventtiilistä riittää varmaan alkuun tarkistaa kelan impedanssi (vastusarvo piisaa), lähinnä ettei ole poikki. Samoin voi kokeilla syöttää siihen 12V ja katsoa muuttuko toiminta, ts. toisessa asennossa virtaa läpi ja toisessa ei. Mutta jos koodia ei tule enää niin lienee OK ja vika oli vain bypass-venttiilin kalvossa. Varsinkin jos se todettiin ihan oikeasti hajonneeksi vaikka imutestillä.
MAP-anturihan se on, mutta koska se on kierteellä imusarjassa niin pitäisi olla samanlainen. Löytyy sekä 9-3 ja 9-5 saabeista 2,0 ja 2,3 T7 turbokoneilla. Mitään yleismallia ei suoraan saane sopimaan joten pitää olla alkuperäinen.
MAP-anturihan se on, mutta koska se on kierteellä imusarjassa niin pitäisi olla samanlainen. Löytyy sekä 9-3 ja 9-5 saabeista 2,0 ja 2,3 T7 turbokoneilla. Mitään yleismallia ei suoraan saane sopimaan joten pitää olla alkuperäinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: ahtoilman absoluuttisen paineen anturi?
kiitoksia paljon..toivotaan että löytyis osa jostain metro-autoa halvemmalla!!