Ohjaus nuljuaa.
Ohjaus nuljuaa.
Osaisko joku kertoa kun tonnisen ohjausksessa tuntuu sellainen pykälä. en tarkkaa osaa kertoa mut vaikuttais esim paikallaan kääntään niin ratti muljahtaa.??
Re: Ohjaus nuljuaa.
Kiristä ne rattiakselin nivelet, varsinkin se alin joka on kumisuojuksen alla piilossa ihan tulipellissä kiinni (eli kuskin jalkatilassa konttaile). 13mm kannan pultteja muistaakseni.
Re: Ohjaus nuljuaa.
Muljahteluun auttanee ohjausakselin nivelten öljyäminen paremmin. Kiristely auttaa klappiin ohjauksessa - sikäli kun löysää on.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ohjaus nuljuaa.
Tarviaa kirrata/Öljytä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ohjaus nuljuaa.
mikäs auttais ku ohjaus(tehostin?) takkuaa oikealle käännettäessä?? mut vasemmalle toimii ihan ok.. 

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Ohjaus nuljuaa.
Vika paikallistettu.Hammastanko liikkuu ja kiristys ei auta.Käykö 2.0t ja 2.3t hammastangot keskenään? vm 85-91 ikäluokassa.
Re: Ohjaus nuljuaa.
Onko hammastangossa/ohjausvaihteessa siis klappia vai liikkuuko koko viritys koriin nähden?
Hammastankohan on korissa kiinni kahden puslan kanssa. Kiristys auttaa pystysuuntaiseen liikkeeseen, jos pultit olisivat sattuneet löystymään (epätodennäköistä!!), mutta jos löysää on sivusuunnassa, on mahdollista että puslat on loppu. Nehän taas pystyy vaihtamaan, taitaa saada ihan Motonetistakin noita, ja tuskin maksavat maltaita marmoritiskilläkään.
Hammastankohan on korissa kiinni kahden puslan kanssa. Kiristys auttaa pystysuuntaiseen liikkeeseen, jos pultit olisivat sattuneet löystymään (epätodennäköistä!!), mutta jos löysää on sivusuunnassa, on mahdollista että puslat on loppu. Nehän taas pystyy vaihtamaan, taitaa saada ihan Motonetistakin noita, ja tuskin maksavat maltaita marmoritiskilläkään.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Ohjaus nuljuaa.
Olisiko syy siihen ohjausvaihteen liikkumiseen silti kuivahtanut nivel ohjausakselissa? Jos ohjausvaihteen kiinnitys apurunkoon on löystynyt/väljistynyt, ohjaustuntumaan luulisi tulevan klappia, ei pykälää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ohjaus nuljuaa.
Elikkä hammastanko liikkuu sivuttain pultit tiukalla ja ohjaus akselin nivelet uuden näköiset sekä öljytty kunnolla. joo tarviaa kysellä noit puslia.
Re: Ohjaus nuljuaa.
Itselläni kuuluu kanssa oikein "jynks" kun kääntää rattia paikallaan, tai olemattomassa vauhdissa. Ei siinä varsinaista pykälää mielestäni tunnu, kolahtaa vaan. Vauhdissa ei tunnu mitään. Mutta kokeillaan nyt ensin sitä kiristystä/voitelua.Rokkis81 kirjoitti:Osaisko joku kertoa kun tonnisen ohjausksessa tuntuu sellainen pykälä. en tarkkaa osaa kertoa mut vaikuttais esim paikallaan kääntään niin ratti muljahtaa.??
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470