9-5 Aeron turbo ujeltaa
9-5 Aeron turbo ujeltaa
Tuli tänään hankittua 9-5 Aero vm. -00 169KW.
Vaihdoin VAG turbosta Saabiin. Liekkö turbossa heti vikaa aerossa, kun varsinkin vakkarilla ajettaessa esim. ylämäessä joutuu ahtoja nostamaan niin alkaa jurina kuulua, vähän samanlainen kuin ajaisi "herätys"-keskiviivojen päälle, mutta ei välttämättä aina tee sitä. Muutenkin tuntuu, että 190 hv passatti liikkui paremmin vaikka ei sen niinpäin pitäisi olla.
Toinen ihmeellisyys on se, että apuskuskin puolelle ja taakse meinaa ilamstointi kaikilla muilla lämpötiloilla kuin 15 ja 16 työntää todella kuumaa ilmaa, vaikka samalla läämöllä kuskin puoli antaa viileätä.
Onko oppineilla saabisteilla kokemuksia tuollaisista turboäänistä? Liekkö seuraavana turbon vaihto eessä. Auto ajettu 216 tkm.
Vaihdoin VAG turbosta Saabiin. Liekkö turbossa heti vikaa aerossa, kun varsinkin vakkarilla ajettaessa esim. ylämäessä joutuu ahtoja nostamaan niin alkaa jurina kuulua, vähän samanlainen kuin ajaisi "herätys"-keskiviivojen päälle, mutta ei välttämättä aina tee sitä. Muutenkin tuntuu, että 190 hv passatti liikkui paremmin vaikka ei sen niinpäin pitäisi olla.
Toinen ihmeellisyys on se, että apuskuskin puolelle ja taakse meinaa ilamstointi kaikilla muilla lämpötiloilla kuin 15 ja 16 työntää todella kuumaa ilmaa, vaikka samalla läämöllä kuskin puoli antaa viileätä.
Onko oppineilla saabisteilla kokemuksia tuollaisista turboäänistä? Liekkö seuraavana turbon vaihto eessä. Auto ajettu 216 tkm.
Re: 9-5 Aeron turbo ujeltaa
Onnea uudelle Saabille. Ulinaan en osaa autta, mutta jos passatti liikkui paremmin niin auto äkkiä korjaamolle.
Kuumaa ilmaa takapenkille -> ota econ(omy) pois päältä. Käyttöohjeissa kait myös lukee jotain (itellä ei ole kun saksankielinen)
Kuumaa ilmaa takapenkille -> ota econ(omy) pois päältä. Käyttöohjeissa kait myös lukee jotain (itellä ei ole kun saksankielinen)
Saab 9-5 Hirsch -11
ex Saab 9-5 Troll -00
ex 900 SE Turbo -95 (R.I.P)
ex 900i -88
#4798
ex Saab 9-5 Troll -00
ex 900 SE Turbo -95 (R.I.P)
ex 900i -88
#4798
Re: 9-5 Aeron turbo ujeltaa
Kiitos, onnea tarvitaankin kun kaupanteon jälkeen alkoi oranssi moottori valo palaa, eli jotain voi vikamuistikin kertoa. Itelläkin vaan Ruottalainen ohjekirja(ruotsituonti), eikä oikein tekniikasanasto taivu 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-5 Aeron turbo ujeltaa
Eli check engine palaa...Heti vaan narun jatkoksi auto, eli Tech-2 testeriin kiinni, niin näkee missä mättää. Aika varmasti on tehot hukassa jos vikavalo palaa...Perat kirjoitti:Kiitos, onnea tarvitaankin kun kaupanteon jälkeen alkoi oranssi moottori valo palaa, eli jotain voi vikamuistikin kertoa. Itelläkin vaan Ruottalainen ohjekirja(ruotsituonti), eikä oikein tekniikasanasto taivu
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9-5 Aeron turbo ujeltaa
Tuon suomenkielisen manuaalin sain ainkin itse kysymällä ihan www.saab.fi osoitteen ota yhteyttä toiminnon kautta. Mitään kyseinen opas ei maksanut.
Re: 9-5 Aeron turbo ujeltaa
Voi olla tehottomuus, ääni ja vikakoodi niinkin helppo vika kuin lopussa olevat tulpat.
Mutta koodi lukemaan heti alkuun niin tietää enemmän.
Mutta koodi lukemaan heti alkuun niin tietää enemmän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aeron turbo ujeltaa
Moottorin vikakoodit olivat tässä tapauksessa, bensavuoto pohjassa olevassa letkussa, turbon magneettiventtiili sekä katkoja sylintereiden sytytyksessä.
Tulpat vaihtoon, letku kuntoon. Bypassin hetin uuden, ja sitä laitettaesssa huomasin ettei Bypassiin tuleva ohut letku ollut toisesta päästä kiinni "boxilla". Eli tod.näk Bypassissä ei ollutkaan vikaa, ja ujellus kuului letkusta, joka oli irti konehuoneessa. ETTÄ, EIPÄ OLLUT ISO VIKA.
Tosi tasaseen vetää, mutta ihmeen tehottomalta tuntuu, jos 169 KW, mutta eipä ole mihin verrata, joten ajellaan hetki tyytyväisenä ennen lastua. Miten käynee kun 217 tkm auton lastuttaa.
Tulpat vaihtoon, letku kuntoon. Bypassin hetin uuden, ja sitä laitettaesssa huomasin ettei Bypassiin tuleva ohut letku ollut toisesta päästä kiinni "boxilla". Eli tod.näk Bypassissä ei ollutkaan vikaa, ja ujellus kuului letkusta, joka oli irti konehuoneessa. ETTÄ, EIPÄ OLLUT ISO VIKA.
Tosi tasaseen vetää, mutta ihmeen tehottomalta tuntuu, jos 169 KW, mutta eipä ole mihin verrata, joten ajellaan hetki tyytyväisenä ennen lastua. Miten käynee kun 217 tkm auton lastuttaa.
Re: 9-5 Aeron turbo ujeltaa
Ei mitenkään jos se on kunnossa. Omassa yli 420tkm josta viimeiset 50tkm viritettynä.Perat kirjoitti: Miten käynee kun 217 tkm auton lastuttaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com