turbon ostosta
turbon ostosta
Moro
Onko kukaan tilannut turboa elkpartsilta? Kuinka pitkä oli toimituaika? Entäpä hinta, tuliko yhtään edullisemmaksi kui se että ostaisi koti suomesta? Tuliko mukaan mitään asennus tarvikkeita esim. tiivisteitä?
Onko kukaan tilannut turboa elkpartsilta? Kuinka pitkä oli toimituaika? Entäpä hinta, tuliko yhtään edullisemmaksi kui se että ostaisi koti suomesta? Tuliko mukaan mitään asennus tarvikkeita esim. tiivisteitä?
Mirko Sorri
Re: turbon ostosta
No niin.
Lopetetaanpa tämä ketju ennen kuin se ehtii edes kunnolla alkaa. Soittelin tuossa useamman turboputiikin läpi. Proturbolta löytyi kohtuu hintaan mitsu ja pitäisi olla viimeistään perjantaina lähimmässä matkahuollossa. Nyt täytyy hommata vielä uudet pinnapultit ja värkätä vesi- ja öljyputkien banjot turbolle.
Lopetetaanpa tämä ketju ennen kuin se ehtii edes kunnolla alkaa. Soittelin tuossa useamman turboputiikin läpi. Proturbolta löytyi kohtuu hintaan mitsu ja pitäisi olla viimeistään perjantaina lähimmässä matkahuollossa. Nyt täytyy hommata vielä uudet pinnapultit ja värkätä vesi- ja öljyputkien banjot turbolle.
Mirko Sorri
Re: turbon ostosta
Miten operaatiossasi kävi?
Mikä auto?
http://www.proturbo.fi/index_fin.htm
"Mitsubishi TD04-15T Aero saab.
Laippa T25
Sopii pienin muutoksin muihinkin Saabeihin mm GT17 korvaajaksi. -->
Hinta 900 €"
... kohtuu hintaan...
Mikä auto?
http://www.proturbo.fi/index_fin.htm
"Mitsubishi TD04-15T Aero saab.
Laippa T25
Sopii pienin muutoksin muihinkin Saabeihin mm GT17 korvaajaksi. -->
Hinta 900 €"
... kohtuu hintaan...
Re: turbon ostosta
Kerro jos jostain löydät halvemmalla aitoa mitsua.jameli kirjoitti:
... kohtuu hintaan...
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: turbon ostosta
Hyvinhän tuossa operaatiossa kävi. Mitsu meni garretin paikalle ilman sen suurempia kikkailuja. Yksi pieni ongelma tosin on ilmennyt. Kävin paikallisella autokorjaamolla luetuttamassa vikakoodin, kun CE syttyi ennen garretin antautumista. Pukkasi koodin p1110 eli magneettiventtiilin toimintahäiriö, tai niin boschin laite ainakin kertoi. Vikamuisti nollattiin ja baanalle testaamaan. Noin 50km ajon jälkeen syttyi CE uudestaan. Erikoista se että syttymis hetkellä kierroksia koneessa reilusti alle 2000rpm eli ahtopaineita ei käytännössä lainkaan. Siis ajelin tasakaasulla n. 50km/h. Otin mankun irti ja putsasin sen sekä letkut. Koodin poisto ja taas baanalle. No uudestaanhan se CE syttyi. Nyt en viitsinyt edes mennä koodin lukuun kun tilanne oli lähes identtinen. Auto kyllä tuntuu toimivan hyvin, niin tiedä sitten millainen toimintahäiriö siellä tapahtuu. Onko mahdollista, että sen aiheuttaisi jokin muu kuin mankku, koska se tuntuisi olevan kunnossa? Auto on mallia 9-5 2.3t SE MY-01.
Niin tosiaan, mistä olisin saanut uuden mitsu halvemmalla ja lyhyemmällä toimitus ajalla? No eipä sillä väliä. Minulla oli kiire saada auto liikenteeseen ja rajallinen budjetti joten tuo passasi minulle hyvin.
Niin tosiaan, mistä olisin saanut uuden mitsu halvemmalla ja lyhyemmällä toimitus ajalla? No eipä sillä väliä. Minulla oli kiire saada auto liikenteeseen ja rajallinen budjetti joten tuo passasi minulle hyvin.
Mirko Sorri
Re: turbon ostosta
Juuri saman ongelman kanssa pähkäilen, eli mitä oikeasti Mitsun pitäisi maksaa... toisissa ketjuissa välillä kehuskellaan sitä irtoavan lähes Bilteman Garret-kopion hinnalla...Tobbana kirjoitti:Kerro jos jostain löydät halvemmalla aitoa mitsua.jameli kirjoitti:
... kohtuu hintaan...
-Sami
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 23#p730923
Itsellä hintakyselyt PCS:llä ja Tammerdieselillä meneillään.
Speedpartsin (ilmeisesti Kiina-kopio) MIT TD04HL n. 700 eur.
Elkpartsin alkuperäiseksi mainostettu n. 1000eur + pk.
Metsästys jatkuu.
Re: turbon ostosta
Itse maksoin raakasti tonnin. Oli hemmetillinen kiire saada auto ajoon enne lomaa. Tuohon hintaan tosin kierteet oli samanlaiset kuin Garretissa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: turbon ostosta
Tuo speedpartsin mitsun hinta on vaihtoturbolle eli jos on antaa vanha mitsu vaihdossa. Näin olen asian ymmärtänyt. Eivätkä taida sieltä suoraan lähettää vaan ohjaavat PCS:lle, joka on speedpartsin edustaja suomessa.
Mirko Sorri
Re: turbon ostosta
P1110 on bypassin vikakoodi. Tarkista että sen alipaineletku tulipellissä olevalle sitä ohjaavalle magneettiventtiiliille on ok sekä magneettiventtiilin ja imusarjan välinen letku. Jos nämä ok, niin bypass-venttiili on rikki ja uusi tilalle muutamalla kympillä marmoritiskiltä. Motonet kierrä kaukaa.
Ainakaan niitä speedpartsin 16T "stage1" ahtimia ei kannata ostaa, eikä muutenkaan kiinakopioroskaa. Turbomeck:ltä ruotsista saa ilmeisesti kunnostetun aidon mitsun n. 600-700e hintaluokkaan. Uusi maksanee sen 900-1000e ja käytettyjä voi löytää ruotsin purkaamoilta tai STCS foorumilta 300-400e. Myös briteistä voi halvalla saada käytettyjä.
Pienellä etsimisellä olen ostanut ulkomailta pari kertaa täysin moitteettomassa kunnossa olevia käytettyjä 250e ja 300e kpl, mutta tämä vaihtoehto ei sovi kiireiselle.
Ainakaan niitä speedpartsin 16T "stage1" ahtimia ei kannata ostaa, eikä muutenkaan kiinakopioroskaa. Turbomeck:ltä ruotsista saa ilmeisesti kunnostetun aidon mitsun n. 600-700e hintaluokkaan. Uusi maksanee sen 900-1000e ja käytettyjä voi löytää ruotsin purkaamoilta tai STCS foorumilta 300-400e. Myös briteistä voi halvalla saada käytettyjä.
Pienellä etsimisellä olen ostanut ulkomailta pari kertaa täysin moitteettomassa kunnossa olevia käytettyjä 250e ja 300e kpl, mutta tämä vaihtoehto ei sovi kiireiselle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: turbon ostosta
Nuo bypassin letkut tarkistin jo aiemmin ja totesin ne ehjäksi. Eli bypass vaihtoon. Olen huomannut auton hieman nykivän (siis ihan kevyesti) pienillä nopeuksilla samalla kierrosten ollessa n. 1500-2000rpm. Voisiko johtua mahdollisesti viallisesta bypassista?
Mirko Sorri
Re: turbon ostosta
Jep, juurikin tällaisen ohjeen sain omaan tapaukseeni liittyen GT17-->TD04 (Speedpartsin numeroita):mökö kirjoitti:Tuo speedpartsin mitsun hinta on vaihtoturbolle eli jos on antaa vanha mitsu vaihdossa. Näin olen asian ymmärtänyt. Eivätkä taida sieltä suoraan lähettää vaan ohjaavat PCS:lle, joka on speedpartsin edustaja suomessa.
59,2213X (n.800eur) on 100,- euroa kalliimpi kuin 59,1103.
59,2213x ahtimessa hyväksytään GT17 vaihtoahtimena, mutta 59,1103 ahtimen hintaan tulee runkoveloitus 200,- jos ei ole palauttaa Mitsua vaihdossa.
59,1103 on aito Mitsu ja tarkoitettu periaatteessa vaihtoahtimeksi Aero malleihin.
Molempia versioita voi käyttää ja molempiin tarvitsee asennussarja 59,2160 (n.120eur).
Vertailevaa tutkimusta tein päivällä Tammerdieseliin ja Metroautoon, joissa täytyy yli 1000eur pistää tiskiin. Aiemmin löydetty Pro-Turbon 900eur.
Re: turbon ostosta
Ei taida edelleenkään olla aito tuo speedpartsin tapaus.jameli kirjoitti:59,1103 on aito Mitsu ja tarkoitettu periaatteessa vaihtoahtimeksi Aero malleihin.
Molempia versioita voi käyttää ja molempiin tarvitsee asennussarja 59,2160 (n.120eur).
Aiemmin löydetty Pro-Turbon 900eur.
Asennussarja on turha, parilla banjopultilla selviää vaihtourakasta.
Pro-turbo tarjoaa aitoa tavaraa, kuten myös moni muu "samaan porukkaan" kuuluva turboputka. Ja hinta on tosiaan kohdallaan, köyhällä ei oo varaa halpaan jne.. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: turbon ostosta
Oma tuli hommattua Turbohuolto S. Riikoselta Lahdesta. Hieman reilu tonni tuli hintaa. Asentunee torstaina paikoilleen ja toivottavasti loppuu nuo aamusauhut siihen.
Mahtaako muuten pelittää 2 litraisessa "pikku-teessä" mitenkä tuo Mitsun ahdin (TD04 18T taisi olla)? Vaatiiko softalle suuriakin muutoksia, muuta kuin se pakollinen "190" heppaiseks päivitys sitten kun lompakko on taas toipunut tuosta raudan päivityksestä?
Mahtaako muuten pelittää 2 litraisessa "pikku-teessä" mitenkä tuo Mitsun ahdin (TD04 18T taisi olla)? Vaatiiko softalle suuriakin muutoksia, muuta kuin se pakollinen "190" heppaiseks päivitys sitten kun lompakko on taas toipunut tuosta raudan päivityksestä?
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: turbon ostosta
18T ei ole mikään Saabin vakioahdin vaan n. 350hv viriahdin, senkö laitoit?
15T on Aeron ahdin, ja siihen kannattaa laittaa sille sopiva softa 2-litraiseen. Tehoja irtoaa softalla n. 250hv ilman muita muutoksia.
15T on Aeron ahdin, ja siihen kannattaa laittaa sille sopiva softa 2-litraiseen. Tehoja irtoaa softalla n. 250hv ilman muita muutoksia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com