kuuluuko käyttää niitä jousivoimien kumouspalikoita, kun renkaat roikkuvat ja rattia käännellään. Hankaa meinaan nuo kurtut muutoin aika pahasti varsinkin jos siinä alustalla on kiviä yms santsia ?
Räpelsivät mulla ohjausvaihdetta ja nyt hokasin, jotta kurtun eka palje oli halki, se kun on niin ihanan ahdas mielestäni vaihtaa muutenkin.
Menisköhän ns. takuuseen.
Muissa automalleissa ei taida juurikaan olla tätäkään erityispiirrettä.
raidetangon palkeiden raapiminen pohjaan ja rikkoutuminen
raidetangon palkeiden raapiminen pohjaan ja rikkoutuminen
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: raidetangon palkeiden raapiminen pohjaan ja rikkoutuminen
Kysyppä ihan mielenkiinnosta mitä alkuperäinen palje maksaa? Tuli vaan mieleen kun tuossa eilen katselin moista kellarin viileydessä!stara kirjoitti:kuuluuko käyttää niitä jousivoimien kumouspalikoita, kun renkaat roikkuvat ja rattia käännellään. Hankaa meinaan nuo kurtut muutoin aika pahasti varsinkin jos siinä alustalla on kiviä yms santsia ?
Räpelsivät mulla ohjausvaihdetta ja nyt hokasin, jotta kurtun eka palje oli halki, se kun on niin ihanan ahdas mielestäni vaihtaa muutenkin.
Menisköhän ns. takuuseen.
Muissa automalleissa ei taida juurikaan olla tätäkään erityispiirrettä.
Kun kysyt osan hintaa niin pidäppä jakkarasta kovin kiinni..... jos nyt samassa kurtussa ollaan

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: raidetangon palkeiden raapiminen pohjaan ja rikkoutuminen
tottahan me ikämiehet samassa kurtussa ollaanJ.V.A kirjoitti:Kysyppä ihan mielenkiinnosta mitä alkuperäinen palje maksaa? Tuli vaan mieleen kun tuossa eilen katselin moista kellarin viileydessä!stara kirjoitti:kuuluuko käyttää niitä jousivoimien kumouspalikoita, kun renkaat roikkuvat ja rattia käännellään. Hankaa meinaan nuo kurtut muutoin aika pahasti varsinkin jos siinä alustalla on kiviä yms santsia ?
Räpelsivät mulla ohjausvaihdetta ja nyt hokasin, jotta kurtun eka palje oli halki, se kun on niin ihanan ahdas mielestäni vaihtaa muutenkin.
Menisköhän ns. takuuseen.
Muissa automalleissa ei taida juurikaan olla tätäkään erityispiirrettä.
Kun kysyt osan hintaa niin pidäppä jakkarasta kovin kiinni..... jos nyt samassa kurtussa ollaan

mulla on tossa pari vanhaa ja ihan ehjää, ei ole edes haavoja. niiden kanssa mennään.
no voisihan sitä oikeastaan kysyä ja kertoa hinnan kurtun hajoittaneelle asentajalle jne..
haratsujen kurtut tuppavat olemaan sellaista muovia, jotta ovat karmean kovia pakkasella ja taitavat mm siksi olla aika lyhytikäisiä jotta eipä niihin viitsi sotkeutua, koska vaihtotyö on aika kenkku ja aurauksenkin tarkistus vielä lisäksi.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: raidetangon palkeiden raapiminen pohjaan ja rikkoutuminen
Menee vähän asian sivustakin mutta ei niitä palikota tarvis sinne jättääkään
Seuraava älykääpiö varmaan pistää hitsailemaan vekit suoriksi
Volvosta hajos jarrupenkillä BW35:tonen rysäytti homo parkin päälle ja auto
hyppäs valehtelematta 2 metriä penkiltä.Minä jus lomalle lähdössä ja eiku
himaan vaan pari kilsaa matkaa ihmettelin vaan kun savuttaa niin vitusti.
Kuukauden päästä sitten auto käymään ja menoksi vaan ei mennyt mihinkään
kun oli koko laatikon runko halki ja öljyt pihalla.
Arvatkaa huviksenne kuliko katsastus konttori vastaan
Kumeista sen verran että kävin tossa vuos pari sitten Motonetista hakemassa
murrosnivelet ja meinasin että vaihdan samalla ylä ja ala pallonivelet.
Kun on niin mulk*u homma muutenkin. No kaveri sitten kysy että otatko ihan
paskat vaiko paskat nivelet sanoin että ota ne ihan paskat.
Kaikkea muutakin sälää kun otin niin aikani kuluksi avasin boksin ja kattelin
siinä sitä niveltä että onko sinnepäinkään. No olihan se mutta suoja "kumi"
oli kyllä lähinnä joku suoja muovi helvetin kovaa kamaa. Totesin että otankin
kuitenkin ne paskat nivelet ei näitä viitti edes alle laittaa.
JA TÄMÄ TARINA ON TOSI!
Viereisele kassalle tuli kundi valittamaan nivelistä jotka oli edellisenä vuonna
vaihtanut kun oli tullut hylky. Ja seuraavana vuonna sama hylky.
Kai ne paskaksi meneekin kun ekoilla pakkasilla "kumit" halkee ja loppuvuosi
puhalletaan vettä ja hiekkaa niveleen
Eihän sitä voi odottaa että harakiristä priimaa saa mutta joku tolkku siinäkin
pitäs olla mitä myydään
Ei sinänsä esim :Motonettiä vastaan mitään koska siellä edes on vaihtoehtoja ostatko
sutta vaiko sekundaa .Vaihto työ vaan voi olla monesti niin hankala että jonkun laista laatua voisi odottaa

Seuraava älykääpiö varmaan pistää hitsailemaan vekit suoriksi

Volvosta hajos jarrupenkillä BW35:tonen rysäytti homo parkin päälle ja auto
hyppäs valehtelematta 2 metriä penkiltä.Minä jus lomalle lähdössä ja eiku
himaan vaan pari kilsaa matkaa ihmettelin vaan kun savuttaa niin vitusti.
Kuukauden päästä sitten auto käymään ja menoksi vaan ei mennyt mihinkään
kun oli koko laatikon runko halki ja öljyt pihalla.
Arvatkaa huviksenne kuliko katsastus konttori vastaan

Kumeista sen verran että kävin tossa vuos pari sitten Motonetista hakemassa
murrosnivelet ja meinasin että vaihdan samalla ylä ja ala pallonivelet.
Kun on niin mulk*u homma muutenkin. No kaveri sitten kysy että otatko ihan
paskat vaiko paskat nivelet sanoin että ota ne ihan paskat.
Kaikkea muutakin sälää kun otin niin aikani kuluksi avasin boksin ja kattelin
siinä sitä niveltä että onko sinnepäinkään. No olihan se mutta suoja "kumi"
oli kyllä lähinnä joku suoja muovi helvetin kovaa kamaa. Totesin että otankin
kuitenkin ne paskat nivelet ei näitä viitti edes alle laittaa.
JA TÄMÄ TARINA ON TOSI!
Viereisele kassalle tuli kundi valittamaan nivelistä jotka oli edellisenä vuonna
vaihtanut kun oli tullut hylky. Ja seuraavana vuonna sama hylky.
Kai ne paskaksi meneekin kun ekoilla pakkasilla "kumit" halkee ja loppuvuosi
puhalletaan vettä ja hiekkaa niveleen

Eihän sitä voi odottaa että harakiristä priimaa saa mutta joku tolkku siinäkin
pitäs olla mitä myydään

Ei sinänsä esim :Motonettiä vastaan mitään koska siellä edes on vaihtoehtoja ostatko
sutta vaiko sekundaa .Vaihto työ vaan voi olla monesti niin hankala että jonkun laista laatua voisi odottaa
900i -90
Re: raidetangon palkeiden raapiminen pohjaan ja rikkoutuminen
Alkuperäiset hammastangon suojakumit maksoi muistaakseni 60 € / kpl ja laitoin ne koska jos ne kestää taas 20 vuotta niin ei kovin suuri investointi / vältät turhat remontit.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: raidetangon palkeiden raapiminen pohjaan ja rikkoutuminen
Kestääköhän noi motonetin haitarit jos ajelee vaan kesäsin? Mutkia on kyllä tiessä
Vaihdoin justiinsa tarvikehaitarit mutta vielä olis mahikset vaihtaa orkkikset kun raidetanko on vielä(kin) irti..

9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: raidetangon palkeiden raapiminen pohjaan ja rikkoutuminen
Kestää mitä kestää mutta auringon UV yhtä paha kuin pakkanen. Pisteet alkuperäiselle niin ei tartte huolehtia.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147