Coolerin mittaustuloksia

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Coolerin mittaustuloksia

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Oheisena hieman dataa coolerin osalta.
Kiihdytys 1, 2, 3 ja 4 vaihde.
Kuva
Kuvasta nähdään että kun auton nopeus saavuttaa tietyn arvon ei imupuolen lämmöt enää nouse, koska viima rittää jäähdytykseen. Jos nopeutta olisi vielä lisätty olisi hyvinkin mahdollista että lämmöt kääntyy laskuun.
Kolme nopeata vetoa kolmosella.
Kuva

Mittaustuloksissa kannattaa muistaa että ulkolämpötila vain 13deg C eli jäähdytys hyvä ja lisäksi T7 ahtaa vähemmän kuin lämpöisellä kelillä jolloin ilman ennen cooleria on huomattavasti viileämpää. Tyytyväinen saa jok tap olla.

NG900 ja 9-3:n osalta suurin huoli ei välttämättä ole cooleri, kunhan se ei ole orkkis. Huomio pitäisi kiinnittää siihen mitä tapahtuu coolerin jälkeen. Ilman nimittäin lämpenee putkistossa aivan tolkuttomasti, noin 10deg C alimmillaan. NG900:n kohdalla olen nähnyt jopa kaksinkertaisia arvoja.
#1730
500whp.net member
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Coolerin mittaustuloksia

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Vigge kirjoitti:
NG900 ja 9-3:n osalta suurin huoli ei välttämättä ole cooleri, kunhan se ei ole orkkis. Huomio pitäisi kiinnittää siihen mitä tapahtuu coolerin jälkeen. Ilman nimittäin lämpenee putkistossa aivan tolkuttomasti, noin 10deg C alimmillaan. NG900:n kohdalla olen nähnyt jopa kaksinkertaisia arvoja.

Näin on, ainakin ennenkuin kiinnittää talon ja anopin uudet kangaspuut isompaa cooleria varten kannattaa lämmitysvedet kääntää läppäkotelosta yms. coolerin jälkeisistä putkista pois (ainakin kesäksi)...

Itsellä ainakin niin kuuma ettei mitään järkeä, ja kun tuo OG900 cooleri on muutenkin eräänlainen vitsi... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin