Lämpömittari pilkkii
Lämpömittari pilkkii
Potilas on allekirjoituksen tonnari, joka on nyt ruvennut tekemään sitä, että normiajossa lämpömittari välillä pilkkii. Välillä luvattoman matalalla ja sitten taas herää normiasentoon. Ongelma esiintyy toisinaan. Olisiko korjattavissa viisarin kiristyksellä vai voisiko olla esmes lämpötila-anturin hapettuneissa liittimissä? Onko kellään ollu vastaavaa propleemaa?
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
Re: Lämpömittari pilkkii
Hyvin tyypillinen vika tonnareissa. Mittarin takaa löytyvät ruuvit yleensä löystyneet.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Lämpömittari pilkkii
Tarkista ensimmäiseksi johdon kiinnitys anturin päästä. Minulla auttoi samaan vikaan ihan johdon kiinnittäminen paremmin.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
# 4916
Re: Lämpömittari pilkkii
Pistetäänpä ketjun jatkoksi vähän oman tonnarin onkelmaa:
Lämpömittari toden totta pilkkii, ihan alas asti. Talvipakkasilla kylmällä moottorilla viisari nousi moottorin lämmetessä tuohon "8-9" asentoon, mutta jossain vaiheessa viisari tipahti alas jääden loppuun asti sinne. Nyt lämpimillä keleillä mittari tekee ihan samaa, mutta saattaakin kesken kaiken ruveta näyttämään ihan oikeita lukemia ollen kuitenkin seuraavan käynnistyksen jälkeen taas ala-asennossa.
Muutenhan tuo viisarin venkuilu ei juurikaan haittaa, mutta se tuntuu ohjaavan myös flektiä...
Välillä tuntuu vähän nololta tulla parkkiin autolla, jossa flekti huutaa vaikka kone ei varmasti ole kuuma. Aina löytyy joku vääräleuka, joka kyselee että keittääkö Saapissa kone..
Ja jos erehtyy muuten vaan laittamaan virtoja päälle, lähtee flekti puhkumaan varsin äkkiä.
Talvella kokeilin muutaman kerran väännellä mittarin anturin johtoja (2-napainen, 1/8"-kierteellä oleva anturi) ilman sen kummempaa tulosta. Välillä mittari heräsi henkiin, välillä ei.
Onko vika termostaattikotelon päässä oleva lämpömittarin anturissa, mittarissa itsessään (löysät ruuvit?) vai missä? Mistä tuota vikaa kannattaa oikein lähteä metsästämään?
Kärry on siis -95 9000CS.
Lämpömittari toden totta pilkkii, ihan alas asti. Talvipakkasilla kylmällä moottorilla viisari nousi moottorin lämmetessä tuohon "8-9" asentoon, mutta jossain vaiheessa viisari tipahti alas jääden loppuun asti sinne. Nyt lämpimillä keleillä mittari tekee ihan samaa, mutta saattaakin kesken kaiken ruveta näyttämään ihan oikeita lukemia ollen kuitenkin seuraavan käynnistyksen jälkeen taas ala-asennossa.
Muutenhan tuo viisarin venkuilu ei juurikaan haittaa, mutta se tuntuu ohjaavan myös flektiä...
Välillä tuntuu vähän nololta tulla parkkiin autolla, jossa flekti huutaa vaikka kone ei varmasti ole kuuma. Aina löytyy joku vääräleuka, joka kyselee että keittääkö Saapissa kone..
Ja jos erehtyy muuten vaan laittamaan virtoja päälle, lähtee flekti puhkumaan varsin äkkiä.
Talvella kokeilin muutaman kerran väännellä mittarin anturin johtoja (2-napainen, 1/8"-kierteellä oleva anturi) ilman sen kummempaa tulosta. Välillä mittari heräsi henkiin, välillä ei.
Onko vika termostaattikotelon päässä oleva lämpömittarin anturissa, mittarissa itsessään (löysät ruuvit?) vai missä? Mistä tuota vikaa kannattaa oikein lähteä metsästämään?
Kärry on siis -95 9000CS.
SakkeN
-----------------------------
Saab 9000CS -95 (TK) / 9-3X Biopower -09 (KA) / 9-3 Cabriolet -06 (KeA)
#810 Espoo
(900i -88 oli joskus..)
-----------------------------
Saab 9000CS -95 (TK) / 9-3X Biopower -09 (KA) / 9-3 Cabriolet -06 (KeA)
#810 Espoo
(900i -88 oli joskus..)
Re: Lämpömittari pilkkii
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki