aero
aero
pitäiskö ostaa saab og9-3 aero vm -01 ajettu 182tkm. hinta 7500€
vikoja: haljennut pakosarja, jakopää rahisee, ilmastointi ei toimi(täytön vaatii, kai), ratti täristää (luultavasti vanteet epätasapainossa)
isoimmat viat nuo pakosarja ja jakopää rahisee, paljonkohan maksais laittaa kuntoon?..
vikoja: haljennut pakosarja, jakopää rahisee, ilmastointi ei toimi(täytön vaatii, kai), ratti täristää (luultavasti vanteet epätasapainossa)
isoimmat viat nuo pakosarja ja jakopää rahisee, paljonkohan maksais laittaa kuntoon?..
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: aero
ei se mun mielestä niin kauhean paha hinta ole, mitä nyt nettiautosta oon katellu, ulkonäkö on huippukunnossa ja sisusta.
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: aero
Jos kori on hyvä ja muuten asiallinen niin pakosarjan vaihto on pikkujuttu ja ehjästä käytetystä tuskin tarvii edes satasta maksaa. Kaikissa T7 moottoreissa sama.
Jakopää on vähän isompi homma mutta jos ite tai joku tuttu tekee niin osat parisataa, teetettynä varmaan tonni ainakin.
Ilmastointi vaatii yleensä aina muutakin kuin täytön, mutta jokusella satasella tulee luultavasti kuntoon.
Täristys voi johtua hyvin todennäköisesti alatukivarsien isoista puslista jotka kannattaa vaihtaa uretaanisiin, puslat 60e ja vaihto ei paha homma.
Vetarin holkkikin voi tietty olla loppu, muita yleisiä vikapaikkoja on moottorin tukikumit, lootan synkrot ja mädäntyvät jousijalat.
Jakopää on vähän isompi homma mutta jos ite tai joku tuttu tekee niin osat parisataa, teetettynä varmaan tonni ainakin.
Ilmastointi vaatii yleensä aina muutakin kuin täytön, mutta jokusella satasella tulee luultavasti kuntoon.
Täristys voi johtua hyvin todennäköisesti alatukivarsien isoista puslista jotka kannattaa vaihtaa uretaanisiin, puslat 60e ja vaihto ei paha homma.
Vetarin holkkikin voi tietty olla loppu, muita yleisiä vikapaikkoja on moottorin tukikumit, lootan synkrot ja mädäntyvät jousijalat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 115
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32
Re: aero
Ei ei varsinainen öljypoltin, hinta on älyttömän korkea max 3000e.
Re: aero
On tuo kyllä aika kallis siihen nähden että samaan hintaan saa jo 9-5 Aeronkin joka on mielestäni selvästi parempi auto.
Jos kyseessä olisi täysin priima yksilö niin hinta olisi ok, mutta tonni-pari tarttisi saada pois ja käyttää se summa noihin mainittuihin remppoihin.. jos olisin itse ostamassa.
Jos kyseessä olisi täysin priima yksilö niin hinta olisi ok, mutta tonni-pari tarttisi saada pois ja käyttää se summa noihin mainittuihin remppoihin.. jos olisin itse ostamassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: aero
Allekirjotan mätänevät jousijalat =) 190tkm ajettu vm. 1999 täällä. Jostain korjausholkeista täälläki löpistään mutta omassa oli hanttarin puoleinen siinä kunnossa et isompi töyssy ois voinu katkasta iskarin. Jos on alustaa vaihdettu
lähiaikoina niin jees, noita jalkoja on helvetin vaikea löytää ja uudet maksaa 475e/kpl. Jos päädyt ostamaan, vaihdadappa kampiakselin hihnapyörä ellei oo koskaan vaihdettu, tekee rikkoutuessaan kivaa jälkeä ja on kuulemma tapana rikkoutua.
lähiaikoina niin jees, noita jalkoja on helvetin vaikea löytää ja uudet maksaa 475e/kpl. Jos päädyt ostamaan, vaihdadappa kampiakselin hihnapyörä ellei oo koskaan vaihdettu, tekee rikkoutuessaan kivaa jälkeä ja on kuulemma tapana rikkoutua.
Re: aero
Kyllä vähän hinnakkaalta kuulostaa, jos noin paljon vikoja löytyy.
Noi jousijalat taitaa olla osittain auton puhtaanapitämisestä kiinni myös. Omaan tidiin laitettiin konit alle tossa pari kk. takaperin. Pintaruostetta löytyi mutta ei kummempaa ja seinissä riitti vahvuutta kyllä yllinkyllin vielä. Auto on -00 ja 290tkm oli ajettu kun tehtiin. Hiekka puhallus ja maalaus tehtiin samalla. Oma auto oleillut 3 ekaa vuotta saksanmaalla, jonka jälkeen 7 vuotta suomessa täällä etelän loskasuolapaskassa. Eli voisin veikata, että jos niitä pyöräkoteloita muistetaan välillä myös putsailla ja pestä, niin jousijalatkin saattavat kestää pidempään.
Noi jousijalat taitaa olla osittain auton puhtaanapitämisestä kiinni myös. Omaan tidiin laitettiin konit alle tossa pari kk. takaperin. Pintaruostetta löytyi mutta ei kummempaa ja seinissä riitti vahvuutta kyllä yllinkyllin vielä. Auto on -00 ja 290tkm oli ajettu kun tehtiin. Hiekka puhallus ja maalaus tehtiin samalla. Oma auto oleillut 3 ekaa vuotta saksanmaalla, jonka jälkeen 7 vuotta suomessa täällä etelän loskasuolapaskassa. Eli voisin veikata, että jos niitä pyöräkoteloita muistetaan välillä myös putsailla ja pestä, niin jousijalatkin saattavat kestää pidempään.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: aero
Osta multa, ei tarvi laittaa paljoo enempää rahaa kiinni eikä tarvi korjailla
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Re: aero
Ei se vielä niin kauheasti auta, jos pyöräkoteloon vähän suihkaisee. On sen verran hyvin piilossa iskarin suojakumin alla tuo mätänevä osa jousijalkaa.
7500 on liikaa, jos jakopäässä ongelmia.
7500 on liikaa, jos jakopäässä ongelmia.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: aero
...etenkin jos jakopään rahina johtuu huohotinongelman aiheuttamasta öljynkierron vajavaisuudesta
Ilmastoinnin toimimattomuuskin voi johtua monesta eri ongelmasta, pahimmillaan kompura menee vaihtoon.
Ilmastoinnin toimimattomuuskin voi johtua monesta eri ongelmasta, pahimmillaan kompura menee vaihtoon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: aero
Tätä kommenttia en ymmärrä lainkaan. Aerossa on siis huonompi varustelu vai?KAPU2 kirjoitti:Ostaisin T5 koneella mielummin eli preaero hakuun jos varusteita kaipaa?
Nettiautossa halvin 9-5 Aero taitaa olla tonnin kalliimpi, ja sillä on jo jonkin verran kilometrejä mittarissa.jcarlson kirjoitti:On tuo kyllä aika kallis siihen nähden että samaan hintaan saa jo 9-5 Aeronkin joka on mielestäni selvästi parempi auto.
Onko autossa muuten vakio alusta ja vanteet? En tiedä, millaisesta täristyksestä on kyse, mutta jonkinlaista pientä täristystä voi tuottaa itsekin. Jousijalkojen tilanne on kuten aiemmat ovat kertoneet, mulla on juurikin -01 Aero ja 187 tkm mittarissa, jousijalkojen kanssa ei mitään ongelmaa.