Mistähän johtus?
Mistähän johtus?
Työkaveri totes, että kylläpä Saabi pölläyttää mustaa savua, kun demonstroin sen kiihtyvyyttä reippaalla 2 vaihteen kiihdytyksellä. Totesi vaan, että ihanku olis jonku vanhan diisselin takana ajanu. Ja auto on 01 Aero, jolle myös öljy maistuu kohtuu paljon.
Re: Mistähän johtus?
turbo rikki ja vetelle viimisiä
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Mistähän johtus?
Ilmamassa mittari rikki ja seokset sekaisin. Kohta uusit mäntiä, jos et korjaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mistähän johtus?
Kahta vaihtoehtoa tarjotaan, jos siitä immusta lähtisin liikkeelle ja kattosin mitä tapahtuu vaihdon jälkeen. Kiitän näistä vinkeistä.
Re: Mistähän johtus?
jos immu on rikki niin moottorin vikavalokin palaa
eikä käy kunnolla
eikä käy kunnolla
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Mistähän johtus?
Alussa mainittiin että öljyä kuluu mainittavasti.
Vähemmän harvemmin aeron mitsut kovin helposti väljenee (kuin GT17) mutta onhan se mahdollista. Ennemminkin kannatta tehdä perustoimenpiteet eli moottorin sisäpesu (öljyrenkaat voi olla jumissa), öljypohjan ja imusihdin puhdistus ja huohotinjärjestelmän päivitys.
Yhtälailla venavarren kumit voi jo tihkuttaa mutta vakavampaa on jos alakerta kuivaa ennen aikojaan.
Vähemmän harvemmin aeron mitsut kovin helposti väljenee (kuin GT17) mutta onhan se mahdollista. Ennemminkin kannatta tehdä perustoimenpiteet eli moottorin sisäpesu (öljyrenkaat voi olla jumissa), öljypohjan ja imusihdin puhdistus ja huohotinjärjestelmän päivitys.
Yhtälailla venavarren kumit voi jo tihkuttaa mutta vakavampaa on jos alakerta kuivaa ennen aikojaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Mistähän johtus?
-paljonko öljyä kuluu ja esiintyykö tuota savutusta myös lämpimällä koneella ja paljonko autolla on ajettu ? immua pitäisin itsekkin aika epätodennäköisenä vikakohteena
9-3Aero-01
Re: Mistähän johtus?
Kilometrejä on tullut 185t ja öljynvaihtoväli 10t, mutta aina on joutunu noin litran kippaa lisää ennen 10 tonnia, noin 6-7 tonnin kohdalla
. Pölläyttää vaan ku kunnolla antaa happea, muuten ei savuttele kylmänä eikä kuumana. Tarkempi tarkastelu taskulampun kanssa näytti, että lohko olis hiukka ölöjys hihnan puolelta. Maahan asti sitä ei kyllä tipu. Vikavaloa ei oo tarjonnu kertaakaan...vielä

Re: Mistähän johtus?
Jos lanka on likainen, ei pala vika valo. Valehtelee ainoastaan seokset ja kone nakuttaa.jusa_71 kirjoitti:jos immu on rikki niin moottorin vikavalokin palaa
eikä käy kunnolla
Onko topikissa mainittu auto lastutettu/vapaavirtaus suodatinta asennettu?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mistähän johtus?
Vakio on, vakio suodattimella.
Re: Mistähän johtus?
onko huohotin päivitys tehty ?
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Mistähän johtus?
Siis mustaa savua. Sehän tarkoittaa, että kone saa jostain syystä liikaa bensaa. Toisaalta kyllä kai aika monesta tehokkaasta moottorista lähtee tummaa pakokaasua, jos kierrätetään talla pohjassa, ihan ilman vikaakin. Aika harvoin pääsee sellaiseen tilanteeseen, että näkis läheltä jonkun täyskaasukiihdytystä. Itse ainakin joutuu ohittamaan silloinHampuusi kirjoitti:kylläpä Saabi pölläyttää mustaa savua

Öljysavuhan on sinistä/valkoista. Kysypäs siltä kaverilta vielä, että olihan savu varmasti mustaa! Ettei tule väärää diagnoosia

Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Re: Mistähän johtus?
Huohotinpäivitystä en itse oo tehty, eikä tietääkseni edellinen omistaja. Kyllä kovasti mustaksi väitti sitä savua, ei sinistä eikä valkosta. Tais vaan karstat lähtee...
Re: Mistähän johtus?
Ajelin muutaman kerran tämän perässä ja päästeli poljettaessa reipasta mustaa savua. Ilmamassa mittari oli lopullinen syypää seoksien kuralle menemiseen.Hampuusi kirjoitti:Huohotinpäivitystä en itse oo tehty, eikä tietääkseni edellinen omistaja. Kyllä kovasti mustaksi väitti sitä savua, ei sinistä eikä valkosta. Tais vaan karstat lähtee...
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mistähän johtus?
Kuullostaa kyllä todella oudolta jos viallinen ilmamassamittari särkee moottorin