Käynnistys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Shammy74
Matalapaineturbo

Käynnistys

Viesti Kirjoittaja Shammy74 »

Kun käytin viime viikolla autoa huollossa, niin korjaaja mainitsi ohimennen että Saabini ei käynnisty ihan normaalisti. Se lähtee kyllä ykkösellä käyntiin, mutta käynnistyminen ja käynnistys ääni on aavistuksen "kuminauhamainen" eli avainta joutuu pitämään vähän normaalia kauemmin startti-asennossa (ei kuitenkaan mitään jurnuttamista). Heppu sanoi, että vika voi olla akussa tai jossain muualla. Mitähän nuo muut mahdolliset voisivat olla? Tulpat? Bensapumppu? DI-kasetti siihen on vaihdettu kuulemma parisen vuotta sitten. Olen myös olevinaan tuntenut viime aikoina ajossa tehojen vähentymistä, mikäli liittyy asiaan.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Rene-Rane
"Hölösuu"

Re: Käynnistys

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Shammy74 kirjoitti:Kun käytin viime viikolla autoa huollossa, niin korjaaja mainitsi ohimennen että Saabini ei käynnisty ihan normaalisti. Se lähtee kyllä ykkösellä käyntiin, mutta käynnistyminen ja käynnistys ääni on aavistuksen "kuminauhamainen" eli avainta joutuu pitämään vähän normaalia kauemmin startti-asennossa (ei kuitenkaan mitään jurnuttamista). Heppu sanoi, että vika voi olla akussa tai jossain muualla. Mitähän nuo muut mahdolliset voisivat olla? Tulpat? Bensapumppu? DI-kasetti siihen on vaihdettu kuulemma parisen vuotta sitten. Olen myös olevinaan tuntenut viime aikoina ajossa tehojen vähentymistä, mikäli liittyy asiaan.

Mulla on nokivasarassa samallaista että käynnistäminen toisinaan kestää, akku uusittu syksyllä ei vaikutusta :roll:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
vesa67
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mulla kanssa kesäisin ruohonleikkuri (Stiga multiclip46) lähtee huonosti käyntiin. tarttiskohan tulppa vaihtaa ??

.... pläts

No kun sulla näemmä stage1 siellä on niin tietysti myös SIDin parametrinäytöt on aktivoitu eikös ? Niistä kyllä selviää onko tehonpuute normaalia nälkä-kasvaa-ruokaillessa -ilmiötä vai todellista.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Shammy74
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Shammy74 »

vesa67 kirjoitti:Mulla kanssa kesäisin ruohonleikkuri (Stiga multiclip46) lähtee huonosti käyntiin. tarttiskohan tulppa vaihtaa ??

.... pläts

No kun sulla näemmä stage1 siellä on niin tietysti myös SIDin parametrinäytöt on aktivoitu eikös ? Niistä kyllä selviää onko tehonpuute normaalia nälkä-kasvaa-ruokaillessa -ilmiötä vai todellista.
Pari kunnollista avaria leikkurin kylkeen, niin kyllä se siitä!

No niin nyt päästiin (taas) mulle vieraisiin aiheisiin. Eli ei hajua onko moista aktivoitu. Mites sen voi tarkistaa? Valikoissa näkyy tällä hetkellä vaan nämä perusjutut, bensankulutus, lämpötila jne.jne.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
vesa67
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Painat SIDin napeista + ja - yhtä aikaa, tuleeko hassuja tekstejä näyttöön ?
Tietenkin riippuu mistä stagesi hankit.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin