Keskuslukko
Keskuslukko
Auto saab 9000 -95 2.0t CDE elikkäs keskuslukko ei halua toimi, varashalytin menee kyllä päälle mutta ovet ei mene lukkoon ovesta avaimella taikka kauko-ohjaimella.. missähän voisi olla vika kun ohjausyksikön/releen otin irti ja tinasin toimi päivän ja sit taas sama ongelma. voisiko joku lukkomoottori olla rikki/jumissa?
Re: Keskuslukko
Mikähän tähän ongelmaan on ratkaisu, kenellekkään selvinny? Tuli eilen tollanen ongelma vastaan?
MY06 9-5 Wagon
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Keskuslukko
mulla irtos kuskin kahvan luota tanko joka ohjaa moottoria... ei auennu ovet..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Keskuslukko
Kelien kylmetessä ne piirilevyn kylmäjuotokset/rasittuneet juotokset alkaa prakaamaan joten huolellinen uudelleenjuotos ja tippa uutta tinaa kyllä auttoi omassa tonnarissa juuri viikko sitten tohon ohjausyksikön ongelmaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Keskuslukko
Mä oon tavannut nykyään ottaa pitkän kaavan mukaan noi keskuslukon boksit, eli oon pumpulla + sukalla ottanut vanhat tinat pois ja juottanut kokonaan uusiksi vanhan ajan lyijytinalla. Sitten suihkaus piirilevylakkaa perään.
RoHS-tinaa ei saa sotkea lyijytinahommiin. ;-)
RoHS-tinaa ei saa sotkea lyijytinahommiin. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Aero"
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Keskuslukko
Jatkona tähän ketjuun kuvaus omassa tonnarissani ilmenneestä ongelmasta..
Keskuslukitus toimii kaukosäätimellä muuten ok, mutta kuskin puolen takaovi jää satunnaisesti auki tai lukkoon, riippuen siitä mikä on kulloinkin toivottu toiminto.
Kun värkkäyttävän lukon nuppia rämppää ylös alas muutaman kerran ja kokeilee kaukosäätimellä, niin lukko toimii taas.
Virhetoiminnan esiintyminen on säännöllisen epäsäännöllistä ja sikäli äärimmäisen ärsyttävää.
Itse olen kuutioinut, että kyseessä on huono kosketus joko ohjausboksilla tai ovimoottorin liittimellä tai sitten ovimoottorissa itsessään on jokin vika..?
Löytyykö tietoa, kiertääkö takaovelle menevä ohjaus kuskin oven kautta vai meneekö johdotus suoraan keskuslukon matolaatikolta, kuskin jalkatilasta, takaoven ovimoottorille?
Kyselen tällaisia, koska pohjolan tallissa, jossa katto on korkealla, seinät leveällä ja lämmitys hänessä itsessään, ei haluttaisi alkaa aukomaan paikkoja ihan vain uteliaisuuttaan..
Keskuslukitus toimii kaukosäätimellä muuten ok, mutta kuskin puolen takaovi jää satunnaisesti auki tai lukkoon, riippuen siitä mikä on kulloinkin toivottu toiminto.
Kun värkkäyttävän lukon nuppia rämppää ylös alas muutaman kerran ja kokeilee kaukosäätimellä, niin lukko toimii taas.
Virhetoiminnan esiintyminen on säännöllisen epäsäännöllistä ja sikäli äärimmäisen ärsyttävää.
Itse olen kuutioinut, että kyseessä on huono kosketus joko ohjausboksilla tai ovimoottorin liittimellä tai sitten ovimoottorissa itsessään on jokin vika..?
Löytyykö tietoa, kiertääkö takaovelle menevä ohjaus kuskin oven kautta vai meneekö johdotus suoraan keskuslukon matolaatikolta, kuskin jalkatilasta, takaoven ovimoottorille?
Kyselen tällaisia, koska pohjolan tallissa, jossa katto on korkealla, seinät leveällä ja lämmitys hänessä itsessään, ei haluttaisi alkaa aukomaan paikkoja ihan vain uteliaisuuttaan..
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
3 tonttua, 3 satkua ja femma
Re: Keskuslukko
Jos tuo nupin nylkyttäminen auttaa, niin ekana tulisi itelle mieleen että vivusto/lukko toimii tahmeasti ja moottorista alkaa olla paras terä kadoksissa (nylkyttäminen sitten vetreyttää systeemiä sen verran, että väsynyt moottori saa sen liikkumaan). Korjaukseksi lähtisin rohkeasti suorittamaan PP(V)K-huoltoa (pommarin ovipahvi irtoaa aika helpolla ja nätisti ja tarvittaessa autoa voi käyttää ilman pahvia) sekä moottorin vaihtoa (ei maksa paljoa).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla