Etsiskelin foorumeiltä tietoa asiasta, mutta en kuitenkaan löytänyt vastausta. Olen vaihtamassa tuulilasi halkeaman vuoksi, ja haluaisin tietää:
- Sopiiko autooni liimalasi vai tiivistelasi ?
- Onko 50€ paha hinta käyttämättömästä tiivistelasista ?
- Kuinka insinööri tulee olla, jotta lasin voi vaihtaa itse ?
- Millanen hintahaarukka on lasinvaihtopalveluissa, tai uusilasi+työ-palveluissa ?
Autoni on 900i sedan 2d 3-ovinen vm. 87.
"Yksi tiili painaa kilon ja puolen tiilen verran. Kuinka paljon painaa kaksi tiiltä?" Saab 900i Sedan 1987
Tiivistelasi on ja itsestäni ei ole ainakaan paha hinta toi 50e käyttämättämästä lasista.
ei tuohon suuria taitoja tarvita että onnistuu vaihto itseltä..
entisen painelee vaan pois paikaltaan ja uuteen narutiivisteeseen ja painelua ja vetelyä nii hyvin menee paikalleen(ainakin itse näin laittanut)
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
sigmada kirjoitti:Etsiskelin foorumeiltä tietoa asiasta, mutta en kuitenkaan löytänyt vastausta. Olen vaihtamassa tuulilasi halkeaman vuoksi, ja haluaisin tietää:
- Sopiiko autooni liimalasi vai tiivistelasi ?
- Onko 50€ paha hinta käyttämättömästä tiivistelasista ?
- Kuinka insinööri tulee olla, jotta lasin voi vaihtaa itse ?
- Millanen hintahaarukka on lasinvaihtopalveluissa, tai uusilasi+työ-palveluissa ?
Autoni on 900i sedan 2d 3-ovinen vm. 87.
Kiitokset. Tarviikin mennä sitten ja ostaa ko. lasi
"Yksi tiili painaa kilon ja puolen tiilen verran. Kuinka paljon painaa kaksi tiiltä?" Saab 900i Sedan 1987
Golf Mk2:een sai sävytetyn lasin asennettuna muistaakseni noin 150e Helsingissä. Tuosta on aikaa reilu vuosi.
Liike oli tämä: http://www.citypitstop.com/
ja palvelu nopea. Tiivistelasi vaihtuu odottaessa.
Olen vaihdattanut sumentuneen tiivistelasin ihan ensimmäisten huoltotöiden joukossa jo pariinkin volkkariin ja kyllä kannattaa. Tuskinpa tuo satkun lasi paljon kalliimpi lienee?
Saabissa sattui jo olemaan kertaalleen vaihdettu lasi, muuten sekin olisi mennyt vaihtoon.
sigmada kirjoitti:Etsiskelin foorumeiltä tietoa asiasta, mutta en kuitenkaan löytänyt vastausta. Olen vaihtamassa tuulilasi halkeaman vuoksi, ja haluaisin tietää:
- Sopiiko autooni liimalasi vai tiivistelasi ?
- Onko 50€ paha hinta käyttämättömästä tiivistelasista ?
- Kuinka insinööri tulee olla, jotta lasin voi vaihtaa itse ?
- Millanen hintahaarukka on lasinvaihtopalveluissa, tai uusilasi+työ-palveluissa ?
Autoni on 900i sedan 2d 3-ovinen vm. 87.
Etsin täältä foorumeilta ja googlella jotain snadia "teeseitse"-opasta em. tiivistelasin vaihtamiseen, mutta eipä oikein löytynyt. Jos satutte muistamaan mitään linkkiä johonkin "vaihda-se-itse kohda 1.-5."-tyyliin, ni pastekaa tänne!!
Laitoin kyselyt johonkin kymmeneen randomiin alan liikkeeseen, että mitä maksaa uusi lasi+työ, sekä kyselin pelkän työn hintaa, kun vielä on harkinnassa, jos ostan tutultani viidellä kypällä käyttämättömän tiivistelasin.
"Yksi tiili painaa kilon ja puolen tiilen verran. Kuinka paljon painaa kaksi tiiltä?" Saab 900i Sedan 1987
On noita kymmeniä laseja tullu saabin vaihettua ja se pelkkien ohjeitten antaminen ei tee siitä paljon sen helpompaa ku pitää tietää mitä tekee. Luultavasti joudut sijoittaan "rengasrasvaan" ,illä saadaan paikat voideltua ja se aine saadaan myös poiskin, pesuaine ei ole hyvä ja lisäksi tuulilasitiivistemassa ja sekin maksaa sen parikymppiä että suosittelen vaikka saat lasin halvalla maksaan liikkeeseen tai kaverille kuka vaihtaa sen niin suosiolla .
Voi olla että ekayrittämällä menee se uusi lasi halki...
Korjaamokäsikirjoissa Kori-kirjassa on lasin vaihtoohjeet mutta ei täydelliset mutta skannatkoo kuka osaa ne tänne sivuille.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
toms kirjoitti:On noita kymmeniä laseja tullu saabin vaihettua ja se pelkkien ohjeitten antaminen ei tee siitä paljon sen helpompaa ku pitää tietää mitä tekee. Luultavasti joudut sijoittaan "rengasrasvaan" ,illä saadaan paikat voideltua ja se aine saadaan myös poiskin, pesuaine ei ole hyvä ja lisäksi tuulilasitiivistemassa ja sekin maksaa sen parikymppiä että suosittelen vaikka saat lasin halvalla maksaan liikkeeseen tai kaverille kuka vaihtaa sen niin suosiolla .
Voi olla että ekayrittämällä menee se uusi lasi halki...
Korjaamokäsikirjoissa Kori-kirjassa on lasin vaihtoohjeet mutta ei täydelliset mutta skannatkoo kuka osaa ne tänne sivuille.
Juups. Kiitos vinkeistä. Just joku huijari soitti, että lasi+asennus 200€. Pitäs keksiä jostain lämmin tila, ja kunnon ohjeistukset tai jonkun tutun vaihtamaan niin kyllä onnistuis.
"Yksi tiili painaa kilon ja puolen tiilen verran. Kuinka paljon painaa kaksi tiiltä?" Saab 900i Sedan 1987