Suunnittelen 9000 5D Combi sedan CS-2.0 Turbon ostoa. Vm1996, mittarissa n.250000km. Kannen tiiviste on vaihdettu, muusta ei tietoa.
Paljonkohan noilla turboilla ajaa? Mitä remonttia mahtaa olla tulossa?
Uskaltaako ostaa?
Re: Uskaltaako ostaa?
T25 pakopesä on varmaan halki, kytkin alkaa oleen loppu, bensapumppu samoin jossei oo vaihdettu, DI kasetti hajoo tossa kanssa. Lämppärin kenno alkaa monesti noilla kilometreillä vuotamaan. Vesipumppu ja laturin hiilet alkaa kanssa oleen loppu. Etutukivarsien puslia saa vaihdella suht useaan. Iskarit ja jouset saattaa mennä vaihtoon, takapäässä iskarien vaihto tarjoaa viihdettä koko viikonlopuksi. Kyllä siinä varmasti askarreltavaa piisaa. 150hp matalapaine tarjoaa kiireettömälle leppoisat kyydit.Hannu57 kirjoitti:Suunnittelen 9000 5D Combi sedan CS-2.0 Turbon ostoa. Vm1996, mittarissa n.250000km. Kannen tiiviste on vaihdettu, muusta ei tietoa.
Paljonkohan noilla turboilla ajaa? Mitä remonttia mahtaa olla tulossa?
Re: Uskaltaako ostaa?
Jos on pelkkä kannentiiviste vaihdettu niin, ei hyvä. Koska itse kansi ja venttiilitkin olisi tarvinnu huolenpitoa. Lämppärinmoottorin ja takajarrut/letkut, sekä putket lisäisin vielä tuohon Jounin listaan.
Kun lisäät ostohintaan kaks/kolmetonnia touhuiluun, riippuen mitä pystyt tekemään itse. Ja reilu parisataa "viritykseen"
niin sulla on piiiiittkääksiaikaa sellainen auto mitä et raaskisi vaihtaa pois 
Edit: Aprikoos
Muissakaan merkeissä ei tässä ikäluokassa tai kilometreillä taida olla juurikaan parempaa tarjolla 
Kun lisäät ostohintaan kaks/kolmetonnia touhuiluun, riippuen mitä pystyt tekemään itse. Ja reilu parisataa "viritykseen"


Edit: Aprikoos


Re: Uskaltaako ostaa?
250 tkm takana -97 tonnarillla ja koska olen alkuperäinen omistaja niin tiedän että:
- orkkis kannentiiviste, tosin jälkikiristetty kansi
- alkuperäinen T25 turbo edelleeen
- kytkimestä ei tarvi huolehtia kun alkuperäinen ja korjaamaton automaattilaatikko
- alkuperäinen bensapumppu
- lämppärin kenno vaihdettiin 100 tkm sitten
- vesipumppu ja laturi alkuperäisiä
- etutukivarren taaemmat puslat vaihdettu ekaa kertaa PU pusliin pari vuotta sitten
- iskarit ja jouset vaihdettu monesti fiiliksen mukaan
- tehot nostettu alkuperäisestä ekaa kertaa jo 10 vuotta sitten
15 vuotta vanhan tonnarin ostaa selvästi ymmärtäen säännön "mikä ei ole rikki sitä ei tarvi korjata". Kulkupeli se on ja turboihin tehojen päivitys ei ole iso ongelma.
- orkkis kannentiiviste, tosin jälkikiristetty kansi
- alkuperäinen T25 turbo edelleeen
- kytkimestä ei tarvi huolehtia kun alkuperäinen ja korjaamaton automaattilaatikko
- alkuperäinen bensapumppu
- lämppärin kenno vaihdettiin 100 tkm sitten
- vesipumppu ja laturi alkuperäisiä
- etutukivarren taaemmat puslat vaihdettu ekaa kertaa PU pusliin pari vuotta sitten
- iskarit ja jouset vaihdettu monesti fiiliksen mukaan
- tehot nostettu alkuperäisestä ekaa kertaa jo 10 vuotta sitten
15 vuotta vanhan tonnarin ostaa selvästi ymmärtäen säännön "mikä ei ole rikki sitä ei tarvi korjata". Kulkupeli se on ja turboihin tehojen päivitys ei ole iso ongelma.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko