Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Voi herranjestas elääkö tuo Vehviläinen ihan oikeesti nyt tässä maailmassa?
Sehän sano tv-uutisissa että ei merkkiliikkeet pääse lisäämään varaosamyyntiään vaikka joku yksityisten katsastusasemien mies niin epäili. Vehviläisen kommentti siihen oli että ehei tässä on palomuuri rakennettu. Mies joka katsastaa ei voi myydä varaosia .
Huhuu ja kukkuluuruu.
Eikö se rassukka ministeri ymmärrä että eihän tässä käytännössä ole nyt kyse samasta henkilöstä vaan samasta liikkeestä ja busineksesta eli siitä katsastavasta merkkiliikkestä. Vai onko jotain mitä en itte hiffannu ?
Prkl, melkeen ois pitäny kirjoittaa tonne mikä vithuttaa osioon. Taas huvita mikään. Otan kaljan ja meen saunaan.
Sehän sano tv-uutisissa että ei merkkiliikkeet pääse lisäämään varaosamyyntiään vaikka joku yksityisten katsastusasemien mies niin epäili. Vehviläisen kommentti siihen oli että ehei tässä on palomuuri rakennettu. Mies joka katsastaa ei voi myydä varaosia .
Huhuu ja kukkuluuruu.
Eikö se rassukka ministeri ymmärrä että eihän tässä käytännössä ole nyt kyse samasta henkilöstä vaan samasta liikkeestä ja busineksesta eli siitä katsastavasta merkkiliikkestä. Vai onko jotain mitä en itte hiffannu ?
Prkl, melkeen ois pitäny kirjoittaa tonne mikä vithuttaa osioon. Taas huvita mikään. Otan kaljan ja meen saunaan.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Et sinä voi kauhalla vaatia jos lusikalla on annettu. Ikävää vaan että tuollaiset nerot asioistamme päättävät
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Kyllä tuossa katsastuksessa on tärkeintä, että sen hoitaa joku puolueeton taho. Toisaalta, jos joku niin tyhmä olisi että veisi autonsa merkkiliikkeeseen katsastettavaksi niin olisi ihan oikein että siitä saisi kärsiäkkin.
Toinen mahdollisuus taas, että katsellaan asiota läpi sormien ettei edustettu merkki olisi hylky tilastojen kärjessä.
Toinen mahdollisuus taas, että katsellaan asiota läpi sormien ettei edustettu merkki olisi hylky tilastojen kärjessä.
#3834
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Hyvä pointti, näinkinpäin.siiseli kirjoitti:Toinen mahdollisuus taas, että katsellaan asiota läpi sormien ettei edustettu merkki olisi hylky tilastojen kärjessä.
Jotenkin vaan tuntuu oudolta ja epäilyttävältä tää merkkiliikekatsastus. Kyllä montaa normi-autoilijaa tullaan silmään sahaamaan.
Mutta kyllä ihmettelen tuota Vehviläisen palomuuria...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Kyllä minä olen pääasiassa saanut katsastuskonttoreilta niin huonoa palvelua ja aiheettomia hylkyjä(ex-auton kanssa) että katsastusoikeuden tultua autokorjaamoille/merkkiliikkeille en kyllä kertaakaan käytä katsastuskonttorilla. Ja yksityiset katsastusasemat ovat niin läppäpaikkoja että huh,huh.. joka kerta kun olen käyttänyt yksityistä aina hylsy. Ja sitten viime vuonna sano inssi että jos olisit vienyt A-katsastukseen olis menny läpi, ja eiku pr*l 500euron remontti kun piti erehtyä halvan katsastustarjouksen perässä yksityiselle taas.. Joka kerta Vatuttaa kuin pientä oravaa jolla on käpy jäässä ja hampaat poikki ku pitää auto katsastaa, se on jotenkin niin vastenmielinen tapahtuma kuin olla ja voi...
Tervetullut uudistus tämä katsastuksen vapauttaminen!
Tervetullut uudistus tämä katsastuksen vapauttaminen!
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Vehviläinen, kuten myös suurin osa toistaiseksi istuvista poliitikoista ei tiedä tuon taivaallista tavallisen kansan asioista, ja tekniikasta nyt puhumattakaan.
Tämä katsastuksen vapautus korjaamoille on hieman kaksipiippuinen juttu omasta mielestäni. Periaatteessa kilpailun vapauttaminen on lähes aina hyvä asia, mutta kuinka käy katsastuksen valvonnan ja kriteerien sekä "hyvässä että pahassa", tilanteessa jossa sama liike voi määrittää osien vaihtotarpeen sekä myydä ja asentaa osat sekä laskuttaa niin että autoon saadaan leima?
Ettei uudistuksen hyöty kuolettuisi taas kerran sillä että keskimääräistä kuluttajaa lopultakin viedään kuin litran mittaa?
Tämä katsastuksen vapautus korjaamoille on hieman kaksipiippuinen juttu omasta mielestäni. Periaatteessa kilpailun vapauttaminen on lähes aina hyvä asia, mutta kuinka käy katsastuksen valvonnan ja kriteerien sekä "hyvässä että pahassa", tilanteessa jossa sama liike voi määrittää osien vaihtotarpeen sekä myydä ja asentaa osat sekä laskuttaa niin että autoon saadaan leima?
Ettei uudistuksen hyöty kuolettuisi taas kerran sillä että keskimääräistä kuluttajaa lopultakin viedään kuin litran mittaa?
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Määrätäänkö apteekissa lääkkeitä, ei.
Mutta kohta korjaamoissa määrätään mikä osa on vaihdettava.
Je se mikä tässä on ainakin varmaa on se, että hinnat vaan nousee.
Eikös noissa huoltoliikkeissä ole tuntiveloitukset siinä 100€ paikkeilla...
Mutta kohta korjaamoissa määrätään mikä osa on vaihdettava.
Je se mikä tässä on ainakin varmaa on se, että hinnat vaan nousee.
Eikös noissa huoltoliikkeissä ole tuntiveloitukset siinä 100€ paikkeilla...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Ei sillä ettenkö luottaisi poliitikkoihin ja taustallansa vaikuttaviin lobbareihin ,
Mutta näin puoliharrasteautoilijan näkökulmasta peloteltuna "helpotuksen" kääntöpuolena ja taustalla saattaa piillä myös se, että katsastukseen vaadittavien vikojen tarkastamiseksi ja korjaamiseksi saatetaan lähitulevaisuudessa vaatia valtuutettu korjaamo. Eli niin että jää ne kotitallin- tai pihan ropaamiset yksityiseltä tekemättä ja näin nämäkin koslat suuren bisneksen piiriin lakipakolla tai ainakin tehokkaasti vanhat pois liikenteestä korjauskustannuksiltaan kannattamattomina.
Mutta näin puoliharrasteautoilijan näkökulmasta peloteltuna "helpotuksen" kääntöpuolena ja taustalla saattaa piillä myös se, että katsastukseen vaadittavien vikojen tarkastamiseksi ja korjaamiseksi saatetaan lähitulevaisuudessa vaatia valtuutettu korjaamo. Eli niin että jää ne kotitallin- tai pihan ropaamiset yksityiseltä tekemättä ja näin nämäkin koslat suuren bisneksen piiriin lakipakolla tai ainakin tehokkaasti vanhat pois liikenteestä korjauskustannuksiltaan kannattamattomina.
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
No varmasti kun joku tuota esittäisi niin menisi heittämällä läpi. Meidän politikoille jos esittää että autoihin vaihdetaan neliskanttiset "pyörät" niin seki menis läpi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Itse olen kyllä saanut aina hyvää palvelua katsastuskonttorilla oli sitten kyseessä ketju tai suomalainen yrittäjä. Hylkyjä on tosin viimeisen kymmenen vuoden aikana tullut yksi ja kyllä ihan aiheesta. Korjaus kustansi 22 euroa, kun itse vaihdoin osan, tietysti uusintanäyttö toisen mokoman.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Itse olen kyllä saanut aina hyvää palvelua katsastuskonttorilla oli sitten kyseessä ketju tai suomalainen yrittäjä. Hylkyjä on tosin viimeisen kymmenen vuoden aikana tullut yksi ja kyllä ihan aiheesta. Korjaus kustansi 22 euroa, kun itse vaihdoin osan, tietysti uusintanäyttö toisen mokoman.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Ikään kuin samaa mieltä. Tosin palvelukokemukseen vaikuttaa kovasti katsastajan asenne. "Hylsy" ei harmita ollenkaan, vaikka "pikkuvioista" olisikin tullut, jos katsuri on asiallinen eikä mikään ylimielinen byrokraatti. Kaikki saamani hylsyt ovat tulleet kyllä ihan aiheesta, jos taas katsastustapahtuma ei muuten ole miellyttänyt, olen jättänyt kys. konttorin palvelut sitten tulevaisuudessa käyttämättä. Nyt on onneksi löytynyt pari ihan asiallista luottokonttoria, johon voi hyvillä mielin viedä auton.VMTD kirjoitti:Itse olen kyllä saanut aina hyvää palvelua katsastuskonttorilla oli sitten kyseessä ketju tai suomalainen yrittäjä. Hylkyjä on tosin viimeisen kymmenen vuoden aikana tullut yksi ja kyllä ihan aiheesta. Korjaus kustansi 22 euroa, kun itse vaihdoin osan, tietysti uusintanäyttö toisen mokoman.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Se, että yksityisen katsastusaseman edustajan mielestä mahdolliset muutokset lisäävät merkkiliikkeiden varaosien myyntiä varmaan pitää paikkansa, mutta muistetaanpa, että sillä edustajalla on omat etunsa puolustettavanaan. Mahdollinen kilpailun lisääminen voi rokottaa nykyisten katsastusasemien katteita, jotka ovat aikamoiset.
Minulla on kyllä pääasiassa hyviä kokemuksia yksityisiltä katsastusasemilta ja kuten VJS tuossa edellä sanoi, katsastajan asenne vaikuttaa kokemuksiin paljon. Jos homma hoidetaan asiallisesti, niin hyvä niin, mutta kyllä noissa katsastushinnoissa olisi paljon korjaamisen varaa.
Minulla on kyllä pääasiassa hyviä kokemuksia yksityisiltä katsastusasemilta ja kuten VJS tuossa edellä sanoi, katsastajan asenne vaikuttaa kokemuksiin paljon. Jos homma hoidetaan asiallisesti, niin hyvä niin, mutta kyllä noissa katsastushinnoissa olisi paljon korjaamisen varaa.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Esimerkiksi ex-autossani revittiin takajarrut paskaksi, vaikka auto oli juuri tullut jarruhuollosta. Hylsy, ja maininta että kallistuksen vakaajan tukitangot olisi hyvä laittaa seuraavaan VUOSIkatsastukseen mennessä. Kun sain jarrut kuntoon, ja uusinta tarkastukseen niin, inssi päätti että hylätään auto tukitangoista koska niitä ei vaihdettu.
Taas eräällä kerralla hylsy "renkaiden nastaero liian suuri" ensi kerralla lasketutan joka ikisen nastan jos meinaa tulla hylsyä. Ja maksa siitä jälkitarkastushinta että inssi vaivautuu kävelemään ulos katsomaan että on uudet renkaat. NAURETTAVAA.
Sitten eräällä kerralla inssi osaa edes käyttää vaihteita kun pitää rusikoida askia miten sattuu, se kun ei ymmärtänyt ettei pakkia saa laittaa päälle auton ollessa liikkeessä, arvaten mikä rutina kuului vaihdelaatikosta...
Miksi autostani mitataan päästöt aina vähintään 4000rpm, ja sitten valitetaan että päästöt ovat hieman koholla? vaikka mittaus tulisi tapahtua 2000rpm nurkilla.
Tässä ensialkuun.. En koskaan ole saanut asiallista ja hyvää palvelua katsastusasemilta, eteenkään yksityisiltä. A-katsastuksessa olen jollain menestyksellä saanut aina läpi. Siltikin siellä ollaan kuin naama norsunv*tulla kun vien autoani katsastukseen.
Taas eräällä kerralla hylsy "renkaiden nastaero liian suuri" ensi kerralla lasketutan joka ikisen nastan jos meinaa tulla hylsyä. Ja maksa siitä jälkitarkastushinta että inssi vaivautuu kävelemään ulos katsomaan että on uudet renkaat. NAURETTAVAA.
Sitten eräällä kerralla inssi osaa edes käyttää vaihteita kun pitää rusikoida askia miten sattuu, se kun ei ymmärtänyt ettei pakkia saa laittaa päälle auton ollessa liikkeessä, arvaten mikä rutina kuului vaihdelaatikosta...
Miksi autostani mitataan päästöt aina vähintään 4000rpm, ja sitten valitetaan että päästöt ovat hieman koholla? vaikka mittaus tulisi tapahtua 2000rpm nurkilla.
Tässä ensialkuun.. En koskaan ole saanut asiallista ja hyvää palvelua katsastusasemilta, eteenkään yksityisiltä. A-katsastuksessa olen jollain menestyksellä saanut aina läpi. Siltikin siellä ollaan kuin naama norsunv*tulla kun vien autoani katsastukseen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vehviläisen haastattelu autokatsastuksesta
Tiedäthän, että katsastuksen voi myös keskeyttää?