Satkuun alusta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Satkuun alusta

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Ahvenistolla siis oltiin taas, ja huomattiin ettei näköjään nämä "alustasarjat" toimi radalla juuri mitenkään. Itellä siis Lesjöfors+Sachs sport -alusta OG Satkussa.

Miten saisi taittumaan mutkiin ja jopa mahdollisesti kulkemaan reippaita aikoja? Kuski pitäis varmaan eikana vaihtaa, mutta mitä mekaanisia muutoksia? 8)

Säädettävät, jäykät iskarit varmaan, leveämmät, matalammat renkaat, puslat, jäykemmät jouset (onko sellaisia saatavilla?)

Onko järkevää ehdotusta miten katu-Saab saataisiin kulkemaan radalla? Ei viitsisi kaiken maailman TypeR:ille antaa latua :evil:
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Itsellä on Kilenin jouset ja Bilsteinin Sportit alla. Ei paljon tarvi kurveihin hidastella. Pari kertaa tullut ajettua melkein ysikymppiseen mutkaan 80km/h, auto lähtee vaan slaidiin, loput onkin kuskista kiinni pysyykö tiellä :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Kävin tänään hakemassa satkuun säädettävät spaxit iskarit. En tosin ole vielä ehtinyt niitä alle laittaa, joten kokemukset ovat ihan nollissa. Mutta eiköhän ensiviikon ratapäivillä päästä testaamaan noita.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

tuomas kirjoitti:Kävin tänään hakemassa satkuun säädettävät spaxit iskarit.
Mistä hait, ja mitä maksoi???
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

tuomas kirjoitti:Kävin tänään hakemassa satkuun säädettävät spaxit iskarit. En tosin ole vielä ehtinyt niitä alle laittaa, joten kokemukset ovat ihan nollissa. Mutta eiköhän ensiviikon ratapäivillä päästä testaamaan noita.

-tuomas-
Tulee kaiketi samaan laitteeseen joka oli alastarolla ja syyskokouksessa?
Taidan koittaa änkeä kyytiin sitten :lol:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Joo, samaan keksintöön ovat tulossa. Megasquirtti on vielä seuraavilla ratapäivillä vaiheessa, mutta testaillaan alustaa sitten senkin edestä :D
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Niin, mistäs Spaxia löytää?
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Rally race keravalta. taisi olla http://www.spax.co.uk mistä löytää tuon suomen maahantuojankin yhteystiedot.

-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Re: Satkuun alusta

Viesti Kirjoittaja johniemi »

TurboJanne kirjoitti:Ei viitsisi kaiken maailman TypeR:ille antaa latua :evil:
Et kai joutunu nöyrtymään TypeR:lle? Siis kova autohan se on varsinkin radalla mutku... se on... Honda... eih... :cry:

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: Satkuun alusta

Viesti Kirjoittaja qaw »

TurboJanne kirjoitti:Ahvenistolla siis oltiin taas, ja huomattiin ettei näköjään nämä "alustasarjat" toimi radalla juuri mitenkään. Itellä siis Lesjöfors+Sachs sport -alusta OG Satkussa.
Jouset on ihan passelit, mutta eivät toimi täysin ilman vakaajia, ne siis ekana hankintalistalle. Sitten kunnon iskarit, vaikkapa Bilsteinin Racing-mallit. Jotkut tykkää säädettävistäkin, mulla on nyt ekat ja vikat sellaiset. Ja kumit osta mieluummin hyvät kuin isot, sillä leveydellä ei tee mitään jos seos on p*skaa.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Millä Saab MATALAKSI?

Nuo Motonetin jouset ja sun muut viritykset jättää "vakiolevikkeisen" saapaksen aika traktoriksi. Onhan se parempi mitä vakiojousilla, mutta parannusta vielä on.

Tuossa tallilla ohimennen huomasin, kun oli toinen puoli nostettu tunkilla oli toinen pyörä kauniisti kotelon sisällä. Kuinka nätin näköinen Saab olikaan sinä hetkenä!

Eli eli, mitkä jouset löydän ja mistä, että saan saapaksen vielä alemmas?
Vanteet ois kiva saada pyöränkotelon reunan kohdille...

-H-
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Eikös pääkaupunkiseudulta löydy sellainen paja, joka tekee jouset toiveiden mukaan. Olisiko ollut Vallilan takomo tms. Viette sinne mieleiset speksit jousten pituuksista ja jousivakioista niin kai ne sopivat osaa väsätä. Muistakaa, että auton alimman osan alle pitää jäädä vähintään kahdeksan senttiä tilaa.

Tuossa on tuon yrityksen tiedot:
Vallilan Takomo Oy on autonjousien erikoisliike. Yrityksemme on perustettu vuonna 1945.

Osoite Arinatie 5
00370 HELSINKI

Puhelin 09 5617880
Fax 09 56178816

Edit: http://www.vallilantakomo.fi

-Pasi #1495
9000CDE 2,3t -95
99L -78 b-turbo
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Just,

Osaako kukaan sanoa, mikä olisi se matalin kohta OG900ssa, koneen alla olevat metallilatuskat vai takatukivarret?

-H-
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Noniin, nyt on spaxit alla. Tosin vielä vakiojousten kera, mutta pitänee testailla nyt tällä kokoonpanolla ensiviikon ratapäivät, niin sitten vois pistää lesjöä alle.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

hessu75 kirjoitti:Just,

Osaako kukaan sanoa, mikä olisi se matalin kohta OG900ssa, koneen alla olevat metallilatuskat vai takatukivarret?
Eihän takatukivarret niin alhaalla ole. Eiköhän alimpana ole vakioputken etupönttö tai jos 3" JT niin sen panta.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin