strömberg cd175 vaparimallin ja turbon eroavaisuudet???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
samisalama
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50

strömberg cd175 vaparimallin ja turbon eroavaisuudet???

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Minkälaiset erot näillä on ihan fyysisesti? Täytyisi rakentaa n.200km (kaksisataa kilometriä) ajetusta vaparimallista paineistettu versio. Tulee nostalgiakäyttöön, joten älä lobbaa moderneja moottorinohjausjärjestelmiä vaan anna kovasti kaivattua faktaa!

Näin äkkiseltä luulisi, että muutos olisi tehty "Bolt-on" -osina? Kellään tietoa, tai tietoa keneltä tietoa löytyy? :mrgreen:
Har du redan redan-redan?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: strömberg cd175 vaparimallin ja turbon eroavaisuudet???

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

paineen kestävät tiivisteet ja koho...

r-sport on volvo puolella taikasana....

periaatteessa kaasarin ku kaasarin saa "toimimaan" turbon kanssa ku rakentaa kotelon ympärille...

google kertoi ....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: strömberg cd175 vaparimallin ja turbon eroavaisuudet???

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Täältä löytyy pitkä keskustelu kaasarin turbottamisesta, mutta tehdas ei ole sellaista tehnyt. Volvo on kyllä, joten volvon kaasaria etsimään. Kuten yllä on neuvottu, r-sport on kova sana.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: strömberg cd175 vaparimallin ja turbon eroavaisuudet???

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Männät ja pakoventtilit ovat erilaiset sekä b-koneessa nokka-akseli. Lisäksi h-kaasutinmoottorin kannen imukanavissa on kuristukset.
Vastaa Viestiin