Vapaailmavirtaus suodattimen puhdistus..
Vapaailmavirtaus suodattimen puhdistus..
Eli miten usein suodatin pitäisi puhdistaa? Ja miten..? Mistä niitä öljyjä mahtaisi saada..? Kyseessä on BMC filtteri..
Mulla on PCS:stä ostettu setti mihin kuuluu shamppoo ja hoitoaine. Eli ämpäriin muutama litra vettä ja sellasta pesuainetta millä rasva irtoaa. Pesun jälkeen ruiskupullosta öljyä suodattimeen ja takaisin paikalleen.
Yllättävän nopeesti muuten tulee 5000km vastaan. Taas pitäisi olla suodattimen pesussa vaikka vasta kesällä sen pesin.
Yllättävän nopeesti muuten tulee 5000km vastaan. Taas pitäisi olla suodattimen pesussa vaikka vasta kesällä sen pesin.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mikäli sulla on se BMC:n filsu siellä konehuoneen puolella missä se tonnareissa yleensä on kun alkuperäinen putsari on korvattu kartiosuodattimella, niin ei varmastikkaan saa liian kylmää ilmaa talvellakaan. Kesälläkin kun taitaa tonnarissa kartiosuodattimen kanssa olla hieman ongelmana että kone saa kuumempaa ilmaa verrattuna vakiosuodattimeen joka on lokasuojassa eikä ime konehuoneen kuumaa ilmaa. Kannattaa muuten muistaa että kun huuhtelee pesuainetta pois suodattimesta niin tekee huuhtelun suodattimen sisältä päin eikä niin että ruutaa vettä suodattimen päälypuolelle jolloin paska vain menee syvemmälle huokosiin...
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Kaasari"
Kyllä mä olen pessyt ihan tavallisella liuotin pesuaineella jolla moottorinkin voi pessä. Ja tuon suihkeöljyn hain siitä motari myymälästä joka on siin kärkkäisen lähettyvillä.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
En käyttäis mitään liuottimia, saattaa nimittäin rikkoa suodattimen kehyksen. Joku tyyliin mäntysuopa voisi periaatteessa irrottaa sen likaisen öljyn siitä. Öljyämiseen käy varmaan joku halpa mootoriöljy paremmin kuin ei mikään.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Kaasari"
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mä nakkasin JR suodattimen mäjelle kun se retkotti putsarikotelon pohjalla. Samalla katsoin sen cobra putken joka oli aika öljymäinen reunoiltaan joten johtopäätös -> öljytty suodatin päästää sen verran paljon läpi että siinä rikkoutuu ajan saatossa ilmamassamittari. Kesästä lähtien ajanut vakio suodattimella.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kuumalanka/metalli liuskojen lämpö ero tyyppisissä systeemeissä tuo öljy on tuhoisaa ainetta.
Olen kokeillut, autona oli TDI passatti -98 johon laitoin 20tkm kohdalla tommosen K&N ja 40tkm kohdalla oli menossa kolmas anturi kunnes poistin tuon K&N:n ja siihen loppui ongelmat. Eli esim kuumalankasissahan tuo lanka käy hehkuvana eli polttaa epäpuhtaudet pois mutta öljy hiiltyy ja ajan kuluessa lankaan muodostuu kerros joka tuhoaa tuon anturin. Onneksi Belgiassa tuon suodattimen käyttö ei aiheuttanut takuun menetystä, eli antureita vaihdettiin takuuna.
Kattikin meni 40tkm kohdalla joten takuu töitä riitti. Mutta erotuksena oli että noista ei tarvinnut riidellä tuolla Belgiassa. Täällä ollessa sitä olikin sitten tarpeeksi kinaamista ja silloin päätin että saa olla viimonen uudempi auto jota on "pakko" käyttää merkkihuollossa.
Tuossa Passatin mallissa on tuollainen virtauksen aiheuttaman lämpötilan muutoksien mittaamiseen perustuva anturi mutta siinäkään ei auttanut edes puhdistaminen kuin hetkeksi.
Sorry... taasen lipsui ot:ksi... Mä varmaan kohta saa raippoja modelta
V-M
Olen kokeillut, autona oli TDI passatti -98 johon laitoin 20tkm kohdalla tommosen K&N ja 40tkm kohdalla oli menossa kolmas anturi kunnes poistin tuon K&N:n ja siihen loppui ongelmat. Eli esim kuumalankasissahan tuo lanka käy hehkuvana eli polttaa epäpuhtaudet pois mutta öljy hiiltyy ja ajan kuluessa lankaan muodostuu kerros joka tuhoaa tuon anturin. Onneksi Belgiassa tuon suodattimen käyttö ei aiheuttanut takuun menetystä, eli antureita vaihdettiin takuuna.

Kattikin meni 40tkm kohdalla joten takuu töitä riitti. Mutta erotuksena oli että noista ei tarvinnut riidellä tuolla Belgiassa. Täällä ollessa sitä olikin sitten tarpeeksi kinaamista ja silloin päätin että saa olla viimonen uudempi auto jota on "pakko" käyttää merkkihuollossa.
Tuossa Passatin mallissa on tuollainen virtauksen aiheuttaman lämpötilan muutoksien mittaamiseen perustuva anturi mutta siinäkään ei auttanut edes puhdistaminen kuin hetkeksi.
Sorry... taasen lipsui ot:ksi... Mä varmaan kohta saa raippoja modelta

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
Joskus kauan sitten tuli pestyä foamifilttereitä fairyllä, mutta käytin niissä omaa öljyä. K&N vain omilla kamoilla, yhteistä kaikille filsuille on öljyäminen vain pesun jälkeen kuivuneeseen ja riittävän vähän.
Lisäksi kannattaa antaa öljyn imeytyä sutiin ennen kuin heittää sen koneeseen kiinni.
Nimimerkillä vuodesta 1988 K&N filsu.
Lisäksi kannattaa antaa öljyn imeytyä sutiin ennen kuin heittää sen koneeseen kiinni.
Nimimerkillä vuodesta 1988 K&N filsu.