Pakki ongelmia
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 18:31
Pakki ongelmia
Autona Saab 900 vm. 95 ja kone 2.0 vapari. Pakki ruennut takkuilemaan ja saa välillä sorvailla ihan tosissaan että saa peruutusvaihteen päälle. Muuten vaihteisto toimii, vaikka nelonen joskus "pomppaa" pois päältä. Kytkin on ollut melko jäykkä jo auton ostosta lähtien, tästä epäilivät paikallisella nyrkkipajalla että olisi kytkinlevy ja tai paineasetelma mennyt. Mutta jotenkaan en vain itse usko. Heitin vähän öljyä vaihdekepin päässä olevista reistä ja toimi moitteettomasti vähän aikaa. Olisiko joku vaihteensiirto helat ym. kuluneet tai pakkilukossa (tai siis siinä pykälässä) jotain vikaa?
Ideoita ja ehdotuksia ennenkuin rupeaa teettämään tuota kytkinpaketti remonttia, joka maksaa maltailta.
Ideoita ja ehdotuksia ennenkuin rupeaa teettämään tuota kytkinpaketti remonttia, joka maksaa maltailta.
Re: Pakki ongelmia
Tyyppivika tuon ikäisissä satkuissa. Ensin kuluu vaihteensiirtäjän ja pakkirattaiden välinen vipu, sitten rupeaa kulumaan pakkirattaat (kytkentäholkin ja rattaan välistä). Lopuksi pakki pomppii pois päältä. Korjauksena tuo vipu ja rattaat vaihtoon. Tämä kaikki siis tapahtuu askin sisällä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Pakki ongelmia
Meneekö vitonen kuitenkin ihan normaalisti päälle? Yleensä, jos vika on tuossa vaihteensiirtäjän holkissa, vika esiintyy pareittain R&5 tai 1&2.
Kytkin voi myös olla luonnostaan jäykkä vaijerikytkin, ja onkin jos sitä ei ole jälkeenpäin nestekytkimeksi (vakiona kaikissa kolkeissa?) vaihdettu.
Kytkin voi myös olla luonnostaan jäykkä vaijerikytkin, ja onkin jos sitä ei ole jälkeenpäin nestekytkimeksi (vakiona kaikissa kolkeissa?) vaihdettu.
Re: Pakki ongelmia
pakin ja nelosen synkrot alkaa olemaan loppu
ja sorvauksen jäliltä pakin rattaat osittain entiset
kytkin vaijeri jumittaa tyypillisesti eli se vaihtoon
samalla levy,paineasetelma ja painelaakeri
ja sorvauksen jäliltä pakin rattaat osittain entiset
kytkin vaijeri jumittaa tyypillisesti eli se vaihtoon
samalla levy,paineasetelma ja painelaakeri

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 18:31
Re: Pakki ongelmia
Vitonen menee ihan normaalisti. Ainakin kaverin 97 vuoden 900:ssa on huomattavasti herkempi kytkin. Auto tosiaan ollut itselläni puolivuotta ja jo edellisellä omistajalla oli ollut tuo jäykkä kytkin. Ei kuitenkaan luista eikä ole haitannut ajoa. Pakkiongelma tullut vasta tässä parina viime päivänä.Azanovix kirjoitti:Meneekö vitonen kuitenkin ihan normaalisti päälle? Yleensä, jos vika on tuossa vaihteensiirtäjän holkissa, vika esiintyy pareittain R&5 tai 1&2.
Kytkin voi myös olla luonnostaan jäykkä vaijerikytkin, ja onkin jos sitä ei ole jälkeenpäin nestekytkimeksi (vakiona kaikissa kolkeissa?) vaihdettu.
Re: Pakki ongelmia
kohta poistuu sekin ongelma kun pakin hampaat loppuu
samalla häviää siteeten pakkikii
samalla häviää siteeten pakkikii

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Pakki ongelmia
Jees, saabistikollegoiden vinkeistä vain vaarin; kytkinvaijeri jumittaa, mahdollisesti kytkin muutenkin loppusuoralla (vaikkei tunnukaan polkemisessa). Samoin laatikko kaipaa pientä remonttia, kuten suorsa alussa toikin jo ilmi. Kun olet ottanut laatikon alas, vaihtuu kytkimen osatkin jo ihan luontevasti, etenkin jos niitä ei ole aiemmin vaihdettu ja kilometrejä alkaa olla takana vähintäänkin kiitettävästi.SvenskaAeroplanAB kirjoitti:Vitonen menee ihan normaalisti. Ainakin kaverin 97 vuoden 900:ssa on huomattavasti herkempi kytkin. Auto tosiaan ollut itselläni puolivuotta ja jo edellisellä omistajalla oli ollut tuo jäykkä kytkin. Ei kuitenkaan luista eikä ole haitannut ajoa. Pakkiongelma tullut vasta tässä parina viime päivänä.Azanovix kirjoitti:Meneekö vitonen kuitenkin ihan normaalisti päälle? Yleensä, jos vika on tuossa vaihteensiirtäjän holkissa, vika esiintyy pareittain R&5 tai 1&2.
Kytkin voi myös olla luonnostaan jäykkä vaijerikytkin, ja onkin jos sitä ei ole jälkeenpäin nestekytkimeksi (vakiona kaikissa kolkeissa?) vaihdettu.
Re: Pakki ongelmia
vaihetaan päikseen ehjällä laatikolla ja kytkimellä varustettu (vapari) ng leimaakin 9 kuulle saakka
tohon rikkinäiseen
tohon rikkinäiseen

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 18:31
Re: Pakki ongelmia
Jos olet tosissasi, laita ihmeessä viestiä.jusa_71 kirjoitti:vaihetaan päikseen ehjällä laatikolla ja kytkimellä varustettu (vapari) ng leimaakin 9 kuulle saakka
tohon rikkinäiseen