Ts. Skoda Superb '08 DSG vaihdettu '04 9-5 Vector tomaattifarkkuun. Kilsoja alle 100 000 mittarissa. Maanantaina ajoon!
Vihdoinkin Saab!
Vihdoinkin Saab!
Niin, otsikon mukaisesti vihdoinkin. Siis paluu Saab-maailmaan.
Pitää sitä olla pienen ihmisen tyhmä, kun jaksoi menettää hermonsa tuolla VW-maailmassa.
Seitsemän kuukautta sitä helvettiä kesti, tosin vain 4 kuukautta ilman Saabia.
Ts. Skoda Superb '08 DSG vaihdettu '04 9-5 Vector tomaattifarkkuun. Kilsoja alle 100 000 mittarissa. Maanantaina ajoon!
Ts. Skoda Superb '08 DSG vaihdettu '04 9-5 Vector tomaattifarkkuun. Kilsoja alle 100 000 mittarissa. Maanantaina ajoon!
-Teemu
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
-
scorpio_88
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Vihdoinkin Saab!
Mikäs siinä Superbissa mättäsi? Eikö se ole joka toisen Suomalaisen märkä uni nykyään?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
joukolainen
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Vihdoinkin Saab!
Samaa ihmettelen minäkin, aina kun on juttua ko merkin autoista, niin kehutaan maasta taivaaseen. Ehkä arki ei ole aivan yhtä ruusuista, maanpinnalle palaaminen tuottaa tuskaa. 
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Vihdoinkin Saab!
Omani oli ostettaessa 178tkm ajettu (nyt 203tkm), ei sitä kyllä ulospäin huomannut, mutta...
Vikoja?
1) Turbo hajosi heti (takuu)
2) Pohjamuovit vänkärin puolelta lensi taivaan tuuliin aivan yhtäkkiä
3) Jarrut oli jäässä pakkasilla kokoajan, ei päässyt eteen- eikä taaksepäin (joo, levyjarrujen yleinen vika, ei ole itsellä kyllä ollut muissa merkeissä)
4) Laturi lopetti toimintansa eräs kaunis aamu
5) Lopullinen niitti oli tänä aamuna, kun mittaristossa alkoi iloisesti vilkkua hehkun valo ja näytölle tuli teksti "Engine fault. Workshop.". Pompotteli tuota edestakaisin puolen minuutin välein. Foorumeiden mukaan vikoja voi olla monia (suuttimet, hiukkasloukku, jarruvalot[?!?]), itse en aio niistä yhtäkään enää maksaa.
Edit: 6) Kylmä ku piru pakkasessa, jos lämpötila alle -15. Ei webastoa/eberiä, vain säteilylämppäri. Lämpiää hitaasti, mutta nykydieseleiden ominaisuus kai tuo enemmän on.
En jäänyt odottamaan/tappelemaan tuon maksumiestä saati odottamaan, että seuraavaksi laukeaisi todennäköisesti DSG.
Vikoja?
1) Turbo hajosi heti (takuu)
2) Pohjamuovit vänkärin puolelta lensi taivaan tuuliin aivan yhtäkkiä
3) Jarrut oli jäässä pakkasilla kokoajan, ei päässyt eteen- eikä taaksepäin (joo, levyjarrujen yleinen vika, ei ole itsellä kyllä ollut muissa merkeissä)
4) Laturi lopetti toimintansa eräs kaunis aamu
5) Lopullinen niitti oli tänä aamuna, kun mittaristossa alkoi iloisesti vilkkua hehkun valo ja näytölle tuli teksti "Engine fault. Workshop.". Pompotteli tuota edestakaisin puolen minuutin välein. Foorumeiden mukaan vikoja voi olla monia (suuttimet, hiukkasloukku, jarruvalot[?!?]), itse en aio niistä yhtäkään enää maksaa.
Edit: 6) Kylmä ku piru pakkasessa, jos lämpötila alle -15. Ei webastoa/eberiä, vain säteilylämppäri. Lämpiää hitaasti, mutta nykydieseleiden ominaisuus kai tuo enemmän on.
En jäänyt odottamaan/tappelemaan tuon maksumiestä saati odottamaan, että seuraavaksi laukeaisi todennäköisesti DSG.
Viimeksi muokannut muri82, Pe Huhti 08, 2011 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Teemu
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
Re: Vihdoinkin Saab!
Olen kuullut ja lukenut vain autotoimittajien ja noiden haaveilijoiden kehumista - en kenenkään, joka sellaisella ajaa.joukolainen kirjoitti:aina kun on juttua ko merkin autoista, niin kehutaan maasta taivaaseen
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Vihdoinkin Saab!
Lisätään nyt sen verran siitä kehuja, että hemmetin hyvä ajaa ja tilat sopivat 5-henkiselle perheelle. AFS-xenoneille myös kehut. Siihen ne taitaa kehut sit jäädä...
-Teemu
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
Re: Vihdoinkin Saab!
olen kanssa joskus ko. autoa miettinyt, mutta taisi tämä vahvistaa sen että saabin ostan seuraavaksikin
tai sitten Vw transporter T5 (miehistöohjaamolla)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Vihdoinkin Saab!
Vectorista vaihdettu:muri82 kirjoitti:Omani oli ostettaessa 178tkm ajettu (nyt 203tkm), ei sitä kyllä ulospäin huomannut, mutta...
Vikoja?
1) Turbo hajosi heti (takuu)
2) Pohjamuovit vänkärin puolelta lensi taivaan tuuliin aivan yhtäkkiä
3) Jarrut oli jäässä pakkasilla kokoajan, ei päässyt eteen- eikä taaksepäin (joo, levyjarrujen yleinen vika, ei ole itsellä kyllä ollut muissa merkeissä)
4) Laturi lopetti toimintansa eräs kaunis aamu
5) Lopullinen niitti oli tänä aamuna, kun mittaristossa alkoi iloisesti vilkkua hehkun valo ja näytölle tuli teksti "Engine fault. Workshop.". Pompotteli tuota edestakaisin puolen minuutin välein. Foorumeiden mukaan vikoja voi olla monia (suuttimet, hiukkasloukku, jarruvalot[?!?]), itse en aio niistä yhtäkään enää maksaa.
Edit: 6) Kylmä ku piru pakkasessa, jos lämpötila alle -15. Ei webastoa/eberiä, vain säteilylämppäri. Lämpiää hitaasti, mutta nykydieseleiden ominaisuus kai tuo enemmän on.
En jäänyt odottamaan/tappelemaan tuon maksumiestä saati odottamaan, että seuraavaksi laukeaisi todennäköisesti DSG.
- 110tkm takapään puslat
- 118tkm jakopää ja kannetiiviste
- 120tkm takaiskarit sököt, vaihdettu sportalusta tilalle
- 140tkm turbo laukesi
Enkä ole ollut autoon pettynyt
Ihan oikeasti tuon verran ajettu auto kuin Superb oli ei ole uusi ja kaikki nuo jutut odotettavissa missä tahansa tuon verran ajetussa autossa paitsi pohjamuovit ja nekin joku oli todennäköisesti laittanut väärin paikoilleen. Kaikki nykydieselit on pirun kylmiä ilman lisälämmitintä ja siksi itsekin vaihdoin dieselistä bensaan.
Varaudu henkisesti jo samaan vikalistaan kuin minulla on ollut femmassa erityisesti jos öljyt on vaihdettu harvemmin kuin kerran vuodessa. Kaikki edellämainitut jutut tulee 100% eteen suunnilleen noilla kilometreillä ehkä turboa lukuunottamatta
Saa nähdä pääseekö toteuttamaan haavetta NG-femma farkusta vai sanotaanko merkille goodbye ennen syksyä
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Vihdoinkin Saab!
Meillä oli aiemmin saman vuosimallin automaatti Linear, 78tkm - 131tkm välillä viat:
93tkm: Kontin johtosarja uusiksi, pimensi valoja.
118tkm: Jarrupalat ja koiranluut eteen vaihdettu.
+ vaimo hajotti lasinpyyhkimien ja ajovalopesimien moottorin talvella, kun koetti vähän ahkerasti saada jäänpaloja letkujen läpi tuulilasille
Mutta ei liene itse auton vika. Koko meidän ajan käytettiin Fortea laatikossa, bensa- ja öljypuolella sekä ohjaustehostimessa.
Joko oli hyvä sattuma tuo edellinen kärry tai sitten se oli vain
-laatua
Tais olla kerran vuodessa vaihdettu öljyt, samankaltainen oli huoltokirja kuin edellisessäkin 9-5:ssa. Ensimmäisenä tosin ajan sen öljynvaihtoon ja tekaisen Fortet, kun sattuu olemaan monta ilmaista purkkia hyllyssä odottamassa käyttöä.
En mä oikein 25ke autossa heti odotellut moisia vikoja vaikka kilometrejä olikin reilusti. Sokodaa aiempi auto oli Ford Focus, se oli kuukauden pajalla jo 60tkm kohdalla. Mieluummin korjailen tätä edullista Saabia
93tkm: Kontin johtosarja uusiksi, pimensi valoja.
118tkm: Jarrupalat ja koiranluut eteen vaihdettu.
+ vaimo hajotti lasinpyyhkimien ja ajovalopesimien moottorin talvella, kun koetti vähän ahkerasti saada jäänpaloja letkujen läpi tuulilasille
Joko oli hyvä sattuma tuo edellinen kärry tai sitten se oli vain
En mä oikein 25ke autossa heti odotellut moisia vikoja vaikka kilometrejä olikin reilusti. Sokodaa aiempi auto oli Ford Focus, se oli kuukauden pajalla jo 60tkm kohdalla. Mieluummin korjailen tätä edullista Saabia
-Teemu
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
Re: Vihdoinkin Saab!
Minulla ei ole ollut kuin kaksi 9-5:sta muita Saabeja sitten enemmän. Ensimmäinen Aero oli huoltojen osalta pettymys, sitä löyty kaikki tyyppiviat. Nykyinen uusinaamainen taas on ollut luotettava laite. 100 000 km on pian mittarissa ja perus huoltojen lisäksi ei ole tarvinut muuta kuin nauttia ajosta. Minusta autojen huollot voisi muuttaa käyttötunteihin ja kalenteriaikaan pohjautuviksi. Aika ja väärä käyttötapa kuluttavat autoa usein enemmän kun kilometrit.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Vihdoinkin Saab!
Paljon sitä joutui ed. autoon vaihtamaan (9-5 -98) mutta ei silti kaduttanut.
Kerran se remontti aina vain kirpaisee, ainakin useimmiten
Turbo meni mulla 275 tkm, sitten olikin jo yli 400 tkm mitarissa kun myin eikä ollut turbo oireillut uudestaan. Öljyjä aion kyllä tähän uudempaankin vaihdella 10 tkm välein.
Kerran se remontti aina vain kirpaisee, ainakin useimmiten
Turbo meni mulla 275 tkm, sitten olikin jo yli 400 tkm mitarissa kun myin eikä ollut turbo oireillut uudestaan. Öljyjä aion kyllä tähän uudempaankin vaihdella 10 tkm välein.
Saab 9-5 2.0t Wagon -07