Terve kaikille
Nyt oli sen katsastuksen vuoro ja tuomio tuli:
ajovalot: oikealla kuvio epäselvä(vaihdettu uusi umpion lasi motonet)
ajovalot: oikealla ja vasemalla näyttää liian alas.
oikealla takana ja vasemalla takana jarruletkun sideholkki ruostunut. letkut meni molemmin puolin sellaisiin motikoihin onko nuo jotku paineensäätimet?
takajarrun teho heikko jarrulevyt syöpyneet.
Eli tuollaista vikaa. onkohan paha remontti?
saab ng900 -katsastus
Re: saab ng900 -katsastus
Onhan siinä tekemistä. Valoista en osaa sanoa, mutta takajarruja on ropellettu omaan viimeaikoina. Jarruletkut siis ainakin taakse uusiksi. Eivät välttämättä irtoa jarruputkista (omassa 3/4 liitoksista irtosi) eli saattaa joutua jarruputkiakin laittamaan uusiksi. Takajarrut jumittaa eli satulat uusiksi tai vanhojen korjaus. Takalevyt luultavasti myös vaihtoon ja palat samalla.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: saab ng900 -katsastus
Joo eli tänään tuli ihmeteltyä tuota jarruletku hommaa ,paikat umpiruosteessa siis ne jarrupaineen säätimet. millä ihmeellä nuo oikein saa auki? ja kaiken lisäksi on todella ahtaat paikat vissiin kuitenki auton alta? olisiko kellään tarkempia ohjeita? 

Re: saab ng900 -katsastus
Jarruputkiavaimilla aukeaa jos on auetakseen. Jos ei aukea niin jarruputki poikki ja naputtelet läpi siitä korin kiinnikkeestä (kunhan se "klipsu" on ensin irti). Ahdasta on juu. WIS antaa tarkemmat ohjeet, sen löytämiseen taas "Etsi".
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: saab ng900 -katsastus
Oliko tuo ajovalon lasi vaihdettu siis ennen katsastusta vai sen jälkeen? Jos kuvio on epäselvä uudella lasilla, niin lasissa on melko varmasti jotain pielessä. Motonetistäkin saa tuurista riippuen välillä ihan kelvollisia laseja (Valeo) oikeilla referenssiluvuilla ja välillä taas sutta ja sekundaa "väärällä" referenssiluvulla. Mikä luku tuossa uudessa lasissa on?
Ajovalojen korkeuden pystyt säätämään helposti säätöruuveista. Valojen suuntauksen nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että valokeila laskee 1cm/m. Aja siis tasaiselle alustalle esim. 10 metrin päähän seinästä ja säädä valot.
Ajovalojen korkeuden pystyt säätämään helposti säätöruuveista. Valojen suuntauksen nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että valokeila laskee 1cm/m. Aja siis tasaiselle alustalle esim. 10 metrin päähän seinästä ja säädä valot.
Re: saab ng900 -katsastus
tuossa valonlasissa (motonet) on eri merkinnät ,kun toisella puolella. (valeo). ja kuvio on todellakin eri. tuossa keskiviikkona lähtee saabbi laitolle tuli hommattua nuo letkut ja jarruputki vasemalle puolelle oli aivan laho. on se eri ,kun auto on nosturin päällä ,kun maassa. noi paineensäätimet oli ainakin ulkoisesti aikaa nähneet. voiko noissa olla mitään vikaa? Siinä katsastuksessa oli toi jarruteho takana heikko.